جاباما
۲۸۵۸۶۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

پشتیبانی جک استراو از شیخ نمر

وزیر خارجه پیشین انگلیس با تاکید بر اینکه شیخ نمر با تروریسم هیچ ارتباطی نداشته و وی تنها به این دلیل که شیعه بود، اعدام شد، گفت: عربستان در احتساب پیامدهای خطرناک اعدام شیخ نمر اشتباه کرد.

ایسنا: وزیر خارجه پیشین انگلیس با تاکید بر اینکه شیخ نمر با تروریسم هیچ ارتباطی نداشته و وی تنها به این دلیل که شیعه بود، اعدام شد، گفت: عربستان در احتساب پیامدهای خطرناک اعدام شیخ نمر اشتباه کرد.

جک استراو، وزیر خارجه پیشین انگلیس در واکنش به اعدام شیخ نمر باقر النمر، روحانی شیعه عربستان گفت: هیچ دلیلی وجود ندارد که بتوان با آن شیخ نمر را به تروریسم متهم کرد و اعدام وی به دست مقامات عربستانی کاری عاقلانه نبود و شیخ نمر تنها به این دلیل که شیعه بود، اعدام شد.

استراو در پاسخ به این سوال که اگر در سمت خود بودید درباره اعدام نمر چه می‌گفتید، اظهار داشت: اقدامی غیرعاقلانه و بدون توجیه، اگر چاره‌ای جز اعدام نباشد تنها باید این حکم را علیه تروریست‌های خطرناک اجرا کرد.

وزیر خارجه پیشین انگلیس تاکید کرد: برخی از آنهایی که اعدام شدند از تروریست‌های القاعده بودند و ما این مساله را درک می‌کنیم اما هیچ دلیلی که نشان دهد شیخ نمر در فعالیت‌های تروریستی به نحوی شرکت داشت، وجود ندارد. شیخ نمر تنها یک مخالف رژیم آل سعود و شیعه بود ولی تروریست نبود.

وی افزود: فکر می‌کنم عربستان در پیش بینی پیامدهای خطرناک اعدام شیخ نمر در شرایط و زمان کنونی اشتباه کرد.

رژیم آل سعود شنبه گذشته حکم اعدام شیخ نمر، روحانی شیعه و مخالف این رژیم را به دنبال انتقاداتش از سیاست‌های آل سعود اجرا کرد.

این در حالی است که جنبش وی به اذعان غرب جنبشی مسالمت آمیز و بدور از خشونت بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج