۲۸۶۲۰۶
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

شهاب حسینی: جشنواره فجر رینگ شده

شهاب حسینی روز گذشته در یک نشست خبری به توضیح دلایلی پرداخت که به استعفایش به عنوان مشاور دبیر جشنواره فیلم فجر منجر شد.

جام جم آنلاین: شهاب حسینی روز گذشته در یک نشست خبری به توضیح دلایلی پرداخت که به استعفایش به عنوان مشاور دبیر جشنواره فیلم فجر منجر شد.

او در این نشست با تعبیر یک «رینگ مبارزه» که در آن همه به فکر «لت و پار کردن همدیگر» هستند از جشنواره فیلم فجر یاد کرد.

او با اشاره به فضای پرحاشیه جشنواره فجر، گفت: بنده با چشم‌انداز امیدوارانه دعوت به همکاری شدم و با وجود مشغله‌های فراوانی که دارم احساس کردم می‌توانم باری را از روی دوش جشنواره بردارم.

حسینی با بیان این که نخستین گام در راه امید این است که نسبت به یک‌سری از آثاری که در محاق قرار گرفته بودند و باعث ناامیدی کارگردانان آنها شده بود رفتار بهتری داشته باشیم، به فیلم محسن امیر یوسفی اشاره کرد که با وجود مجوز نمایش و ساخت توسط ارشاد، سه سال است در بلاتکلیفی به سر می‌برد. به گفته این بازیگر کشورمان، حق قانونی این فیلم است که توسط هیات انتخاب بازبینی شود و رأی هیأت انتخاب را داشته باشد در حالی که طی این سه سال مصلحت اندیشی‌های فردی شامل این فیلم بوده است.

او در ادامه به موضعگیری محمد حیدری، دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در جلسه مطبوعاتی نسبت به این فیلم امیریوسفی اشاره و بیان کرد: متوجه شوم این موضعگیری با اهداف از پیش تعیین شده ما همخوانی ندارد و بعد از اظهار نظر آقای حیدری سه روز صبر کردم تا بلکه ایشان نظر خود را اصلاح کند، اما بعد از آن که اتفاقی نیفتاد احساس کردم شاید بهتر باشد همان‌جا راهمان را جدا کنیم و به هر‌حال برای دوستانم در جشنواره آرزوی موفقیت می‌کنم.

بازیگر برخی آثار برگزیده سینمای ایران مانند درباره الی، جدایی نادر از سیمین و... با انتقاد از رویه این جشنواره در این سال‌ها گفت: متاسفانه جشنواره فجر از ذات جشنواره بودن خارج شده است و شبیه رینگ مبارزه‌ای شده است که همه می‌خواهند در آن برای رسیدن به موفقیت، همدیگر را لت و‌پار کنند و به هیچ عنوان متوجه این سیاست نمی‌شوم چرا آثاری را که قرار است اسرار سال آینده سینمای ایران باشد، روی دایره می‌ریزیم و حق ما این است حالا که داریم چنین کاری می‌کنیم بهتر است مردم را ترغیب به دیدن آثار کنیم.

به گفته حسینی، هدف از استعفایش به هیچ عنوان زورآزمایی نبود و اگر حیدری زودتر عذرخواهی می‌کرد شاید او هم استعفایش را پس می‌گرفت و همچنان کارش را به عنوان مشاور در جشنواره ادامه می‌داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اصلا حیف است شهاب حسینی قاطی این جریانات بشود همون ذات سالمش را حفظ کنه بهتره .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج