۲۸۷۲۶۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

لاریجانی: مطبوعات در کشور مظلومند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مطبوعات در کشور مظلوم هستند، گفت: لازم است به مطبوعات توجه بیشتری شود.

خبرگزاری ایسنا: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مطبوعات در کشور مظلوم هستند، گفت: لازم است به مطبوعات توجه بیشتری شود.

علی لاریجانی عصر پنجشنبه در دیدار با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان قم افزود: مطبوعات در استان قم جایگاه مهمی دارند به دلیل اینکه حوزه علمیه، حرم حضرت معصومه (س) و رفت و آمدهای زیادی در این استان انجام می‌شود و لازم است اهالی مطبوعات در این استان نقش پررنگی را ایفا کنند.

وی بیان کرد: مطبوعات در کشور مظلوم هستند و توجهی که باید به بدنه مطبوعات و بیمه آن‌ها بشود وجود ندارد که این موضوع تبدیل به معضل شده است.، این شرایط نشان می‌دهد که بخش مطبوعات در مسائل اولیه خود دچار نقصان شده و لازم است که رسانه‌ها مورد عنایت قرار بگیرند.

وی افزود: اطلاع رسانی در خصوص امورات کشور بسیار ضروری است و جز با ایجاد یک فهم مشترک، مشکلات فعلی قابل حل نیست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در موضوع حل مسئله هسته‌ای اگر یک فهم مشترک به وجود نیاید سرمایه‌گذاری ایجاد نخواهد شد که مطبوعات در این زمینه نقش بسیار مهمی دارند و باید امید را بین مردم به وجود آورند.

لاریجانی اظهار کرد: توسعه یک کار دستوری نیست و نیاز به فهم مشترک دارد که این وظیفه بر عهده رسانه‌ها است. مأیوس شدن مردم تولیدی را ایجاد نمی‌کند بلکه انگیزه‌مند شدن و ایجاد امیدواری در بین مردم سبب کارآفرینی خواهد شد.

رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: متاسفانه آن چیزی که در مطبوعات بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد، اختلاف نظرهاست ولی آنچه که کشور به آن نیاز دارد ایجاد امیدواری در بین مردم است.

لاریجانی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید در خدمت تولید قرار بگیرند و باید اراده‌ای در کشور به وجود آید تا رونق تولید نیز حاصل شود که تحقق این امر نیازمند لوازمی مانند ایجاد امید در میان مردم است.

تنها ایران به دنبال حل مشکل تروریسم است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تنها ایران به دنبال حل مشکل تروریسم است و برخی از کشورها یا در این زمینه عمل نمی‌کنند یا دروغ می‌گویند و ائتلاف دروغین تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، علی لاریجانی همچنین روز پنجشنبه در جمع ائمه جماعات قم اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت کلان اقتصادی کشور دچار مشکلاتی شده و در این زمینه که تحریم‌ها نیز نقش داشته، تولید کشور دچار نقص شده است، زیرا با وجود تحریم‌های بانکی منابع مالی قابل انتقال نبود و واسطه‌ها نیز پول می‌گرفتند و در نتیجه افزایش قیمت تمام شده اجناس گرانی به دنبال داشت؛ ضمن آنکه عامل دیگری که بخش‌های تولیدی گرفتار آن شدند افزایش قیمت ارز بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شرایط کنونی اقتصاد فقط به خاطر تحریم‌ها به وجود نیامده بلکه سوءمدیریت‌ها نیز موثر بوده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی کشورها پس از گفت‌وگوهای هسته‌ای، مشکلاتی را برای ایران به وجود آوردند و برخی از عوامل منطقه‌ای مانند سعودی‌ها در روند حل مشکلات هسته‌ای ایران موانعی را ایجاد می‌کردند.

لاریجانی گفت: عربستان سعودی از اواسط مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵ تلاش کرد تا قیمت نفت کاهش یابد و ایران در مسئله هسته‌ای بیشتر امتیاز بدهد. حتی بعد از اینکه مذاکرات به نتیجه رسید به دنبال این هستند تا با کاهش قیمت نفت ایران از توافق هسته‌ای بهره‌ای نبرد؛ لذا می‌توان گفت عامل دیگر مشکلات اقتصادی کشور مسائل منطقه‌ای است که با اعدام شیخ نمر ماجرای جدیدی ساخته شد.

وی افزود: یک بیماری در سیستم اداری کشور وجود دارد و آن هم تعداد زیاد پرسنل اداری کشور است که این موضوع عاملی شده تا پول کمتری به آبادانی کشور برسد که البته علاج این مشکل باید به مرور انجام شود.

رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مسئله کشور موضوع اقتصادی است به طوریکه اگر کارخانجات ما رونق داشته باشند مشکل بیکاری نیز حل می‌شود. اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز به ایجاد رونق تولید در داخل کشور منتهی می‌شود، لذا در برنامه ششم نیز سیاست‌های اصلی باید براساس اقتصاد مقاومتی پایه‌گذاری شود.

نماینده مردم قم در مجلس اظهار کرد: بحران دیگر منطقه موضوع افراطی‌گری و تروریسم است که تبدیل به موضوع مهمی شده، چون زمانی فقط این مشکل در افغانستان وجود داشت ولی در حال حاضر تروریست‌ها در عراق و سوریه نفوذ کرده‌اند و اوضاع کشورهای اسلامی دچار آفت شده است.

لاریجانی بیان کرد: تنها ایران به دنبال حل مشکل تروریسم است و برخی از کشورها یا در این زمینه عمل نمی‌کنند یا دروغ می‌گویند و ائتلاف دروغین تشکیل می‌دهند. مشخص است که موشک‌های تاو را چه کشورهایی به تروریست‌های منطقه‌ای داده‌اند. به طور کلی می‌توان گفت فرآیند این آشفتگی منطقه‌ای به نفع اسرائیل و آمریکا است.

رئیس قوه مقننه افزود: با وجود شرایط نا امن منطقه، در داخل کشور وضع امنیت بسیار خوب است که نتیجه روشن بینی رهبری معظم انقلاب است.

لاریجانی گفت: ظرف روزهای آینده تحریم‌ها برداشته می‌شود که در مجموع می‌توان گفت تصمیم نظام جمهوری اسلامی ایران در انجام مذاکرات درست بوده و امیدوارم تحریم‌ها برداشته شود که البته این پله اول است تا ایران آباد شود.

وی گفت: تلاش ما این است که در قم کارخانجات تعطیل نشوند و در این زمینه وضعیت استان قم نسبت به سایر استان‌ها بهتر است. باید زمینه‌های سرمایه‌گذاری را فراهم کنیم با وجود تمام مشکلات امیدوارم با حل پرونده هسته‌ای فرصت‌های اقتصادی خوبی ایجاد شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی استان قم با کمبود آب مواجه است که تلاش ما ترویج سیستم‌های گلخانه‌ای است، باید مجموعه‌ای از اقدامات انجام شود تا روستاها سرپا بمانند و مهاجرت صورت نگیرد.

حل مشکلات معلمان حق التدریسی از وزیر آموزش و پرورش پیگیری می شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حل مشکلات معلمان حق التدریسی از وزیر آموزش و پرورش پیگیری می شود.

علی لاریجانی روز پنجشنبه همچنین در دیدار با معلمان حق التدریسی استان قم اظهار داشت: حدود ۵۰ نفر از معلمان پیش دبستانی قم به علت داشتن رشته‌های تحصیلی غیر مرتبط وضعیت آن‌ها تبدیل به حق التدریسی نمی‌شوند که در کل کشور حدود ۵ هزار نفر چنین مشکلی را دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این مشکل با وزیر آموزش و پرورش مطرح می شود و وضعیت معلمان پیش دبستانی قم و کل کشور پیگیری خواهد شد.

در این دیدار معلمان حق التدریسی مشکلات و مسائل پیش روی خود را با رئیس مجلس شورای اسلامی در میان گذاشتند.

مقررات و ضوابط شفافی در زمینه تولید و صادرات وجود ندارد

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در دیدار با اعضای هیات مدیره درودگران استان قم اظهار کرد: سیستم اداری کشور مناسب تولید و صادرات نیست. همچنین مقررات و ضوابط شفافی نیز در این زمینه وجود ندارد.

لاریجانی بیان کرد: بعضا تولیدکنندگان از این مقررات و ضوابط پیچیده مطلع نیستند و دچار مشکلاتی می‌شوند.

رئیس قوه مقننه افزود: باید فرهنگی ایجاد شود تا افرادی که در صحنه تولید هستند توسط دولت بیشتر تحت حمایت قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: باید به دنبال باز کردن این کلاف بود و ساده کردن قوانین نیز باید با تلاش اصناف انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در افق آینده وضعیت کشور را پس از رفع تحریم‌ها بهتر می‌دانم که البته باید توجه داشت همه مشکلات ناشی از تحریم‌ها نبوده و سوءمدیریت‌ها نیز نقش داشته‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج