۲۸۷۳
۵۰۴۴
۵۰۴۴
پ

فنگ‌شویی و بایدها و نبایدهای آن

فنگ‌شویی هنر زندگی هماهنگ با محیط پیرامون است. فنگ شویی علم و هنر تاریخی است که بیش از سه هزار سال پیش در چین پایه گذاری شد و آن مهارت ایجاد تعادل بین انرژی های موجود در محیط براي ایجاد سلامتی و اتفاقات خوشایند برای ساکنان آن محیط است.

فنگ‌شویی و بایدها و نبایدهای آن

فنگ‌شویی هنر زندگی هماهنگ با محیط پیرامون است. فنگ شویی علم و هنر تاریخی است که بیش از سه هزار سال پیش در چین پایه گذاری شد و آن مهارت ایجاد تعادل بین انرژی های موجود در محیط براي ایجاد سلامتی و اتفاقات خوشایند برای ساکنان آن محیط است.

در لغت، فنگ شویی از دو بخش فنگ به معنای باد و شویی به معنای آب تشکیل شده است، در فرهنگ چین باد و آب زمینه ساز سلامتی و شانس خوب شناخته شده‌اند.

فنگ شویی بر اساس درک طبیعت پایه گذاری شده و بر این باور است که زمین سر شار از انرژی یا "چی" است که جریان سیال و یا تراکم آن درهرمحیط دربردارنده رخدادهای مثبت یا منفی است.

فنگ شویی با جریان انرژی در محیط در تعامل است و در نتیجه اولین و مهمترین کاری که در هر فضا بایستی صورت گیرد پالایش و رفع انباشتگی آن فضا براي اطمینان از مهیا بودن مسیر مناسب جهت حرکت نرم و روان انرژی در کل سطح محیط است:

۱ - رفع آلودگی‌های فیزیکی براي بر طرف کردن هر گونه آلودگی و ناپاکی، دوده، چربی و خاک، که با یک برنامه نظافت کامل و کلی صورت می گیرد. در بيشتر خانواده های ایرانی این کار در برنامه هفتگی خانم خانه قرار دارد.

۲ - رفع انباشتگی و درهم ریختگی انبار وسایل غیر ضروری و بي استفاده براي بر طرف کردن بی نظمی كه همچون سدی در مسیر سیال انرژی است. این وسایل به سه دسته اصلی تقسیم می شوند:

الف- وسایلی که از آخرین بار استفاده آنها دست كم شش ماه می گذرد که بی درنگ باید به افرادی که مورد استفاده یا نیاز بیشتری به آنها دارند بخشیده و یا حتی به دور انداخته شوند.

ب- وسایلی که پیش شما امانت هستند که باید هر چه سریعتر به صاحبانشان بر گردانده شوند.

پ - وسایلی که خراب هستند و باید در کوتاهترین زمان تعمیر شده و یا در غیر اینصورت دور انداخته شوند.

بر اساس برخی نظریات فنگ شویی، وجود فاضلاب سرویس بهداشتی عامل خروج انرژی مثبت از محیط است ولی با وجود معماری های مدرن امروزی و سیستم فاضلاب شهری گریزی از وجود فاضلاب در داخل محیط زندگی نیست پس بهترین راهکاری که در جهت کمرنگ کردن نقش منفی آن می توان در پیش گرفت، بسته نگه داشتن در سرویس بهداشتی و حمام، استفاده از در پوش فاضلاب برای سرویس بهداشتی ایرانی و بسته نگه داشتن در پوش سرویس بهداشتی فرنگی بعد از هر بار استفاده است.

یک باور قدیمی فنگ شویی، وجود آینه در فضای خواب را باعث آشفتگی خواب می داند (جالب است ک بدانيد هنوز در بین نسلهای قدیم ایرانی، عادت پوشاندن آینه به هنگام خواب پابرجاست)، و از طرفی وجود آینه باعث دو برابر شدن اثر انباشتگی‌های موجود در آن فضا مي شود و در نتيجه رکود بیشتر انرژی را در آن محدوده به همراه خواهد داشت.

مطالبی بالا اصول اولیه فنگ شویی است که پيش از هر اقدامی روی نقشه منزل یا دفتر کار خود باید از انجام صحیح آن اطمینان حاصل کنید.


فنگ‌شویی و بایدها و نبایدهای آن

خانه‌هاي نه گانه:

اين ديدگاه تركيبي از دو ديدگاه «فرم» و «جهات هشتگانه» است كه به اختصار به توضيح آنها مي‌پردازيم.

ديدگاه فرم: اين ديدگاه منطبق با ديدگاه انسان اوليه در انتخاب محل سكونت است. همانطور كه انسان بدوي بهترين محل براي زندگي را دامنه كوه، جائي كه امكان حمله از پشت را از دشمن گرفته و در ضمن آب رودخانه در پيش رو، فضاي كشت و كار در دست چپ و تپه ماهور را در سمت راست خود داشته باشد مي‌داند. طبق اين مكتب، هنگام چيدمان هر فضا، به عنوان مثال اتاق كار، بايستي ميز كار پشت به ديوار و رو به در قرار گرفته، گياهان تزئيني در سمت چپ و رايانه يا ساير ابزار كار سمت راست ميز قرار گيرد. براي تزئين اين فضا نيز مي‌توان از تصوير كوه به عنوان تابلو بر روي ديوار پشت ميز كار استفاده كرد.

ديدگاه جهات هشت‌گانه يا باگوا Bagua (جهت: gua هشت: Ba ): در اين مكتب از يك جدول ۸ خانه به همين اسم استفاده مي‌شود، كه البته با احتساب مركز آن دارای ۹ خانه است و هر يك از اين خانه‌ها مربوط به يكي از كيفيت‌هايي است كه در زندگي ما بيشترين ارزش را دارد. از تلفیق باگوا و مربع لوشو (یک جدول ۹ خانه، مشابه جدول سودوكو که براي هر خانه آن يك عدد در نظر گرفته شده و مجموع هر خط يا ستون در اين جدول عدد ۱۵ است) یک جدول ۸ ضلعي نظير آنچه در پايين آمده است شکل گرفت که به نوعی مهمترین ابزار کار در فنگ شويی به حساب می‌آید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج