۲۸۶۹۸۹
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

گرسنه‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۵

تصاویر منتشر شده از شهر محاصره شده مضایا در سوریه باعث ناراحتی بسیاری در فعالان حقوق بشری در جهان شده است. کمبود غذا مخمصه‌ای جهانی است که رفع آن نیازمند همکاری تمامی کشورهای جهان است. آیا گرسنه‌ترین کشورهای جهان را می‌شناسید؟

وبسایت فرادید: تصاویر منتشر شده از شهر محاصره شده مضایا در سوریه باعث ناراحتی بسیاری در فعالان حقوق بشری در جهان شده است. کمبود غذا مخمصه‌ای جهانی است که رفع آن نیازمند همکاری تمامی کشورهای جهان است. آیا گرسنه‌ترین کشورهای جهان را می‌شناسید؟

پس از ورود کمک های غذایی سازمان ملل به شهر تحت محاصره مضایا در سوریه، نماینده زلاندنو در این سازمان می گوید که حدود ۴۰۰ نفر از ساکنان این شهر نیازمند تخلیه فوری برای دریافت مراقبت های پزشکی هستند. از اکتبر ۲۰۱۵ هیچگونه کمکی به ساکنین مضایا در سوریه نشده و اوضاع در آنجا اصلا خوب نیست.

کمک‌های بشردوستانه قرار است به زودی با همکاری دولت سوریه به دست ساکنین مضایا برسد. بر اساس تخمین سازمان ملل، حدود ۴۰۰ هزار نفر سوری در مناطق محاصره شده این کشور گرفتار شده و هیچگونه دسترسی به کمک‌های پزشکی و منابع دست اول ندارند.

بیش از ۷۹۵ میلیون گرسنه در جهان وجود دارد. نباید فراموش کرد که کمبود غذا مشکلی جهانی است. سو تغذیه و کمبود غذا می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به سلامت این افراد وارد کند. ماموریت سازمان ملل برای حل این مشکل البته تاثیر خوبی هم داشته است: در سال ۲۰۱۵ حدود ۲۹۰ میلیون نفر از تعداد گرسنگان در مقایسه با بازه‌ی دوساله ۹۲-۱۹۹۰ کم شده است.

با این وجود، هنوز هم کشورهایی هستند که با درصد بالایی از گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

گرسنه‌ترین کشورهای جهان در سال 2015
وضعیت گرسنگی در جهان (برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر بر روی آن کلیک کنید)

کشورهایی که بیشترین آسیب را از گرسنگی دیده‌اند، بیشتر درگیر اختلافات سیاسی، جنگ، بی‌ثباتی و بحران‌های ناشی از تغییرات اقلیمی هستند. سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، فائو، در گزارش خود می‌نویسد: «شرایط بد آب و هوایی، بلایای طبیعی، بی‌ثباتی سیاسی و جنگ‌های داخلی وضعیت را وخیم‌تر کرده است.» گفتنی است یک نفر از هر پنج نفرِ درگیر با گرسنگی در کشوری زندگی می‌کند که حاکمان ضعیفی دارند.

شاخص گرسنگی جهانی (Global Hunger Index) اعلام شده در سال 2015 بر روی رابطه بین درگیری و گرسنگی تمرکز داشته است. الکس دو وال، از شرکت کنندگان جمع آوری اطلاعات شاخص گرسنگی جهانی می‌گوید: «مشخص است که جنگ و درگیری اصلی‌ترین عامل تشدید مشکل گرسنگی در سطح جهان است. کشورهایی که درصد بالایی از گرسنگی را دارند، همان‌هایی هستند که به تازگی وارد نزاع و درگیری شده‌اند.»

گرسنه‌ترین کشورهای جهان در سال 2015
* شاخص گرسنگی جهانی ایران با ۲.۷ دهم کاهش از ۹.۵ در سال ۲۰۰۵ به ۶.۸ در سال ۲۰۱۵ رسید. بدین ترتیب، ایران در رده کشورهای با شاخص گرسنگی جهانی پایین قرار دارد

بالاترین میزان گرسنگی مربوط به دو کشور جمهوری آفریقای مرکزی و چاد است. چندین سال است که مردم این دو کشور در بی ثباتی زندگی می‌کنند.

درست است که هیچ کشوری در رده «وضعیت بسیار هشدار دهنده» قرار نگرفت، اما نباید فراموش کرد که اطلاعات کافی از برخی کشورها نظیر بوروندی، کنگو، اریتره، سومالی، سودان جنوبی و سودان در دست نبود. اغلب این کشورها به تازگی درگیر نبرد بودند.


گرسنه‌ترین کشورهای جهان در سال 2015
شاخص گرسنگی جهانی در سال ۲۰۱۴ (برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر بر روی آن کلیک کنید)

تغییرات اقلیمی و مشکلات آب و هوایی نیز آسیب‌های ناشی از کمبود غذا را وخیم‌تر کرده است. برنامه جهانی غذا در گزارشی می‌نویسد امروزه میلیون‌ها نفر درگیر اتفاقات ناشی از سو تغذیه و کمبود غذا هستند. قاره آفریقا و مناطق جنوب شرقی آسیا به احتمال فراوان بیشترین آسیب را از تغییرات اقلیمی خواهند دید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا امریکا آمار نداره ؟

    • بدون نام

      این جدولا ایران تهیه کرده خجالت کشیده واقعیتا بگه ایران جزو تک رقمیها یا اول باید باشه دلم سوخت براشون خجالت کشیدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج