۲۸۶۲۵۹
۸ نظر
۵۰۰۶
۸ نظر
۵۰۰۶
پ

سونامی GEM TV ادامه دارد

سعید کریمیان مدیر گروه جم تی وی که از مدتی پیش به صراحت از ساخت سه سریال تلویزیونی با زبان فارسی و عوامل صد در صد ایرانی!؟ در شبکه های تحت مدیریت خود طی چند ماه آینده سخن گفته است

سینما پرس: این روزها مهاجرت برخی هنرمندان و بازیگران عرصه سینما و تلویزیون به خارج از کشور برای بازی در فیلمها و سریالهای شبکه «جم» نقل بسیاری از مجالس و رسانه های گروهی شده است؛ چهره هایی چون مهدی مظلومی، چکامه چمن ماه، مانی کسرائیان، رابعه اسکویی و... که نامشان پیش از این در تیتراژ بسیاری از آثار تصویری و نمایشی کشور در جایگاه بازیگر و کارگردان قرار داشته و مخاطبان وطنی با فعالیت آنان آشنایی داشته اند.

با وجود واکنش های متعدد و اظهار نظرهای گوناگون در قبال این حرکت هنرمندان و فارغ از سوابق شبکه های فارسی زبان ماهواره ای، اطلاعات حاصله از یک منبع موثق، از ابعاد بیشتری از این اتفاق ناگوار حکایت دارد.

بنا بر این گزارش یک تهیه کننده مطرح سینما که نخواست نامش فاش شود ادعا کرد که سعید کریمیان مدیر گروه جم تی وی که از مدتی پیش به صراحت از ساخت سه سریال تلویزیونی با زبان فارسی و عوامل صد در صد ایرانی!؟ در شبکه های تحت مدیریت خود طی چند ماه آینده سخن گفته است، موفق به جذب بیش از ۱۰۰ فعال سینمایی و تلویزیونی و افراد مرتبط با این دو حوزه در رشته های مختلف فنی و تکنیکی شده و به تدریج برای اقامت و مهاجرت قطعی آنان در کشور ترکیه در حال اقدام است.

همچنین بنا بر اظهارات این سینماگر و بنا بر برخی شواهد موجود و نقل قولها، برای این دسته از افراد که حتی شامل نیروهای خدماتی و پشتبانی نیز می شود حقوقی ثابت و ماهیانه معادل ۳۰۰۰ لیره ترک معادل حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است که با احتساب رقم اجاره یک واحد آپارتمان متوسط در منطقه اقامت این افراد آنهم در یکی از شهرهای درجه دو ترکیه، رقمی حدود ۳ میلیون تومان برای مهاجرین هنرمند ایرانی باقی می ماند که این رقم در صورت عقد قرارداد برای هر گونه فعالیت در یکی از تولیدات شبکه جم به رقم ۱۰ هزار لیر در ماه نیز قابل افزایش است.

با وجود این اوصاف، در صورت صحت این آمار اگرچه رکود عمومی کشور دامن اصحاب فرهنگ و هنر را نیز در بر گرفته است، لیکن باید بطور جدی این موضوع در دستور کار مدیران فرهنگی از جمله مسئولان بخش های هنری کشور قرار گیرد تا هم نسبت به تأمین مسائل مالی و معیشتی هنرمندان و سینماگران اهتمام عملی ورزند و هم تدابیری اتخاذ نمایند تا این اقدام تلخ و ناخوشایند به رویه ای جاری و معمولی تبدیل نگردد.

نکته نگران کننده اینکه اینگونه مهاجرت ها به هر دلیل، در حالی صورت گرفته و در حال توسعه است که با تگاهی به سوابق مدیر این گروه تلویزیونی ماهواره ای و ارتباط وی و خانواده اش با سازمان منافقین از زمان حضور در پادگان اشرف عراق نا حال حاضر، به سهولت میتوان متوجه هدف شوم و منفعت طلبانه گردانندگان این رسانه خزنده و البته پرمخاطب داخلی گردید.

سینماپرس در عین حال معتقد است با وجود انفعال در بسیاری از عرصه های مختلف در کشور از زمان استقرار دولت تدبیر و امید و تعطیلی بسیاری از برنامه ها و پروژه های سینمایی و تلویزیونی، همانگونه که اقشار مختلف مردم با دشواری های بسیار زندگی خود را سپری می سازند لیکن توجیه قابل قبولی برای فعالان و چهره های هنری وجود ندارد که با بی تفاوتی و فراموش نمودن عزت نفس و غیرت ایرانی اسلامی خود، تنهعا به دلیل فشار اقتصادی مبادرت به این اقدام نمایند و در آثاری حضور بهم رسانند که علاوه بر شبهات شرعی از محتوای ضداخلاقی و اهداف تخریبی علیه استحکام خانواده های ایرانی برخوردارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ممنوع الخروج کنن اینارو ابرومونو بردن

      پاسخ ها

      • کوکنار

        چقدر باعث خوشحالیه که کارهای مهم مملکت رو به امثال شما نمیسپرند....یه بازیگر رفته خارج...اونجا هم داره بازیگری میکنه...چه ربطی به آبروی من و شما داره؟...اگه مسئله حجابشون هست حالا مگه اینایی که تو ایران هستن حجاب دارن واقعا؟؟!

      • بدون نام

        آبروی یه مملکت با این چیزا نمیره . هنر هر جا باشه به اون جامعه کمک میکنه .
        اونی که آبروی یه مملکت رو میبره به نظرت بالا رفتن از سفارت کشورهاست یا این چیزا؟؟

    • یک ایرانی

      بخاطر مشکلات اقتصادی, عزت نفس و غیرت اسلامی شون رو فراموش نکنند؟؟ فقر که ازیک در وارد شود ایمان از در دیگر خارج میشود...

      پاسخ ها

      • user

        ببخشید اشتباهی منفی دادم ++
        کاملا درسته

    • saeed

      تحت استثمار تندرویها و ممنوع التصویر شدنها و برای نقش یک سریال داخلی از 18 تا فیلتر رد شدن و لابی بازیها و پارتی بازی ها در بکار گیری بازیگران نهایتش به همین مسایل ختم میشه ریشه ی این سونامی در تبعیضها و تهدیدها ی داخلی است که یک هنرمند مجبور میشه برای کسب معاش خود کانالهای خارجی را به کانالهای انحصاری داخلی ترجیح بده....

    • رضا

      عزیز دلم
      سینما پرس عزیز که تابلوئه که بی طرفی!
      این که نگرانی نداره...قوه قهریه رو برای همین روزا گذاشتن دیگه:
      یک عده تون برید فرودگاه، هر کی خواست بره با این شبکه مسئله دار و معلوم الحال همکاری کنه حسابی بزنیدش و نذارید بره!
      یک عده تون برید روی پشت بوما و دیشا رو بکنید و نذارید مردم ببینند!
      یک عده تون هم برید چهارراه استانبول و دخل سفارت ترکیه رو بیارید.
      اینم آخه کاری داشت؟

    • بدون نام

      آخه دلم خنک شد.رفتم که رفتم باباجون بگیرمنو.توی سریالهای اینوری زنه ماشین زده زیرش پرت پلاش کرده هنوزروسریش تکون نخورده وای وای

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج