جاباما
۲۸۶۵۲۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

یک آزمایش برای تشخیص تمام سرطان ها

بیل‌گیتس و جف بزوس ۱۰۰ میلیون دلار به شرکتی جدید کمک کرده‌اند که درحال بررسی آزمایش جدید خونی با توانایی تشخیص زودهنگام انواع مختلفی از سرطان است.

همشهری آنلاین: بیل گیتس و جف بزوس ۱۰۰ میلیون دلار به شرکتی جدید کمک کرده‌اند که درحال بررسی آزمایش جدید خونی با توانایی تشخیص زودهنگام انواع مختلفی از سرطان است.

براساس گزارش CNN، شركت Grail مي‌گويد هزينه اين آزمايش خون هزار دلار يا كمتر خواهد بود و تا سال ۲۰۱۹ در دسترس قرار خواهد‌گرفت. در اين آزمايش جديد از تكنيكي به نام بيوپسي مايع يا نمونه‌برداري مايع استفاده مي‌شود. به اين شكل جريان خون بيمار براي يافتن نشانه‌هايي از DNA سرطان اسكن مي‌شود و مي‌توان براساس اين اسكن احتمال شكل‌گيري تومورهاي سرطاني را تعيين كرد، حتي اگر پزشك نتواند نشانه‌اي در آزمايش‌هاي فرد ببيند يا بيمار علائمي از بيماري را بروز ندهد.

بسياري از سرطان‌ها خود را تا پيش از آنكه بسيار پيشرفته شوند، در سي‌تي‌اسكن‌ها يا آزمايش‌هاي خون نشان نمي‌دهند و برخي از بيماران تا زماني كه بيماري به خطرناك‌ترين مرحله خود برسد، هيچ درد يا نشانه‌اي را احساس نمي‌كنند. اما شركت Grail اميدوار است كه تشخيص زودهنگام به پزشكان در برداشتن تومورهاي سرطاني پيش از آنكه پيشرفته‌تر شوند، كمك كرده و بيماران را از عذاب شيمي درماني برهاند.

بيوپسي مايع تكنيك جديدي نيست،‌اما هزينه توالي‌نگاري ژنتيكي به‌تازگي به اندازه‌اي كاهش يافته كه مي‌توان روي آن به عنوان گزينه‌اي براي اسكن خطر ابتلاي افرادي به سرطان حساب كرد. با اين‌همه اين تكنيك پيش از اين نتوانسته بود مجوز سازمان غذا و داروي آمريكا را به دست آورد از اين رو Grail اميدوار است بتواند به اين سازمان ثابت كند كه بيوپسي مايع ابزار تشخيص زودهنگام قابل اعتمادي هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج