۲۸۶۵۴۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

ورود خودروهای آمریکایی قانونی است

جدیدترین آمار تولید خودرو کشور در حالی اعلام شد که طبق آن، سه خودروساز بزرگ داخلی توانسته‌اند تیراژ محصولات سواری خود را در آذر ماه و نسبت به آبان، افزایش دهند؛ با این حال، تیراژ ۹ ماهه آنها کاهش را تجربه کرده است.

روزنامه دنیای اقتصاد: ورود خودروهای آمریکایی به ایران قانونی است. چندی پیش خبر اخذ نمایندگی دو شرکت ایرانی برای واردات دو برند آمریکایی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت شائبه حضور مستقیم خودروسازان آمریکایی در ایران را قوت بخشید، این در شرایطی است که دولت آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که با اجرایی شدن برجام نیز تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را حفظ خواهد کرد.

از سوی دیگر طی دو ماه گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز فهرست۲۲۷ قلم کالای آمریکایی را برای ممانعت از واردات به سازمان توسعه تجارت ابلاغ کرد. با توجه به موضع گیری‌های دو دولت مذکور ورود دو برند آمریکایی با ابهاماتی روبه‌رو شد، این در شرایطی است که روز گذشته مجتبی خسرو تاج، قائم‌مقام وزیر صنعت به ابهامات موجود در این زمینه پاسخ داد.

آنچه از صحبت‌های خسرو تاج برمی‌آید این است که اولا خودرو جزو لیست کالاهای صنعتی ممنوعه که به سازمان توسعه تجارت معرفی شده قرار نگرفته است؛ بنابراین مشمول محدودیت نیست. با این حساب ورود خودروهای آمریکایی به ایران از نظر دولت ایران منع قانونی ندارد.

اما با توجه به تحریم صادرات کالاهای آمریکایی به ایران باز هم این شائبه به‌وجود می‌آید که دو خودروساز آمریکایی چگونه مجوز ورود به ایران را اخذ کردند؟ در این زمینه نیز خسروتاج تاکید کرده که یک واسطه عمانی نمایندگی یکی از برندهای آمریکایی را در ایران ایجاد کرده و توانسته است، امکان واردات را فراهم آورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج