۲۸۷۰۴۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

۵ کاری که قبل از ترک کار باید انجام دهید

توصیه های مربوط به ترک مشاغل نامطلوب و جستجوی کار ایده آل رهاکردن کار بدون آمادگی و فکر را پیشنهاد نمی کنند؛ بلکه در تمامی آنها طبق انجام چنین کاری باید با برنامه ریزی های مالی پیچیده ای همراه باشد.

ماهنامه معیشت: زمانی که مجری سابق رادیو از محل کار به خانه بازگشت و برای سه ساعت در حیاط پشتی گریه کرد، می دانست که باید کار خود را ترک نماید. او خود می گوید: «تصمیم خودم را گرفته بودم. دیگر نمی توانستم این کار را انجام دهم. احساس می کردم سزاوار شغل بهتری هستم».

این مجری مشهور در آمریکا کتابی را منتشر و مردم را تشویق می کند که در صورت لزوم اقدام مشابهی انجام دهند. البته ترک شغل با خطرات زیادی همراه است و هیچ کس نمی تواند این واقعیت را رد کند. توصیه های مربوط به ترک مشاغل نامطلوب و جستجوی کار ایده آل نیز رهاکردن کار بدون آمادگی و فکر را پیشنهاد نمی کنند؛ بلکه در تمامی آنها طبق انجام چنین کاری باید با برنامه ریزی های مالی پیچیده ای همراه باشد. پس انداز، کاهش هزینه ها و پذیرش کارهای آزاد از جمله برنامه ریزی هایی است که ترک کار را از نظر مالی قابل مدیریت می کند.

5 کاری که قبل از ترک کار باید انجام دهید

در حقیقت با بازسازی اقتصاد و پایان شرایط رکود، همه روزه افراد بیشتری به منظور تحقق رویاهای بزرگ، به فکر رها کردن شغل خود، یافتن کاری تازه و یا راه اندازی کسب و کار جدید می افتند. پس اگر شما نیز احساسی ناخوشایند نسبت به کار فعلی و میل شدید به تجارب جدید را در خود احساس می کنید، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

۱- امور مالی خود را به دقت بررسی کنید

متخصصان توصیه می کنند که به شرایط فعلی هزینه ها و درآمد، شامل منابع جایگزینی مانند حقوق همسر یا کار آزاد توجه کنید تا بتوانید بررسی نمایید که آیا بدون درآمد اصلی خود از عهده مخارج و هزینه های اساسی زندگی بر خواهید آمد یا خیر. به طول مثال، ببینید آیا به همراه همسرتان می توانید فرآیند عادی زندگی و بازپرداخت وام ها را متحمل شوید. علاوه بر این، برای انجام کارهای آزاد برنامه ریزی کنید تا حداقل درآمدی را کسب کنید.

۲- شیوه زندگی خود را تنظیم نمایید

پس از ترک کار ممکن است درآمد شما حتی تا یک سوم دوران پیشین نیز کاهش یابد، و این در حالتی است که درآمدتان به طور کامل قطع نشود! از این رو باید شیوه زندگی خود را با شرایط جدید منطبق سازید. احتمالا این تغییر سبک زندگی باعث خواهد شد که برای شام به رستوران نروید، سفرهای بزرگ را حذف کنید و تفریحات ساده را جایگزین تفریحات گران قیمت سازید.

5 کاری که قبل از ترک کار باید انجام دهید

۳- بدترین حالت را در نظر بگیرید

تصور بدترین حالت به شما کمک می کند تا با بزرگ ترین ترس های خود مقابله نمایید. آیا مجبور هستید به خانه والدین خود بروید؟ آیا مجبورید از دوستان تقاضای کمک مالی کنید؟ برای بسیاری از مردم، بدترین حالت دربرگیرنده فقر محقرانه نیست. دریابید بدترین شرایط برای شما چیست؟ آیا می توانید آن را مدیریت کنید؟ با این حال احتمال مواجه شدن با آن بسیار اندک است.

۴- درباره بازنشستگی خود تجدیدنظر کنید

از آنجا که کار تمام وقت خود را ترک کرده اید، پرداخت بیمه بازنشستگی شما نیز قطع خواهد شد و باید به صورت جداگانه برای این مساله اقدام کنید. هرگز نسبت به این مساله سهل انگار نباشید. بدون بیمه بازنشستگی آینده شما و اعضای خانواده به خطر خواهد افتاد، چرا که پیدا کردن کار جدید یا موفقیت در کسب و کار تازه صرفا یک احتمال است؛ احتمالی که در صورت شکست آن، وضعیت به شدت دشوار و آینده تیره خواهد شد.

۵- قبل از ترک کار پس انداز کنید

البته اگر بخواهید به سرعت کر خود را ترک کنید، این توصیه چندان کارساز نخواهد بود. بهترین حالت این است که دست کم چند ماه قبل از ترک کار، ضمن کاستن از هزینه ها برنامه جدی برای پس انداز داشته باشید و این مبالغ را به پس اندازهای احتمالی و قبلی اضافه کنید. در ادامه ارزیابی هزینه های زندگی را در دستور کار قرار دهید. ببینید چند ماه می توانید بدون هیچ درآمدی و صرفا براساس پس انداز زندگی کنید. براساس توصیه متخصصان، این مدت زمان دست کم باید شش ماه تا بیرون آمدن از شغل فعلی کم خطر شود.

5 کاری که قبل از ترک کار باید انجام دهید

البته در حالی که ترک کار ثابت خطرات مالی ویژه خود را دارد، اما این مزیت را نیز به شما ارائه می کند که در جهت آرزوهای بزرگ خود حرکت کنید. چنین گامی به شما اجازه می دهد تا درباره احتمالاتی خارج از فرضیات همیشگی و روزمره فکر نمایید. زمانی که شاغل هستید، صرف زمان برای کاوش و فکر درباره گزینه هایی که در برابر شما است، دشوار خواهد بود.

اما با بیرون آمدن از روال تکراری و هر روزه فرصت یافتن راه های جدید پیش روی شما قرار خواهد گرفت؛ مشروط بر آنکه از پیش برای چنین لحظاتی آماده شده باشید. در غیر این صورت زمان روزانه شما نه به افکار مثبت، بلکه به اضطراب و نگرانی از فقر و گرفتاری سپری خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج