۲۸۶۹۲
۹۵ نظر
۵۰۶۶
۹۵ نظر
۵۰۶۶
پ

پرسش ها و پاسخ های شما در مورد کودکان

متخصصان و مشاوران ما به پرسش‌های شما درباره فرزندانتان پاسخ داده‌اند

پرسش ها و پاسخ های شما در مورد کودکان

برترین ها: متخصصان و مشاوران ما به پرسش‌های شما درباره فرزندانتان پاسخ داده‌اند


پرسش ها و پاسخ های شما در مورد کودکان

دختر ۲ساله‌ای دارم که اگر چیزی بخواهد و به او ندهیم یا چیزی را بخواهیم از او بگیریم، سرش را به زمین می‌کوبد. لطفا راهنماییم کنید.

گاهی اوقات کودکان برای رسیدن به خواسته‌های خود از این روش‌ها استفاده می‌کنند. به اصطلاح سعی می‌کنند با قشقرق و کوبیدن سرشان به جایی، به خواسته‌های خود برسند. قبل از هرچیز باید مطمئن شوید، جایی که می‌خواهد سرش را بکوبد نرم است و سرش صدمه نمی‌بیند. می‌توانید دست‌تان را حائل بین زمین، کمد،... و سر کودک قرار دهید تا ضربه‌ای به سرش وارد نشود. بهترین روش این است که نسبت به این رفتار او بی‌توجه باشید و وقتی می‌خواهید چیزی را از او بگیرید، حواسش را پرت کنید. بی‌توجهی شما به رفتار غیرمعقول کودک‌تان فراوانی این رفتار را آرام آرام کمتر می‌کند و در ‌‌‌نهایت از بین می‌برد.

پسر ۵/۴ساله‌ام از صداهایی مثل صدای آسانسور یا صدای ناگهانی زنگ در که یک دفعه ایجاد می‌شود، می‌ترسد و پا به فرار می‌گذارد. لطفا راهنماییم کنید.

در ۴ تا ۵سالگی کودکان، ترس از خطرات بیرونی کاملا طبیعی است. در این مرحله از رشد‌شناختی، آن‌ها کم کم با خطراتی که انسان را تهدید می‌کند مثل حیوانات، ترس و مرگ آشنا می‌شوند. می‌توانید علت صدا را برایش توضیح دهید؛ مثلا با هم از خانه بیرون بروید و آسانسور را چک کنید و او را مطمئن کنید، خطری تهدیدش نمی‌کند.


دختر ۵ساله‌ام نسبت به اسباب‌بازی‌ها و وسایلش بسیار حساس است و هر وقت کسی به وسایلش دست می‌زند، ناراحت شده و گریه می‌کند. راهنماییم کنید.

در ۵ سالگی کودک مفهموم تقسیم کردن را متوجه نمی‌شود، باید برایش توضیح داده شود که دست زدن دیگران به وسایلش به معنی مالکیت آن‌ها نیست. کودکانی که به مهدکودک می‌روند این مفاهیم را یاد می‌گیرند و می‌توانند وسایل خود را با دیگران تقسیم کنند. بهتر است با کودک خود صحبت کنید و وقتی در منزل با او تنها هستید، بازی‌هایی را ترتیب دهید که حین بازی مجبور باشید از وسایل یکدیگر استفاده کنید. به این ترتیب حساسیت کودک از بین می‌رود و تقسیم کردن وسایل هنگام بازی را یاد می‌گیرد.

دختر ۳ساله‌ام از زمان نوزادی شصت دستش را می‌مکد. برای ترک این عادت چه کنم؟

مکیدن شست دست جزو اختلالات عادتی شیرخواران محسوب می‌شود، تا 4سالگی می‌توان به کودک برای ترک این عادت فرصت داد؛ اگر بعد از پایان ۴سالگی این رفتار همچنان ادامه داشت باید از تکنیک‌های رفتاری برای ترک این عادت استفاده کرد.


دختر ۲ساله‌ام از نوزادی هر وقت از خواب بیدار می‌شود، بدنش می‌لرزد. آیا مشکل خاصی وجود دارد؟

به طور کلی لرزش در شیرخواران ممکن است تا ۶ ماهگی وجود داشته باشد. در این حالت در اطراف دهان یا اندام‌ها لرزش وجود دارد که به آن ترمور گفته می‌شود. این لرزش کاملا طبیعی است و علایم دیگری ندارد و چنانچه هنگام لرزش، کودک را بگیریم، از بین می‌رود. ترمور از ۶ ماهگی به بعد از بین می‌رود، ولی اگر لرزش در اطراف لب و اندام‌ها طولانی مدت بوده و تکرار می‌شود، احتمالا تشنج است. توصیه می‌شود حتما به پزشک مراجعه کنید تا درمان‌های مناسب انجام شود.

دختری ۱۷ماهه دارم که معمولا ۳وعده غذا می‌خورد. وزنش ۱۰کیلو و۸۰۰گرم است و علاقه زیادی به تخم مرغ دارد. آیا می‌توانم هر روز به او تخم مرغ بدهم؟ برای کمبود وزنش چه کنم؟

شیرخواره ۱۷ماهه با وزن ۱۰کیلو ـ با در نظر گرفتن وزن تولدش ـ کمبود وزن دارد. وزن طبیعی برای این نوزاد ۱۲ کیلو است و در حال حاضر ۲کیلو کمبود وزن دارد. این کمبود وزن ممکن است مربوط به شیر مادر باشد، بنابراین باید از غذاهای تکمیلی استفاده شود. برای صبحانه، نان، پنیر و شیر پاستوریزه جوشیده و برای میان وعده، میوه به او بدهید. مصرف یک‌روز در میان تخم‌مرغ با سفیده آن خوب است. می‌توانید از غذای سفره هم به او بدهید. باید در برنامه غذاییش مواد پروتئینی مانند گوشت قرمز و گوشت سفید در نظر گرفته شود. نیم ساعت پس از ناهار و شام می‌توانید به کودک ماست بدهید. مصرف داروهای مکمل مانند شربت ویتامین و شربت آهن تاثیر خوبی روی وزن دارد.

آیا نخوردن قطره آهن بر هوش کودک تاثیر دارد؟ و آیا خوردن قطره آهن بعد از ۶ماه تاخیر، موثراست؟


قطره آهن معمولا باید از ابتدای ۶ ماهگی خورده ‌شود. توصیه می‌شود روزانه ۲۵ قطره هم زمان با قطره ویتامین و آب میوه به نوزاد داده شود. علاوه بر قطره آهن باید از غذاهای تکمیلی حاوی آهن، استفاده شود. گوشت قرمز، جگر، زرده تخم مرغ، سبزی‌هایی مثل اسفناج و همچنین عدس آهن دارند و باید حتما این مواد در رژیم غذایی شیرخواره در نظر گرفته شود. نوزاد باید از نظر کم خونی هم تحت نظر پزشک باشد و آزمایش خون انجام شود. علایم کم خونی بی‌اشتهایی، سستی و كاهش حافظه است. بنابراین به این مادر توصیه می‌شود تا ۲سالگی به کودک خود قطره آهن و مواد غذایی حاوی آهن، بدهد و از ۲سالگی به بعد از مکمل آهن استفاده کند. باید در رژیم غذایی کودک از مواد غذایی آهن‌دار استفاده کنند تا بعد‌ها کودک به کم خونی مبتلا نشود.

دختر ۷ماهه‌ام دندان درآورده و همراه آن دچار آبریزش بینی شده است. دکتر گفت این موضوع به دندان‌هایش ارتباط دارد، ولی سینه‌اش هم خس‌خس می‌کند. لطفا مرا راهنمایی کنید.

دندان درآوردن از ۶ماهگی آغاز می‌شود و هر ماه یک دندان و معمولا ابتدا دندان پایین و بعد ۴دندان بالا در می‌آید. سایر دندان‌ها ماهیانه در می‌آیند و ۲۰عدد دندان شیری هم تا آخر ۲سالگی کامل می‌شود. رویش دندان‌های شیرخواران مربوط به رشد استخوانی است. گاهی اوقات رویش تاخیر دارد و تا یک سالگی طول می‌کشد، اما اگر رشد کودک طبیعی باشد باید این تاخیر بررسی شود. برای رشد دندان، باید قطره ویتامین د و همچنین لبنیات که منبع کلسیم است به کودک داده شود. اگر رویش دندان‌ها دیر آغاز شده باشد، مکمل ویتامین D و کلسیم تجویز می‌شود تا رشد دندان‌ها کاملا طبیعی باشد. علایم دندان در آوردن در کودکان بی‌قراری و گاهی مختصری تب است. در این شیرخوار هم به صورت آبریزش بینی و سرفه بروز پیدا کرده است. برای اطمینان باید کودک از نظر عفونت تنفسی و سرماخوردگی ویروسی بررسی شود تا در صورت نیاز اقدام‌های لازم انجام شود.

دختر۱۴ماهه‌ای دارم که پس از انجام سونوگرافی مشخص شد، ریفلاکس دارد. از۳ماه قبل داروی رانیتیدین استفاده می‌کند و رژیم غذایی کنترل شده‌ دارد. اگر رژیم غذایی رعایت نشود، شب بسیار بی‌قراری می‌کند. چه مدتی باید دارو بخورد و رژیم غذایی داشته باشد؟ درمان قطعی دارد؟


ریفلاکس یا برگشت مواد غذایی در نزد شیرخواران به صورت استفراغ شایع است. اغلب شیرخواران بعد از خوردن شیر و به علت وجود مقداری هوا در معده دچار این حالت می‌شوند. اگر شیرخواره دچار تهوع است، ولی روی پایش رشد، وزن طبیعی دارد، این حالت طبیعی است. اگر استفراغ داشته باشد و وزنش طبق پایش رشد، کم باشد، دچار ریفلاکس است. از ۳ماهگی به بعد با سونوگرافی برگشت شیر از مری تشخیص داده می‌شود که مانند این شیرخوار برای درمان رانیتیدین تجویز می‌شود. شیرخواره باید برای مدتی رانیتیدین مصرف کند. هرگاه علایم کمتر شد و وزن به حد طبیعی رسید می‌توان مصرف دارو را قطع کرد. اگر نوزاد از یک سالگی به بعد مجددا دچار ریفلاکس شد، رانیتیدین آن را درمان می‌کند و باید قبل از صبحانه ۵/۲ سی‌سی به کودک خورانده شود. تا زمانی که نوزاد دچار استفراغ است، باید تحت نظر باشد و رژیم غذاییش هم کنترل شود. توصیه می‌شود از خواباندن شیرخواره بلافاصله بعد از خوردن شیر خودداری کنید. برای خواباندن نوزادی که دچار ریفلاکس است از بالشت ضخیم استفاده کنید.


پسر من ۵ماهه است، بعضى وقت‌ها ادرارش زردرنگ است و بوی بدی دارد، وسط پا‌هایش قرمز شده و پوستش خشک می‌شود، علتش چیست؟


به مادر این نوزاد توصیه می‌کنم بهداشت را رعایت کنند. بدن کودک را حتما شست‌وشو دهد. اگر ادرار یا مدفوع در پوشک بماند و دیر شست‌وشو شود سبب ایجاد بوی بد و سوختگی در قسمت لگن نوزاد می‌شود. توصیه می‌کنم در فواصل زمانی نوزاد را باز نگه دارند تا هوا بخورد. پوشک نباید سفت باشد، بهتر است به اندازه دو بند انگشت باز باشد تا هوا وارد شده و مانع سوختگی شود. برای بهبود نوزاد می‌توانند از کرم‌های مخصوص هم استفاده کنند. با رعایت موارد بهداشتی، سوختگی و بوی بد از بین خواهد رفت.


آیا خوردن طولانی مدت قرص‌های فینستراید در خانم‌هایی که قصد بارداری ندارند، عوارضی دارد؟

این دارو، داروی قویی است و باید حتما با نظر پزشک استفاده شود، زیرا مصرف طولانی مدت آن عوارض دارد.

آیا تشنج در باردارى و بیهوش شدن ناشى از آن، به جنین آسیب می‌زند؟

اگر تشنج طولانی مدت باشد، خطرناک است. اگر بیمار صرعی باشد باید حتما مداوا شود که به این منظور دوز دارو مصرفی‌اش بالا می‌رود. بالا بردن دوز داروی بیمار بهتر از تشنج در دوران بارداری است. اگر تشنج به علت فشارخون باشد باید به حاملگی خاتمه داده شود، چون فشارخون بالا در این دوران بسیار خطرناک است.

زنی ۲۸ ساله هستم، ۱۴خرداد جراحی کیست داشتم. آیا می‌توانم برای بارداری اقدام کنم؟

بله، شما باید هرچه زود‌تر اقدام کنید، چون سابقه کیست داشته‌اید، این احتمال وجود دارد که دوباره به این عارضه دچار شوید. بنابراین بهتر است زود‌تر برای بارداری اقدام کنید.

من 2ماهه باردارم ولی متاسفانه شکمم کار نمی‌کند و معده‌ام نفخ دارد. لطفا راهنمایی‌ام کنید.


این حالت به علت کاهش حرکات روده در دوران بارداری به وجود می‌آید. پروژسترون حرکات روده را کاهش می‌دهد. باید بیشتر مواد خوراکی طبیعی مصرف شود. حتما کاهو، کیوی و آب میوه با پالپ استفاده شود. استفاده از شربت منیزیم و شیاف گلیسرین موثر است، اما استفاده طولانی آن‌ها توصیه نمی‌شود. ورزش با توصیه پزشک معالج را فراموش نکنید.

خانمی ۲٢ساله هستم. بعد از زایمان سینه چپم نسبت به سینه راست بزرگ‌تر شده است. علت آن چیست؟

اگر سینه‌تان کمی بزرگ‌تر شده است، حتما به پزشک مراجعه کنید. بهتر است سونوگرافی انجام دهید که اگر ضایعه‌ای مشاهده شد، درمان شود.

من ٣٠سال سن دارم و در هفته ۲۲بارداری، زایمان زودرس داشتم. آیا این امکان وجود دارد که بافت دهانه رحمم شل باشد؟

بله، به احتمال زیاد به همین دلیل زایمان زودرس داشته‌اید. برای پیشگیری از این اتفاق در حاملگی بعدی، می‌توانید طول دهانه رحم‌تان را با اندازه‌گیری سریال طول دهانه رحم، اندازه گیری کنید. اگر بیراتاتول بولی شماره ۸ به راحتی از رحم شما رد شد، باید حتما در بارداری بعدی رحم‌تان دوخته شود. بین دو حاملگی هم می‌توانید با گرفتن عکس رنگی از دهانه رحم، این موضوع را بررسی کنید.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • aylar

      salam man yek dokhtare 12 sale hastam va az gorbe mitarsam man be khatere gorbe bazi vag ha biron nemiram az shoma komak mikha ham man digar khaste shodam.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم مشکل شما رو داشتم ایلارجان تو یه مجله متنی رو خوندم خیلی بهم کمک کرد تقریبا مشکلم حل شد می گفت باید اول سعی کنی به تصاویر حیونی که ازش می ترسی نگاه کنی بعد مدتی اون تصویر رو لمس کنی تا برات عادی بشه بعد به بچه اون حیون نگاه کن بازی بچه گربه هارو تماشا کن کم کم ترست میریزه من خودم باور نداشتم انجام دادم و الان مشکلی ندارم من انقدر از گربه می ترسیدم که از سر غروب به بعد دیگه تو حیاط نمی رفتم

    • هدی

      با عرض سلام و خسته نباشید ، من نوزراد 4 ماهه ای دارم که بعد از مراجعه به مرکز بهداشت و بعد از انجام گرفتن موراد مورد نیاز دور سرش 42 بود که گفتند دوباره 17/9 برای پیگیری مجدد بروم تمامی حرکات کودکم طبیعی است و الان 4 ماه و 14 روز است ولی شکل سر او از قسمت عقب حالت برچستگی دارد و انتهای سر حالت برجستگی . لطفا پاسخ من را بدهید. ممنون

    • علی

      سلام ببخشید سوالی از شما دارم که خیلی برای من مهمه اونم اینکه اگه پسری حدود 10 -11 ساله موی صورت در هر ناحیه رو تو همین سن بگیره برای ادامه سنش چه مشکلاتی میتونه براش پیش بیاد لطفا درباره این خیلی کامل توضیح بدید متشکرم

    • نسرین

      سلام، روزتون به خیر:)
      من سوالی دارم ممنون می شم جواب بدین
      من یه دختر هفت ماهه دارم که ریفلاکس شدید معده داره، تحت نظر هستش و داروهای امپرازول، آنتی اسید و موتولیوم استفاده می کنه، دکتر متخصصش گفته که نباید قطره آهن بهش بدم، می خواستم مطمئن بشم که این کار اشکال نداره. ممنون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ]\چرا که اکال داره حتما حتما آهن رو بده

    • فاطمه عبدی

      سلام من مادر یمنا هستم.دخترم 18ماهه است.خیلی خیلی بیقرار است.دکتر گفت شاید از فقر اهن باشد با مصرف فروگلوبین هم چیزی تغییر نکرده.تنها زمانی که استومنوفن مصرف می کند ارام می شود ولی دکتر به حرفم توجهی نکرد نظر شما چیست؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ٠٠٠

    • سارا

      خوبه

    • بدون نام

      با سلام دختر هشت ماهه ای دارم که به قطره های ویتامین و آهن حساسیت داره الان دوماهه مصرف نکرده داره دندون در میاره هم بی قراره هم برگشت اسید معده داره سوالم اینه که اولا ایا عدم مصرف این قطره ها آسیبی وارد میکنه دوم اینکه ایا علت برگشت غذا وزیادشدن اسید معده وسرفه های کم میتونه از دندون دراوردن باشه.

    • yten

      با سلام دخترم به تازگی چهارماهش را تمام کرده الان دو روز است که بی اشتها شده و تنها پنج دقیقه سینه را میگیرد و بعد با گریه رها میکند و دیگر نمیگیرد و بسیار گریه میکند ولی وقتی بلندش کرده بغلم میکنم آرام میشود گاهی همان پنج دقیقه هم نمیخورد و تا روی دستم میگذارم بنای گریه را میگذارد بسیار مستاصل هستم البته از دکترش وقت گرفتم اما باز از شما هم میخواهم راهنماییم کنید متکرم

    • ثمين

      سلام دخترم موقع تولد 2850 گرم بود باقد 47 ودور سر 33 الان كه چهار ماهه شده قدش 64 اما وزنش 5500 ودور سرش 40 هست براي افزايش وزن و تناسب بدنش چيكار ميشه كرد خداخيرتون بده

      پاسخ ها

      • مريم

        اخي بميرم بايد بهش فرني بدي بچه خودم همينجوري بود بامادرشوهرم مشورت كردم گفت بهش فرني بدم خيليييييي مؤثر

    • birthday gifts

      I like the worthwhile info you supply within your posts.I’ll bookmark your blog and investigate yet again listed here recurrently.I’m quite convinced I will be taught quite a bit of recent stuff perfect right here! Excellent luck for the subsequent! birthday gifts http://www.link898.com/

    • سینا

      سلام نوزاد من یک ماهشه ووقتی بیرون میبرمش بدنش هرچند لحظه یک بار شروع به لرزش میکنه علتش چیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام شما دلیل اینکه نوزادتون چرا اینجوری میشه پیدا کردی چون کوچولوی منم یه ماهشه دقیقا همینجوری میشه خیلی دلشوره دارم میشه لطف کنی راهنماییم کنی

    • معصومه

      سلام. دختر من 2 ماه ديگه دو سالش ميشه. از اول تولدش رگ هاي قلبش تنگ بود. دكتر متخصصش هر سه ماه يك بار اونو مي ديد و مي گفت حالش خوبه. الان چند ماهه كه دكتر نبردمش ولي خداروشكر هم رشد و هم خورد و خوراكش خوبه. اينطور بيمارا ممكنه بدون اينكه براشون بالن بذارن خوب بشن. ممنون اگه پاسخ بدين.

    • آرزو

      سلام. من نوزاد 3 ماه و نیمه دارم.از 2 ماهگی موقعی که روبه پشت می خواباندیم شدیداً گریه میکرد و موقعی که اونو رو به شکم می خواباندیم یا روی شکم بالا نگه می داشتیم کاملا آرام میشد.وقتی رفتیم پیش دکتر و اونو با این حال مشاهده کرد سریعاً واسش آزمایش نوشت و در جواب آزمایش گفت ویروس داره و شربت (دی سیکلومین) واسش تجویز کرد.با مصرف اون دارو خیلی بهتر شد اما الانم کمی از اون حالتو داره و فقط دوست داره بره رو شکم. رو به پشت نمیتونه بخوابه.و از اول شب تا صب که از خواب بیدار میشه همش روی شکم میخوابه.ما هم الان ازین بابت خیلی نگرانیم.ممنون اگه پاسخ بدین.

    • معصومه

      سلام. جوب سؤالمو ندادين حداقل اسم يه دكتر متخصص قلب كودكان كه منصف هم باشه توي مشهد بهم بدين چون متخصصي كه دخترم زيرنظرشه هي مي گه امروز برو سه ماه ديگه بيا امروز برو يك ماه ديگه بيا دخترت هنوز مشكلش حاد نشده اگه دور از جون دخترم براش اتفاقي بيفته اين دكتر مياد جواب بده تو را به خدا راهنمايي ام كنين. اين دكتر فقط فكر ويزيتشه.

      پاسخ ها

      • سمیرا

        سلام عزیزم امیدوارم هرچه زودترحال گلت خوب بشه عزیزم بروتوسایت بزن بهترین دکترفوق تخصص قلب درمشهد.لیست دکترامیاد

    • شیما

      با سلام دختری 2 ساله دارم از زمانی که او را از شیر گرفتم نه شیر نه مشتقات ان نه غذای حاوی شیر به هیج وجه نمی خورد نگران کمبود کلسیم ان هستم و خواههش میکنم راهنماییم کنید و ایا مکمل کلسیم مناسب است؟ نام ان را بگویید

    • مارتا

      سلام
      دختر من نه ماهشه تا حالا براش تو قابلمه مسی و دن غذا درست میکردم اما فهمیدم که مسی برای کلیه بچه مضره
      میخوام بدونم که ظرف روی وره؟
      اگه بخوام غذا درست کنم قابلمه روی خوبه؟

    • زهرا

      سلام دختر 5/2 ساله ای دارم که وقت خواب به شدت و ولع قسمت بازوی منو می بوسه و روی چشماش فشار میده و گاهی اوقات هم این کار را با حرص وحالت عصبی انجام میده. ایا ممکنه حالتی از خود ارضایی باشه؟و ایا لازمه به روانشناس مراجعه کنم یا خیر؟

    • هدیه

      سلام پسر من۲سالشه مرتب سرما میخوره از برج۷تا الان دقیقن ۸مرتبه تا به حال سرما خورده لطفن بهم بگویید بدنش چه نیازی کم داره ممنون

    • samira

      سلام هدیه جان تو همه غذاهاش شلغم بریز اگه سینه اش خس خس میکنه بهش دونه به بده

    • mehdi212135

      با سلام پسرم حسین کوچلو ۸ماهه شه ۶/500وزنش است خیلی نگرانم چند وقت پیش اسهال خونی بود خداروشکر بستریش کردیم خوب شد اشتیاشم خوبه ولی مدفوش ابکی سبز تیره است درضمن قطره اهن میدم تورو خداکمکم کنید به نظر شما وزنش خوبه یا نه دنونم هنوز درنیاوره

    • بهار

      با سلام دخترم 2 ماه و نيمشه بعضي وقتها موقع راه بردن به مدت خيلي كوتاه كمتر از يك ثانيه دچار لرزش بدن شده البته اكثر مواقع دچار هيجان ميشه اين حالت بهش دست ميده , به پزشك مراجعه كردم گفت طبيعيه اما من نگرانم لطفاٌ راهنماييم كنيد

    • مامان حسین

      سلام بهار طبیعیه چون هنوز زود براش پاهاش خسته میشه

    • منیره

      با سلام,من دختر 4ماهه ای دارم که با کوچکترین صدایی میترسه.تازگی ها از صدای سرفه من طوری ترسیدکه حدود5 ساعت شدیدا گریه کرد.لطفا راهنماییم کنید چکار کنم این حالت اوبرطرف بشه؟

    • سپیده

      سلام من یک دختر 2ماه دارم .دخترم در خواب لبش رو تکون میده من اول فکر کردم داره خواب شیر رو می بینه بعد از 2 ماه شک کردم حالا یاید چکار کنم

    • zahrarahim

      دختر 4 ماهه ای دارم که بیش از حد استفراغ میکنه طوریکه وزنش بشدت کم شده تازگیا اشتها هم نداره لطفا راهنماییم کنید که چیکار کنم خیلی نگرانم

    • اذر

      سلام پسری 7ماهه دارم که اولین دندان شیری اش را در4ماهگی در اورد اما اذیت آنچنانی نداشت حال که دندان بالایی را در میاورد خیلی بیقراری و گریه میکند امروز هم کلی استفراغ کرد ایا مربوط به دندان دراوردنش میباشد باتشکر

    • چکاوک

      سلام.
      ازتون یه راهنمایی میخوام .
      پسر بچه ام پنج سالشه و استعداد فوق العاده ای داره اما مسولیت پذیر نیست تنها چیزی که میخواد تفریح و بازیه.
      یک ساله که ژیمناستیک کار میکنه اما این اواخر هروز بهانه گیری میکنه که نمیخواد بره باشگاه. با مربیش صحبت کردیم سخت گیری نمکینه اما نمیدونم به چه دلیلی نمیخواد بره میگم میخوای شنا ثبت نام کنم اون رو هم نیخواد کلا چیزی رو که یاد گرفتنی هست و مسولیت داره قبول نمیکنه اغلب دوست داره با پسر خاله اش بازی کنه و بره پارک .
      امروز که نخواست بره باشگاه از تبلت و دیگر وسایل بازی که محروم کریم اعصابش بهم ریخته و نمیخواد هم قبول کنه که بره باشگاه. لطفا زود جواب بدین.

    • رضاع

      سلام
      خسته نباشید
      ما یه پسر 40روزه داریم صبح که از خواب بیدارشد یه گریه کوچیک کرد بعدشم یه جیغ کشید دهنش یه از دهنش خون اومد خواستم ببینم مشکلش چیه؟
      این بگم خانومم شب قبلش ابگوشت و خربزه خورده بود.
      ممنون میشم راهنماییمون کنید
      متشکرم.

    • هاجر

      سلام پسر سه ماهه ام هنگام شیر خوردن به سرش چنگ میزنه و پیچ وتاب میخوره بعدشم گریه میکنه چند روزی هم خیلی بد سینمو میگیره یا هم نمیگیره نمیدونم دلیلش چیه در ضمن روزی دو بار بهش شیر خشک میدم.ممنونم راهنماییم کنید اخه تجربه اولمه

    • نرگس

      سلام روزتون بخیر ..پسر ۵ساله ای دارم که اخیرا ،هردفعه ای یکی دوتا جوش به صورتش می زنه و بعد از چند روز خوب می شه .میخواستم بدونم باید پیگیری کنم یانه مشکلی نیست لطفا زرودتر راهنماییم کنید ،ممنون

    • هدیه

      باسلام
      من 2تا مشکل دارم
      ائل بدن دخترم 12 روزی هست ریخته بیرون دکتر یه شربه برا حساسیت داد و یک پماد ولی بهتر نشده
      البته بدمش دکتر پوست به نظر شما بازم ببرمش دکتر اطفال البته سر فرصت میبرمش دکتر حساسیت ولی الن ماه رمضانه سخته نمیدونم به همین شربت هیدروکسیزین خوب میشه یا ببرمش دکتر اطفال

    • هدیه

      یه مشکل دیگم در مورد دخترم اینه که روی پنجه پا راه میره
      یه متخصص ارتپد بردم گفت مشکلی نداره
      الان باز متوجه شدم پاشو به داخل میذاره اگه کف پاشو بذاره زمین خوب نمیتونه راه بره
      البته یادم اومد یه متخصص ارتپد دیگه هم بردم گفتم اینجوری راه میره پاشو معاینه کرد گفتند چیزی نیست ولی راه رفتنش بدترم شده دخترم 6 سالشهمیترسم بره مدرسه براش مشکل بشه یا در اینده ولی 2تا دکتر گفتن چیزی نیست ایا لازمه بازم پیگیری کنم یا به کاردرمان ببرمش لطفا کمکم کنین همش ذهنم مشغوله دارم از بالای راه رفتنش ودیدنش افسرده میشم درمونده شدم خیلی ممنون میشم

    • مصطفی حسینی

      سلام دخترهشت ماهه ای دارم که باشیر مادر تغذیه میشود و۲ماه است که غذاهم میخوردووزنش ۱۲کیلوهست به دو پزشک ماهر مراجعه کرده ام ورژیم غذایی که داده بودند را موبه مو انجام دادیم اما نتیجه ای حاصل نشد به نظرخودم به خاطر شیر مادرش است خیلی نگران هستیم لطفا به ماکمک کنیدباتشکر

    • سوگند

      سلام من نوزادی سه ماهه دارم وزن 8/300 از هر نظر سالم به نظر میرسه طبق نظر پزشک. اما بعد هر بار شیر دادن که دوباره میخواهد سینه را بمکد اوغ میزند بعد که اروغ گرفته میشه خوب میشه اما این کار انقدر متداول میشه که خسته کننده است که هر بار که سینه از دهنش در میاد با این که گرسنه. نمیتونهست نمیتونه شیر بخوره باید حتما اروغ گرفته بشه تا شیر بخوره لطفا راهنمایی بکنید از هر دکتری میپرسم ج نمیدهد

    • darya

      دختری 18 ماهه دارم که به شدت به من وابسته است و در طول روز به اصطلاح خودمانی آویزان من است و کلی شیر می خورد و زمانی که درغ می کنم گریه می کند. در هنگام خواب هم تا صبح 5 یا 6 بار برای خوردن شیر بیدار می شود. و یکسره دوست دارد سینه ام در دهانش باشد و بمکد. این مسیله باعث شده است که تا صبح سینه ام در دهانش باشد که بعضی اوقات باعث می شود روانم بهم بریزد. لطفا راهنمایی کنید. ممنون

    • رایمون

      سوال دارم پسر هفت ماهه دارم چهار بار است که در مدفوعش چیزی شبیه نخهای نازک سیاه کوتاه میبینم آبا انگل است؟

    • ندا

      سلام ,خسته نباشید,پسرم ۴/۵دارم.خیلی اذیتم میکنه سر هر چیزی با من سر و کله میزنه,هر چی میخاد بگه با گریه میگه حتی حرف عادیش.تا یه چیزی میشه میگه الان گریه میکنما,من و اطرافیانم باید چه عکس العملی نشان بدهیم ,تا گریه نکند ,اخه تو یه جمعی که میریم خیلی عذاب میکشم,طور خدا زود جوابم بدین,با تشکذ

    • الهه

      سلام خسته نباشید منم پسری دارم 3 ساله توی زندگی زناشوی مشکل زیاد دارم و خیلی عصبی هستم اما بازم در رفتار با پسرم خوب هستم اما وقتی جیق یا گریه با داد میکنه نمیتونم خودمو کنترل کنم بیشتر هم بخاطر خانواده شوهرم هست چون ما باهم زندگی میکنیم و من باید توی خونه خودم با بچه اصلا سروصدا نکنم چون پدرشوهرم روی نوش خیلی حساسه و این رابطه باعث شده که اونا بهش حرفی خوب و زشت یاد بدن یا خود پدرشوهرم زدن یاد بده و خیلی خیلی پسرم لوسه پدرش اصلا خونه نیست که بخواد محبت کنه یا به تفریح و بچش برسه خیلی آزمون فاصله گرفته وقتی هم میاد سرش تو گوشیشه ممنون میشم کمکم کنید چطوری بتونم با پسرم رفتار کنم

    • بدون نام

      سلام دختر بیست شش ماهه ای دارم که همه چیز رو به دهانش میذاره لطفا راهنمایی کنید ممنون.

    • مامان هلما

      باسلام دختر11ماهه ای دارم که شب تاصبح بیش از شیش وهفت بار بیدار میشه درطول روز شیطنتشو میکنه وغذاشم میخوره دوساعت روزا میخوابه ولی شب تا صبح اذیت میکنه تقریبا ده روز که اینطوری شده لطفا راهنماییم کنید ممنونم.

    • مامان هلما

      وضمن خسته نباشید به شما یه سوال دیگه هم داشتم دختر 11ماهه ام باداشتن 10کیلووزن ازشب تا صبح که چندین بار بیدار میشه باداشتن پنج تا دندان چندبار باید به اوشیر بدهم ؟لطفا منو راهنماییم کنید منتظرم
      باتشکر

    • راضیه

      سلام. نوزاد من 7 ماهه است برای خوابش خیلی اذیت میکنه تقریبا در روز 1 ساعت میخوابه 1 ساعت بیداره و دوباره خسته میشه و باید بخوابه خیلی وقتها خوابش کمتر از 1 ساعته خیلی اذیت میشه و میشم تو نور و سرو صدا هم نمیخوابه و همیشه نمیتونم این شرایط رو براش آماده کنم یه راه حل به من بدین تا نوزاد منم خواب راحت و سنگینی داشته باشه. ممنون

    • فاطمه

      با سلام پسر دو سال و نیمی دارم که تبخال دراورده مگه بچه ها هم تبخال درمی ارن لطفا راهنماییم کنید علت در اوردن تبخال چیه

    • فاطمه

      باسلام دخترم هشت ماهه است دور سرش 44 و وقتی که روی کمر بخوابه گریه نمی کنه اما اگه بلند بشه یا روی شکم بخوابد گریه می کنه وهنوز روی پا نمی ایستد وسی تی اسکن انجام دادم کمی اب دور سرش است حالا باید چکار کنم کمکم کنید اصلا ارامش ندارم

    • سحر ترابی

      با سلام دخترم 10ماه و 5روز است از عروسک و همچنین اسباب بازی های صدا دار خیلی میترسد لطفا راهنمایی ام کنید.

    • طاهره جلیلی خویی

      با سلام دختر چهار ساله من لجبازی می کند و زیاد گریه مهمترین مشکلش زدن بچه های فامیل است لطفاراهنمایی کنید

    • رویا

      سلام یه دختر 5ماهه دارم موقع تولد 3کیلو وزن داشتاوایل خوب شیر میخورد ولی بعداز یک ماهگی خیلی کم افزایش وزن پیداکردالن 5ماهشه وزنش 5.300 گرمه جدیدا کم شیرمیخوره سینه رو نمیگیره بردم دکتر شیرخشک داد به زور اونم میخوره ولی وزنش زیاد فرقی نکرده سرلاک هم گرفتم دادم اونو خوب میخوره ولی یه هفته است ادرار( مدفوع ) نمیکنه نگران شدم چیکارکنم ؟ ممنون

    • فرزانه

      با سلام پسرم چهار ساله هست از دوسالگی عادت کرده با موهای من بازی کند و هنوز هم همین کار را انجام میدهد حتی شبها از خواب بیدار میشود و به اتاق من میاید تا با موهای من بازی کند و بخوابد.و این کارش باعث نگرانی من شده

    • احسان

      با سلام
      پسری سه سال و نیمه دارم که حدود یک ماه است اتاق خوابش رو عوض کرده ایم ولی تقریبا هر شب با صدای فریاد ما را بیدار می کند و تا صبح شاید هفت یا هشت مرتبه اینکار را تکرار می کند. لطفا راهنمایی کنید . ممنون

    • علی

      با عرض سلام
      من یک دختر3.5 ویکپسر1.5ساله دارم پس از بدنیا آمدن پسرم دخترم خیلی حسودی میکنه
      وپسرم هم خیلی گریه ای هست وشبها اکثرا جیغ و گریه میکند و همه را بیدار میکند و در طول روز هم مادرش مرتب مجبور به دعوا کردن با اون و خواهرش هست
      دخترم از پارسال دچار لرزش دست شد که به پزشک متخصص مغزواعصاب رجوع کردیم به مدت 4ماه درمان کردیم بایک قرص ولی بعدش قطع نشدوایشان گفتندچیزمهمی نیست وتابزرگبشهبرطرف میشه ولی معلم مهد دخترم گفته که نمیتواند نقاشی یا کارهای دستی بکند و همش دستش را به هم گره میزند و نمیتواند انجام دهد
      لطفا راهنمایی کنید خیلی ناراحتم

    • سمانه

      سلام دختر 14 ماهه دارم از بو تولد بد خواب لرزش دارد وبعد بغل کردن چن ثانیه طول نمیکشد قطع میشود ایا مشکل دارد

    • سهیل

      سلام کودک یه ساله دارم میاد راه بره ولی پاهاشو به سمت بیرون کج میزاره آیا مشکلی داره یا خود به خود درست میشود لطفا من را راهنمایی کنید مممون

    • هدی

      سلام. دخترم 4ماهشه. قبلا خیلی سرو صدا واقو میکرد.الان سه روز هیچ نمیگه فقط جییغ میزنه.خیلی نگرانم که گنگ شده باشه.علتش چیه.لطفا به ایمیلم جواب بفرستید

    • بدون نام

      سلام خسته نباشید پسری یه ساله دارم وزن موقع تولد دوشیشصدو پنجاه الان یه سالشه وزنش هفت کیلو نیمه وزنش کمه یا نرمال الان یه هفته هستش اسهال میره به رنگ سبز روزی شاید ده بار وتکه هآیی سبز رنگ در اسهال هستش که نمیدونم چیه اشتها نداره فقط شیر میخوره پیش متخصص هم بردم اسهالش کم شده میخواهم بدونم مشکلی دارد لطفا مرا یاری کنید ممنون مامان سهیل

    • آرام

      سلام.دختر من الان یک سالشه از دو ماهگی داروی رانیتیدین بهش میدادم .آیا این همه مدت مصرف دارو براش ضرری نداره؟

    • امین

      با سلام یه بچه شیش ماهه داریم موقه شیر خوردن سر و دستش میلرزه ایا مشکلش جدیه

    • ساحل

      باسلام یکی از بچه های خوانواده ما وقتی نقاشی می کشد برای انسان ها بینی نمی کشد وقتی هم چیزی می گوییم عصبانی می شود

    • تلام

      چرا نوزادم در خواب هنگام شیر خوردن سر تا پایش میلرزد

    • مريم

      سلام دختر من نوزده ماهش دارم از سينه ميگيرمش ولي موقع خواب وابستگى شديد به سينه داره گريهاى خونبار ميكنه ننيدونم چكار كنم تا بتونم شبها به ارامى بخوابه ومثل يك نوزاد زود بهزود تو خواب سينه نخواد

    • مریم

      سلام من دوقلو دارم یک دختر یک پسر٬دخترم شیرخشک می خوره٬ پسرم شیر می خورد ولی الان خوب سینه رو نمی گیره و شیشه می خواد می خوام بهش غذا بدم تا شیشه رو فراموش کنه ایا مشکلی داره یا نه چکار کنم که شیر هم بخوره

    • ثناجون

      سلام دخترمن پنج سالسه کج راه میره پاهاشوبیرون میدهوبعدکنارهم میزاره خیلی نگرانم لطفاراهنماییم کنین چکارکنم درضمن دخترم چهاردست وپانکردوتو16ماهگی راه افتاد

    • محسن

      اگر بچه یک ماهه بعد از شیر خوردن در خواب کل شیر را بالا بیارد چه دلیلی دارد

    • نهال

      سلام خواهش میکنم جوابمو بدین،بچه من سه ماهشه اول اصلا اینطور نبود ولی الان سه روزه همش زبونشو بیرون میاره و میبره تو زبونشو تا نصفه بیرون میاره وبیقراری میکنه .یخورده هم سفیدک داره تازه زبونش یعنی احتمال داره علت بیرون اوردنش از سفیدک زبونش باشه

    • صمدی

      سلام کودک من ریفلکس معده دارد و از شربت راینی تیدین استفاده میکند اما خیلی گریه و بیقراری میکند اورا نزد یک متخصص هم برده ام اما باز بیقراری میکندو از زمانی هم که به او شربت میدهم وزنش تغییری نکرده لطفا راهنمایی ام کنید

    • بدون نام

      من پسر هفت ساله دارم ریزش مو دارد لطفا راهنمایم کنید

    • نسیم

      سلامپسر من 12ماه داره غلط می خوره سینه خیز میره هم عقب هم جلو ولی نمی تونه بشینه و یا راه بره لطف کنید توضیح بدین چکار کنم حرکاتش درست بشه

    • بدون نام

      پسر ۴ ماهه دارم که از زمان تولد تا الان خس خس سینه دارد نمیدانم چکارش کنم

    • سید داوود سادات

      سلام عرض ادب.
      پسری 3 ماه دارم موقع سرشب یعنی 6 شب که میشه گریه و لج بازی میکنه باید بغل کنیم راه ببریم تا 9 شب تا خواب ببرهش فقط از 6 شب تا 9 شب گریه میکنه دیگر موقع ها اروم و خوب است لطفاً دلیلش را بگوید تشگر؟

    • سحر نصیری

      سلام دختر چهار ساله ام از خودش صدا در میاره به نظرتون دلیلش چیه؟

    • پردیس

      با سلام دختر من دو ماه و سه هفتشه وزن تولدش 2580 بوده و ورن ده روز پیشش 5 کیلو بعد از اون دچار یه ویروس شد که علاوه بر اینکه رشدی نداشت تو این ده روز 100 گرم هم وزن کم کرده و بی اشتها شده ،آیا این توقف رشدش تو این سن خطرناک نیست؟خیلی هم بی اشتها شده ،ممنون میشم راهنماییم کنید .

    • مهدیه

      با سلام بچه ای یکساله دارم هنوز دندون در نیورده چی کار کنم خیلی نگرانم اگه میشه راهنمایی کنید ممنون

    • ستاره

      با سلام.
      پسری 18ماهه دارم که چندماهی هست وفقتی گریه میکنه اخر گریش تبدیل به تشنج میشه و علائم تشنج رو داره دکتر بهش شربت لوبل رو داد ولی هیچ تغییری نکرده و هنوزم موقع گریه تشنج میکنه.بنظر شما چکار کنم

    • محمد

      با درود فراوان..دختری۲ساله دارم که از بدو تولد تاالان وقتی در طول شبانه روز میخوابه زبونش مثل زمان شیرخوارگیش میمونه بیرون و شروع به مک زدن خالی میکنه لطفا راهنماییم کنید چطور این مشکلو برطرف کنم..سپاسگزارم

    • عاطفه

      بچه ام امشب همش گریه میکنه میگه زمین میچرخه دلیلش چیه

    • حسین

      باسلام پسرم وقتی یه سالش بود تشنج کرد دوسالگی یعنی دوبار تشنج کرد حالا رفت توشش سالگی ممکنه اکه تب کرد تشنج بگیره دوباره

    • سعیده سادات عمادی

      بچه من کف پایش را به هم میزند این چه معنی دارد؟

    • ندا۳۵

      باسلام پسرم تیرماه چهارسالش تموم میشه هرموقع ادرار داره سریع میگه ولی برامدفوعش جایی رو پیدامیکنه میره مثلا زیرمیز هروقت میخوام ببرمش میگه ندارم ولی همینکه مشغول کارمیشم خودشو کثیف میکنه به نظرتون چکارکنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ادرار میکنه سلام من پسر سه سال داره ولی

    • مبين

      کودک چهار سال شش ماه دارم که هر صبح تخمه مرغ ميخورد مشکلى ندارد

    • فاطمه

      من پسرم ۱۰ماهشه و وزنش ۸/۵کیلو هست از شیش ماهگی باهمین وزن مونده تغیر نمیکنه نمیونم چکار کنم ورجه وورجه زیاد میکنه قطره اهن بهش میدم بالا میاره غذاش خیلی کم میخوره

    • Eman palani 175

      سلام ببخشی من پسره ۶ ساله دارم اشتها نداره تا شربت زینگ بهش ندام هیچی نمیخوره ازمایشام ازش گرفتم هیچ کم خونیی نداره ولی بخاطر اشتهاش بهش شربتزینگ سولفات میدم مشکلی داره یا نه لطفا جوابمو بدی

    • پویا

      سلام توروخدابه من کمک کنید دارم دیوونه میشم من پسری چهار ساله دارم که به بوی موادمخدرشیشه حساس شده یعنی با دیدن ویا رد شدن از کنار یک معتاد علایم یک مصرف کننده شیشه رو انجام میده باید چیکارکنم

    • محمد ماهان

      پسر ده ماهه ام چهار روزه مدفوع نکرده چکار کنم

    • بدون نام

      سلام بچه ۷ساله دارم پا نکرده وحرف زعیف ودیر میگه لطفا راهنمایم کنید

    • رباب

      بچم شش ماهشه و وزنش خیلی زیاد شده حدود ۱۳ ونیم هست البته همه وزنش تو پاهاشه ،علت چیست،راهنمایی کنید خواهش میکنم

    • ساره

      سلام یک سوال داشتم دختر من 12سالش هست و مرتب دستشو یا پاشو به جایی میزنه و صدا در میاره کلا باهر چیزی ی صدایی در میاره ومن نمیدونم چیکار کنم لطفا کمکم کنید

    • شهره

      سلام دخترم ۶ ماهه است مدت یک هفته است که ادرار نکرده علتش چیه راهنمایم کنید

    • زهره

      کودکی ۱۱ ماهه دارم دو هفته است سرما خوردگی گوش درد وطب دارد ک با انتی بیوتیک تا حدی رفع شده اما بازم چند روزه همون حالتا اضافه شده اما امشب حالت تهوع واسهال دارد لطفا راهنمایی کنید

    • Elham

      سلام پسری ۷ساله دارم دهنش بوی بد میده با اینکه هر روز و شب هم مسواک میزنه ولی نمیدونم چرا اینجوری بنظرتون چیکار باید بکنم لطفا راهنماییم کنید ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج