۲۸۷۱۰۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

خط دفاعی ناسا برای کره زمین

دفتر هماهنگی دفاعی سیاره می‌تواند سازمانی باشد که در برابر تأثیرات مخرب ناشی از برخورد اجرام آسمانی به زمین، از ما محافظت کند.

وب‌سایت آی تی رسان: دفتر هماهنگی دفاعی سیاره می‌تواند سازمانی باشد که در برابر تأثیرات مخرب ناشی از برخورد اجرام آسمانی به زمین، از ما محافظت کند.

خط دفاعی ناسا برای کره زمین

ناسا به دنبال ردیابی بهتر سیارک‌ها و شهاب‌سنگ‌هایی است که می‌توانند در مسیر گردش سیاره ما قرار بگیرند. اکنون این سازمان چندین نهاد داخلی خود را زیر یک چتر واحد گرد آورده است تا به عنوان اولین خط دفاعی در برابر خطرات بالقوه ناشی از برخورد اجرام آسمانی به زمین، انجام وظیفه کنند.

دفتر هماهنگی دفاعی سیاره یک نهاد جدید درون سازمانی در ناساست که تلاش‌های داخلی چندگانه را در یک مکان واحد، همگرا می‌کند و با سایر ذینفعان برای شناسایی و ردیابی اجرام آسمانی نزدیک به زمین به منظور درک بهتر هرگونه خطر بالقوه، همکاری‌های لازم را به عمل می‌آورد.

علیرغم اینکه ۹۰ درصد از اجرام آسمانی ۱ کیلومتری (۳۲۸۰.۸ فوتی) یا بزرگ‌تر توسط ناسا فهرست شده‌اند، هنوز کار زیادی برای شناسایی اجرام ۱۴۰ متری (۴۵۹.۳ فوتی) و بزرگ‌تر باقی‌مانده است. همگرا کردن وظایف نهادهای درون سازمانی ناسا تا حدودی هدف شناسایی ۹۰ درصد از اجرام آسمانی سایز متوسط را سهل‌الوصول‌تر می‌کند.

البته شناسایی اجرام آسمانی نزدیک مدار زمین، تنها هدف این نهاد نیست و ایجاد طرحی برای پیش‌بینی آنچه پس از نزدیکی بیش از حد این اجرام به زمین رخ می‌دهد، از اهداف دیگری است که این نهاد آن را دنبال می‌کند. این در واقع مسئولیت دوم تعریف شده برای این نهاد تازه تأسیس ناسا است که باید در مورد آنچه هنگام وقوع حادثه انجام شود و اعلام هشدار به سایر سازمان‌های دولتی، استراتژی مشخصی تدوین کند.

در پایان، این نهاد تلاش‌های بین‌المللی را برای شناسایی تهدیدات بالقوه ناشی از برخورد اجرام آسمانی تحکیم می‌کند و ممکن است تنها چیزی باشد که از ما در برابر یک حادثه بالقوه مرگبار، محافظت کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج