۲۸۶۷۶۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

تسهیلات نظام وظیفه برای برخی مشمولان

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا شرایط تمدید سنوات تحصیلی مشمولان دانشجوی داخل و خارج از کشور را تشریح کرد.

خبرگزاری مهر: رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا شرایط تمدید سنوات تحصیلی مشمولان دانشجوی داخل و خارج از کشور را تشریح کرد.

سردار سیدحمید صدرالسادات درباره شرایط تمدید سنوات تحصیلی مشمولان دانشجو اظهار داشت: برابر تبصره یک ماده ۳۳ قانون خدمت وظیفه عمومی دانشجویان داخل و خارج از کشور برای تحصیل در مقطع کاردانی ۲.۵ سال، کارشناسی پیوسته ۵ سال، کارشناسی و کارشناسی ارشد ناپیوسته ۳ سال، دکترای حرفه ای ۸ سال و دکتراتی تخصصی ناپیوسته ۶ سال مهلت تحصیل دارند.

وی افزود: برابر تبصره ۲ ماده ۳۳ همین قانون چنانچه دانشجویان داخل کشور موفق به فراغت از تحصیل در مدت های تعیین شده می‌شوند با ارائه نامه از دانشگاه محل تحصیل مبنی بر موافقت کمیسیون موارد خاص دانشگاه با ادامه تحصیل مشمول همراه تعداد واحدهای باقی مانده وی و در صورت داشتن شرایط فراغت از تحصیل تا ۲ ترم مدت سنوات تحصیلی اولیه آنها تمدید می شود و پس از آن نیز از یکسال مهلت معرفی برای تعیین تکلیف خدمت وظیفه عمومی برخوردار خواهند بود.

صدرالسادات در ادامه درباره دانشجویان خارج از کشور نیز ادامه داد: چنانچه این دسته از دانشجویان نتوانند در مهلت سنوات تحصیلی اولیه فارغ التحصیل شوند، با ارائه درخواست از وزارت علوم یا وزارت بهداشت به مرکز وظیفه عمومی تهران بزرگ، می توانند در صورت داشتن شرایط از تمدید یکساله سنوات تحصیلی اولیه بهره مند شوند و پس از آن نیز به مدت یکسال مهلت دارند تا وضعیت خدمت سربازی خود را تعیین تکلیف کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا تصریح کرد: مهلت ارائه درخواست برای تمدید سنوات تحصیلی حداکثر تا ۶ ماه بعد از اتمام سنوات تحصیلی اولیه است و چنانچه مشمولان بعد از آن اقدام کنند، به درخواست آنها ترتیب اثری داده نمی شود.

صدرالسادات با اشاره به اینکه مشمولان دانشجوی خارج از کشور که از معافیت تحصیلی برخوردار هستند باید زمان تحصیل خود را مدیریت کنند، اظهار کرد: پس از فراغت از تحصیل این دسته از دانشجویان قبل از پایان فرصت یکساله باید تاییدیه مدرک تحصیلی خود را از وزارت علوم یا وزارت بهداشت اخذ کنند تا وارد غیبت نشوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج