۲۸۶۴۱۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

آئودی اتومبیل هیدروژنی معرفی کرد +عکس

شرکت آئودی (Audi) یک اتومبیل جدید به نام اچ-تران کواترو (h-tron Quattro) معرفی کرد که با سوخت هیدروژنی کار می‌کند و با هر بار شارژ کامل، اندکی کم‌تر از ۶۰۰ کیلومتر می‌پیماید.

مجله دیجی کالا - فرزانه احسانی مؤید: در نمایشگاه CES ۲۰۱۶ شاهد نوآوری‌های فراوان در صنعت اتومبیل‌ بودیم. اما بخشی از اخبار و اتفاقات هم نگه داشته شده تا در نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل دیترویت منتشر شود.

آئودی اتومبیل هیدروژنی معرفی کرد +عکس

در این نمایشگاه شرکت آئودی (Audi) یک اتومبیل جدید به نام اچ-تران کواترو (h-tron Quattro) معرفی کرد که با سوخت هیدروژنی کار می‌کند و با هر بار شارژ کامل، اندکی کم‌تر از ۶۰۰ کیلومتر می‌پیماید. این اتومبیل سه پیل سوخت دارد که زیر قسمت مسافران و صندوق عقب ماشین قرار دارند و ظرف مدت چهار دقیقه شارژ کامل می‌شوند.

در ساخت این اتومبیل معیارهای زیست محیطی هم لحاظ شده است: یک پمپ گرمایی برای تهویه‌ی هوای داخل اتومبیل تعبیه شده است و سقف مجهز به پنل‌های خورشیدی هم دارد که ۳۲۰ وات نیرو برای کارکرد اتومبیل تامین می‌کنند.
پیل سوختی، 110 کیلووات انرژی تولید می‌کند و علاوه بر این، 100 کیلووات در یک باتری لیتیومی ذخیره دارد که برای شتاب موقت اتومبیل استفاده می‌شود. هنگام رانندگی و هر بار که ترمز می‌گیرید، این منبع انرژی دوم به تدریج شارژ دوباره می‌شود.

بیشینه‌ی سرعت اتومبیل اچ-تران کواترو به اندازه‌ی 200 کیلومتر بر ساعت است و در کم‌تر از 7 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گیرد. با این حساب برای مسابقه دادن مناسب نیست اما گزینه‌ی خوبی برای تردد در جاده‌ها و سفرهای بین شهری است.

پیل سوخت و باتری ولتاژ بالا نیروی لازم برای به کار انداختن دو موتور الکتریکی اتومبیل را فراهم می‌کنند. این دو موتور در ابتدا و انتهای محور ماشین قرار دارند که اولی با 90 کیلووات و دومی با 140 کیلووات انرژی کار می‌کند.

در ساخت این اتومبیل معیارهای زیست محیطی هم لحاظ شده است: یک پمپ گرمایی برای تهویه‌ی هوای داخل اتومبیل تعبیه شده است و سقف مجهز به پنل‌های خورشیدی هم دارد که 320 وات نیرو برای کارکرد اتومبیل تامین می‌کنند.

اتومبیل اچ-تران کواترو در حال حاضر یک طرح مفهومی است و اخباری از تولید و عرضه‌ی آن منتشر نشده است. اما شرکت‌های مختلفی در فکر تولید اتومبیل‌های هیدروژنی هستند و در آیند شاهد تعداد بیش‌تری از این وسیله‌های نقلیه در کنار اتومبیل‌های برقی خواهیم بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج