۲۸۶۴۶
۶ نظر
۵۰۰۳
۶ نظر
۵۰۰۳
پ

کپی‌ برداری اعراب از یک فیلمنامه ایرانی

سریال عربی «الفاروق عمر» با نگاه مستقیم به فیلمنامه «ابوطالب» من ساخته شده است و با توجه به کپی‌رایت بین‌المللی فیلمنامه، آن را از سوی مراجع قضایی پیگیری می‌کنم.

خبرگزاری فارس: احمدرضا گرشاسبی گفت: سریال عربی «الفاروق عمر» با نگاه مستقیم به فیلمنامه «ابوطالب» من ساخته شده است و با توجه به کپی‌رایت بین‌المللی فیلمنامه، آن را از سوی مراجع قضایی پیگیری می‌کنم.

«احمد گرشاسبی» کارگردان سینما درباره پخش سریال «الفاروق عمر» و میزان تطابق آن با فیلمنامه «ابواطالب» گفت: سریال «الفاروق عمر» توسط «حاتم علی» یکی از کارگردانان سوری ساخته شده است. ایشان کسی است که چهار سال پیش من و آقای علی‌اکبری برای بازبینی لوکیشن‌ها و دیدن عوامل به دفتر ایشان رفتیم و خلاصه‌ای ۱۱ صفحه‌ای عربی فیلمنامه را به آن‌ها ارایه دادیم.

وی در ادامه گفت: سال بعد آقای علی‌اکبری به قطر مراجعه ‌کردند و به شیخی که متولی کارهای بزرگ تلویزیونی است، خلاصه‌ای را ارایه دادند. در حال حاضر دو قسمت از این سریال پخش شده و با نگاه مستقیم به فیلمنامه ما ساخته شده است.

گرشاسبی در ادامه توضیح داد: متاسفانه در ایران بنا به دلایل مختلف مانع از ساخت فیلم ‌شدند و کشورهای دیگر با کپی‌برداری و نگاهی که خودشان دنبال می‌کنند کار را به تصویر ‌کشیدند و نگاه‌های انحرافی خود را به آن اضافه کردند و در اکثر کشورهای مسلمان جنجال شده است.

گرشاسبی در ادامه گفت: سریالی که ساخته شده توسط یکی از کارگردانان به نام سوریه ساخته شده است و کار خوش‌ساختی است و اتفاقا عبدالله اسکندری هم در جریان است، زیرا در همان زمان مراجعه ما به سوریه ایشان‌ در یک فیلم دیگر فعالیت می‌کردند.

گرشاسبی در خاتمه افزود: مسئولینی که مانع از ساخته شدن فیلم شدند را به پیشگاه الهی واگذار می‌کنم؛ در حالی که هم وزیر وقت (صفار‌هرندی) و پس از ایشان معاونت سینمایی (جواد شمقدری) مصرانه خواستار تولید فیلم بودند اما بعد به دلایل واهی مانع تولید فیلم شدند.‌ چه کسی تلاش پنج ساله مرا پاسخگو خواهد بود؟ این خسارت معنوی چگونه جبران می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فیلمنامه کامل را ارایه دادید، گفت: نه اما پیدا کردن فیلمنامه کامل، کار چندان سختی نیست. ‌فیلمنامه پنج سال گذشته در آمریکا کپی رایت بین‌المللی شده و من می‌توانم از سوی مراجع قانونی اقدام نمایم.

احمدرضا گرشاسبی «ابوطالب» را درباره زندگی حضرت ابوطالب نوشته بود که به دلیل ساخت پروژه‌ای دیگر با موضوعی مشابه و اولویت داشتن آن برای مسئولان، ساخت «ابوطالب» توسط این کارگردان منتفی شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدايى چپ و راست از رو فيلمنامه هاى هاليوود كپى مي كنيم صداى هيچ كس هم نبايد در بياد حالا واسه أولين بار كشور ديگه اينكارو كرده كپى رايت شناس شديم

      پاسخ ها

      • hamid

        دمت گرم حرف منو زدی

      • سعید

        خدایی دمت گرم گل گفتی نمونش آتش بس کپی شده از آقا و خانم اسمیت یا فیلم دو خواهر یا خیلی فیلمهای دیگه بیشتر فیلمهای گلزار کپی شده اشت

      • 120

        الحق که حق گفتی

    • اميرح

      هركي ندونه فكر ميكنه حالا خودمون خيلي قانون كپي رايتو رعايت مي كنيم!

    • F them

      من حرف شما عزيزان رو قبول دارم ولى نبايد به يك عرب چنين اجازه اى داده بشه خودتون كه بهتر ميدونيد كپى كردن اثارى كه هنوز توليد نشده جرم محسوب ميشه وحتى از طرف اف بى اى نيز هم منع شده و از فرد كپى كننده خسارت گرفته ميشه پس خواهش ميكنم به اين عرب ها كه تمام برنامه ها و حتى شيوه زندگيشون كپى از غرب هست حمايت نكنيد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج