جاباما
۲۸۶۴۴۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

زمستانی خوش طعم با خورش سیب سرخ

زمستان که از راه می‌رسد خوردن ناهار را باید کمی جدی‌تر گرفت چرا که در طول روز بدن انرژی بیشتری به دلیل سرمای هوا از دست می‌دهد. بنابراین غذاهایی که ویتامین بیشتری دارند و پرانرژی هستند باید در وعده ناهاری قرار گیرند.

روزنامه ایران: زمستان که از راه می‌رسد خوردن ناهار را باید کمی جدی‌تر گرفت چرا که در طول روز بدن انرژی بیشتری به دلیل سرمای هوا از دست می‌دهد. بنابراین غذاهایی که ویتامین بیشتری دارند و پرانرژی هستند باید در وعده ناهاری قرار گیرند. خورش سیب یکی از همین غذاهاست که نه تنها دارای کالری نسبتاً زیادی است بلکه خواص و ویتامین‌های میوه سیب را هم دارد. در این میان سیب سرخ برای یک خورش زمستانی هم خوش طعم و هم خوشرنگ و لعاب بوده و بسیار پرانرژی است. البته قدیم ترها که سیب‌های شمرونی در میوه فروشی‌ها پیدا می‌شد این خورش را با سیب سرخ شمرون درست می‌کردند.

زمستانی خوش طعم با خورش سیب سرخ

مواد لازم:

  • گوشت مغز ران ۵۰۰ گرم
  • سیب قرمز متوسط ۵ عدد
  • پیاز سرخ شده سه تا چهار قاشق سوپخوری
  • روغن ۱۰۰ گرم
  • لپه نصف فنجان
  • آبلیمو نصف استکان
  • زعفران ساییده شده و نمک و فلفل ... به میزان لازم
  • شکر مقداری
  • دارچین مقداری
  • رب گوجه‌فرنگی نصف قاشق سوپخوری
طرز تهیه:

۱.ابتدا گوشت را تکه تکه کرده، شسته و با پیاز سرخ شده کمی تفت دهید. سپس لپه‌ها یی را که از قبل خیس کرده اید به آن اضافه کرده و بعد دو تا سه لیوان آب داخل آن ریخته بگذارید گوشت و لپه با حرارت ملایم آهسته بجوشد و بپزد. سپس به آن رب گوجه فرنگی را به همراه نمک و فلفل اضافه کنید تا خوش طعم و خوشرنگ شود.

۲.سیب‌های پوست گرفته را داخل قابلمه‌ای قرار داده و با کمی روغن جداگانه تفت دهید سپس آن را با شکر و دارچین و کمی زعفران و آب بپزید. توجه داشته باشید که سیب‌ها نباید شکل خود را از دست بدهند.

۳.سپس سیب را با کمی آبلیمو و زعفران به گوشت اضافه کرده تا دوباره بپزد و خورش جا بیفتد. البته فقط تا میزانی که له نشود. پس از نیم ساعت که خورش خوب جا افتاد آن را در ظرف کشیده و بخشی از سیب‌ها را می‌توانید به عنوان تزئین کنار آن قرار دهید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج