جاباما
۲۸۷۰۳۵
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

۵ روش برای پیدا کردن کار به صورت آنلاین

مدیران منابع انسانی و استعدادیابان به طور پیوسته در جستجوی نیروهای کارآمدی هستند که بتوانند نیازهای سازمانی را برطرف کرده و موقعیت های شغلی را از آن خود سازند.

ماهنامه معیشت: مدیران منابع انسانی و استعدادیابان به طور پیوسته در جستجوی نیروهای کارآمدی هستند که بتوانند نیازهای سازمانی را برطرف کرده و موقعیت های شغلی را از آن خود سازند. این جستجوی پیوسته به معنای آن است که افراد جویای کار باید خود را در بهترین شرایط در «رادار» مدیران قرار دهند. طبیعی است که در زمانه حاضر، این کار به آسانی از طریق فضای مجازی ممکن است. البته حضور موثر در فضای مجازی و تاثیرگذاری روی مدیران نیازمند نیرو، مستلزم برخورداری از مهارت هایی است که برخی از مهم ترین آنها را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد:

5 روش برای پیدا کردن کار به صورت آنلاین

۱- مهارت و دانش خود را نشان دهید

مدیران منابع انسانی و مسئولان استخدامی بدون شک می خواهند از توانایی و تناسب شما با موقعیت شغلی آگاه شوند. به این جهت، شیوه معرفی سوابق کاری و آموزشی در فضای مجازی اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند. در ابتدا باید فهرستی از سوابق آموزشی، تجارب کاری و مهارت های عملی خود فراهم کنید و با استفاده از نمونه های فراوانی که در وب وجود دارد، آنها را تنظیم نموده و به صورتی زیبا آماده سازید.

در گام بعدی می توانید وب سایت یا وبلاگی راه اندازی کرده و اطلاعات را در اختیار متقاضیان قرار دهید. به علاوه با حضور در شبکه های مجازی و وب سایت هایی چون لینکداین نیز امکان معرفی وسیع تر توانایی ها برای شما فراهم می آید و شمار زیادتری رزومه شما را مشاهده و درباره شما تحقیق خواهند کرد.

۲- مزایای استخدام خود را نشان دهید

البته به اشتراک گذاشتن رزومه کلی به تنهایی برای جلب نظرم مدیران کافی نیست. باید به آنها بقبولانید که برای حضور در موقعیت شغلی مورد نظرشان آمادگی کافی دارد. برای این کار، بهتر است روی تجارت خاصی که با نیازهای اعلام شده تناسب دارد بیشتر تکیه کنید و نکات جذاب برای مدیران را برجسته سازید.

5 روش برای پیدا کردن کار به صورت آنلاین

مثلا اگر به دنبال یافتن شغلی در حوزه طراحی وب سایت هستید، به صورت تفکیک شده نمونه هایی از کارهای قبلی خود را در اختیار مدیر مربوطه قرار دهید. سعی کنید به سایت هایی که با نیازهای مجموعه جدید هماهنگ است، بیشتر اشاره کنید و توانایی خود را برای رفع نیازهای ویژه سازمان پیش چشم مدیر آشکار سازید.

۳- شخصیت خود را نشان دهید

اما در کنار توانایی و مهارت شغلی، شخصیت شما نیز عاملی بااهمیت در افزایش شانس استخدام است. کارفرمایان احتمالی شما انسان هایی با عواطف و ویژگی های بشری هستند و طبیعتا تمایل دارند با کارکنانی مودب، باشخصیت و بافرهنگ همکاری نمایند. البته در این خصوص توصیه خاصی وجود ندارد. هرچه شما از خود به نمایش می گذارید، از عکس پروفایل گرفته تا شیوه نگارش مطالب، صفحه بندی، رنگ بندی و اصطلاحات خاص، همگی در شکل گیری نگاه مدیران موثر است و می تواند شخصیت شما را به نمایش بگذارد. البته سعی در فریب طرف مقابل نداشته باشید و آنچه هستید را صادقانه آشکار سازید.

5 روش برای پیدا کردن کار به صورت آنلاین

۴- دیدگاه مثبت دیگران را نسبت به مهارت های خود نشان دهید

برداشت عمومی افراد می تواند بر تصمیم گیری دیگران تاثیرگذار باشد. به همین دلیل، سعی کنید از مشتریان و همکاران سابق خود نکات مثبتی را جمع آوری کرده و در رزومه به آنها اشاره کنید. به طور مثال، اگر معرفی نامه یا تقدیرنامه ای دریافت کرده اید آنها را در فضای مجازی منتشر کنید و از دیدگاه دیگران برای اثبات توانایی خود بهره بگیرید.

۵- مهارت های ارتباطی خود را نشان دهید

ارتباطات موثر نیز از جمله دلایلی است که مدیران منابع انسانی را به پذیرش شما ترغیب خواهد کرد، تا آنجا که برای برخی مدیران و در مشاغلی خاص، این عامل مهم ترین مساله در انتخاب نیروها است. از طریق رزومه و دیگر شروحی که برای خود می نویسید، مهارت های نگارشی خود را به نمایش گذاشته و توانایی بالای خود را برای ارتباط با دیگران آشکار سازید. اگر در این زمینه ها احساس ضعف می کنید، هر چه زودتر نسبت به اصلاح نقاط ضعف اقدام کنید، چرا که در جهان کنونی تصور مشاغل بدون ارتباطات وسیع و همه جانبه ناممکن است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • داوود

      حیلی عالیه ممنون از راهنمایی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج