۲۸۷۱۴۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

لغو تحریم ها پله اول رونق اقتصادی ایران

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در روزهای آینده تحریم‌ها برداشته می‌شود گفت: باید بگوییم در مجموع تصمیم ایران در انجام مذاکرات صحیح بوده و امیدواریم با برداشته شدن تحریم‌ها اولین پله برای آبادی کشور طی شود.

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در روزهای آینده تحریم‌ها برداشته می‌شود گفت: باید بگوییم در مجموع تصمیم ایران در انجام مذاکرات صحیح بوده و امیدواریم با برداشته شدن تحریم‌ها اولین پله برای آبادی کشور طی شود.

علی لاریجانی ظهر امروز در دیدار با ائمه جماعات استان قم با اشاره به اینکه وجود مشکلات در وضعیت اقتصاد کشور اظهارداشت: یکی از دلایل بروز این مشکلات وجود تحریم‌ها است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید در کشور با نقایصی همراه بوده است افزود: تحریم‌های بانکی منابع مالی را غیر قابل انتقال کرده و واسطه‌گری سبب افزایش قیمت تمام شده اجناس می‌شد از طرفی افزایش قیمت ارز عامل دیگری برای ایجاد مشکلات در بخش تولید کشور بود.

وی با بیان اینکه تنها تحریم دلیل شرایط اقتصادی کنونی نبوده است خاطر نشان کرد: سوء مدیریت‌ها نیز یکی از عوامل بروز این مشکلات است.

لاریجانی با اشاره به اینکه برخی کشور‌ها پس از گفت‌و‌گوهای هسته‌ای برای کشور مشکلاتی ایجاد کرده و برخی مانند سعودی‌ها روند حل مشکلات هسته‌ای را با موانعی روبرو کردند تصریح کرد: عربستان از میانه‌ای مذاکرات هسته‌ای ایران تلاش می‌کرد تا قیمت نفت را کاهش دهد و با این اقدام به دنبال این بود تا ایران در مسئله هسته‌ای امتیازهای بیشتری بدهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عربستان حتی بعد از مذاکرات به دنبال کاهش قیمت نفت است تا ایران از توافق هسته‌ای بهره‌ای به دست نیاورد، گفت: مسائل منطقه‌ای یکی دیگر از عوامل مشکلات اقتصادی در کشور است. امروز اعدام شیخ نمر و حواشی پس از آن نیز ماجرای جدیدی برای ما ساخته است.

وی با اشاره به اینکه سیستم اداری کشور دارای مشکلاتی است افزود: تعداد زیاد پرسنل اداری در کشور یکی از این مشکلات است که سبب شده برای آبادانی کشور پول کمتری هزینه شود.

لاریجانی با بیان اینکه اقتصاد مهم‌ترین مسئله کشور است گفت: در صورتی که کارخانجات رونق داشته باشند مشکل بیکاری حل می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی سبب رونق تولید در کشور می‌شود عنوان کرد: برنامه ششم توسعه باید بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بنا شود.

وی با بیان اینکه افراطی‌گری و تروریسم یکی از بحران‌های منطقه را تشکیل داده است خاطرنشان کرد: تروریست‌ها امروز در کشورهایی مانند عراق و سوریه نفوذ کرده‌اند و برای کشورهای اسلامی آفت شده‌اند.

لاریجانی با اشاره به اینکه ایران به تنهایی به دنبال حل مشکل تروریسم در منطقه است افزود: برخی کشور‌ها یا عملی ندارند و یا به دروغ گویی می‌پردازند، برخی از آن‌ها موشک‌ها را در اختیار تروریست‌ها قرار می‌دهند و این آشفتگی در منطقه تنها به نفع اسرائیل و آمریکا است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شرایط منطقه ناامن است گفت: در ایران وضعیت امنیت کشور در شرایط بسیار خوبی است که این‌ها به دلیل دید روشن رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه در روزهای آینده تحریم‌ها برداشته می‌شود خاطر نشان کرد: باید بگوییم در مجموع تصمیم ایران در انجام مذاکرات صحیح بوده و امیدواریم با برداشته شدن تحریم‌ها اولین پله برای آبادی کشور طی شود.

لاریجانی با اشاره به اینکه در قم تلاش می‌کنیم کارخانه‌های تعطیل نشوند عنوان کرد: استان قم وضعیت بهتری نسبت به سایر استان‌ها دارد. باید برای سرمایه‌گذاری زمینه‌ها آماده شود و امیدواریم با وجود همه مشکلات با حل پرونده هسته‌ای فرصت‌های اقتصادی ایجاد شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشاورزی استان قم با کمبود آب مواجه است تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با گسترش سیستم‌های گلخانه‌ای این مشکل را حل کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج