۲۸۷۳۱۷
۱۵ نظر
۵۰۰۵
۱۵ نظر
۵۰۰۵
پ

جدیدترین سخنان انتخاباتی خمینی جوان

یادگار گرامی امام تأکید کرد: راهی جز سهیم شدن همه مردم و گروهها در سرنوشت جامعه و پیشرفت آن و تن دادن به لوازم این حضور، وجود ندارد.

پایگاه خبری انتخاب: یادگار گرامی امام تأکید کرد: راهی جز سهیم شدن همه مردم و گروهها در سرنوشت جامعه و پیشرفت آن و تن دادن به لوازم این حضور، وجود ندارد.

آیت الله سید حسن خمینی در دیدار جمعی از جوانان اصلاح طلب و اعتدالی استان گیلان در حرم مطهر امام خمینی با اشاره به موضوع گسست نسلی در جامعه اظهار داشت: اگر نسل های جدید تصمیم بگیرند که اشتباهات نسل های قبل را تکرار کنند گسست میان نسل ها پدید می آید، در حالی که ما باید با عبرت گیری از اشتباهات گذشتگان مسیر صحیح را انتخاب کنیم.

وی با اشاره به اینکه در دوران معاصر در اثر ورود ابزارهای ارتباطی جدید گسست نسلی به ۵ تا ۱۰ سال رسیده است، یادآور شد: چند دهه قبل ابزارهای رسانه ای فعلی وجود نداشت و اخبار صرفا به واسطه چند خبرگزاری مطرح مخابره می شد، اما امروز با توجه به ابزارهای گوناگون بشری و از جمله رسانه ها، ذائقه و بعضا راهکارهاى نسل های جدید نیز متفاوت از گذشته است که امر مبارکی است؛ اما آنچه به عنوان یک چالش این دوران مطرح می شود، گسست نسلی و درس نگرفتن از شکست ها و پیروزی های نسل های پیشین است که باید مراقب آن باشیم.

یادگار امام با تأکید بر همراهی و اعتماد میان نسل ها، تصریح کرد: بخش های مدیریتی میان سال و پا به سن گذاشته باید نسل جوان را باور کند و از سوی دیگر این نسل ها نیز به خرد و تجربه نسل قبل اعتماد کنند که در این صورت از گسست نسلی عبور خواهیم کرد.

وی لازمه ایجاد اعتماد میان نسلی را تمرین این امر در حلقه های کاری و اجتماعی کوچک ذکر کرد تا به تدریج در امور کلان تحقق یابد.

سید حسن خمینی در ادامه سخنان خود، با اشاره به سخنان برخی حضار در خصوص مشکلات کشور، راه حل این مشکلات را اعتماد به مردم دانست و تأکید کرد: حل مشکلات مردم فقط به دست خود آنان ممکن است.

وی با اشاره به تجربه کمونیسم شوروی که یک حزب فکر می کرد می تواند به جای تمام مردم بیندیشد و مردم مجری آن افکار باشند، تأکید کرد: اینکه یک گروه یا طایفه، ولو با نیّت خیر، تصور کند می تواند به تنهایی مشکلات را حل کند صحیح نیست و حتی اگر در یک بازه زمانی کوتاه این شیوه جواب دهد در بلند مدت پاسخگو نخواهد بود.

سید حسن خمینی با تأکید بر حضور همه بخش های جامعه در عرصه حل مشکلات کشور ادامه داد: راهی جز سهیم شدن همه مردم و گروهها در سرنوشت جامعه و پیشرفت آن و تن دادن به لوازم این حضور، وجود ندارد.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت حضور همه مردم در انتخابات آتی گفت: این بیان زیبای مقام معظم رهبری لوازمی دارد که از جمله آن ایجاد امکان آمدن همه به این عرصه است.

یادگار امام با بیان این مطلب که مردمسالارى دینى نیازمند تمرین است و اینگونه نیست که هرکس دم از دموکراسی می زند هنگام روی کارآمدن پابند به آن باشد، گفت: شرایط و چارچوب ها باید به گونه ای باشد که اگر کسی وارد کار شد نتواند از قواعد مردمسالارى تخطی کند.

سید حسن خمینی با تأکید بر وجود امید در جامعه، یادآور شد: اگر خدا را یاری کنیم او نیز ما را نصرت خواهد کرد و باور کنیم که این وعده ای کاذب نیست، چرا که در آیات قرآن نیز تأکید شده است «ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم»؛ لذا در کارها نباید تعجیل کنیم، بلکه باید با تحمل شرایط امید به خدا را از دست ندهیم تا او کرامت خود را بر ما نازل کند.

یادگار امام همچنین در این دیدار به سابقه تاریخی خطه گیلان و مردم آن اشاره کرد و دورانی چون حکومت آل بویه، مشروطه، مبارزه با استبداد صغیر، نهضت جنگل و دفاع مقدس را از نقاط پرافتخار تاریخ آن ذکر کرد و گفت: مقاومت مرحوم میرزا کوچک خان جنگلی با سرنوشت مظلومانه و افتخار آمیزش یکی از نقاط ارزشمند تاریخ ایران است که میرزا را به یکی از نمادهای پر افتخار تاریخ ایران تبدیل کرده است.

در ابتدای این دیدار، جمعی از جوانان اصلاح طلب و اعتدال گرا و یکی از بانوان این استان به بیان دیدگاهها ونظرات خود در مورد شرایط کشور پرداختند.

تأکید بر اهمیت جایگاه بیت امام در کشور و ایستادگی آن در مقابل افراط گرایی، بیان مشکلات اقتصادی جامعه، ضرورت جوان گرایی در کشور، تأکید بر برگزاری پرشور انتخابات و... از جمله محورهای سخنان حضار بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهمت کوچ

      سلام
      ایشون از چه تاریخی به درجه آیت الله نائل شدند؟
      این عنوان یک مرحله علمی است یا سیاسی؟

    • ناشناس

      حمایتت میکنیم سید حسن حمایت حمایت

    • حقگو

      سلام،
      یادگار حضرت امام(ره) ای کاش با توجه به مشی حضرت امام و تأکیدات آن رهبر الهی که تمام مقصد خود را مکتبش معرفی می کرد ، در صورت اعتماد و اعتقاد به جایگاه و صلاحیت علمی خود برای مجلس خبرگان در آزمون قانونی شرکت می کرد تا برای ملت ایران مسجل شود او به ارزشمندترین یادگار امام یعنی ولایت فقیه و قانون اساسی نیز التزام عملی دارد.
      هر چه منظومۀ فکری امام و سیره امام را بررسی می کنم فاصله ها را بیشتر می بینم تا نزدیکی را ، آنچه امام در آخرین جملات و تکمیل وصیت نامه اش نوشت اینکه جز با خدا با هیچ کس عقد اخوت ندارد. فراموش نکنیم.

    • شهروند

      راه امام سیلی زدن به گوش مستکبران ونخ مویی کوخنشینان به همه کاخ نشینان بوده وهست اگر به قبرستان شهداء بنگیرید همه ازقشر مستضعفان است جمع کردن افراد خاص برای خط اصیل امام زایه درست خواهد شد هرچه هم زاویه بزرگتر شود زمینه برای نفوذ سلطنت طلبان بشتر خواهد بود اقای بنی صدر هم در مقابل امام زاویه درست کرد چه اسیب بزرگی به کشور زد یادم هست جمله بسیار زیبایی اموزننده ای یاد گار امام حمینی سید احمد اقا در مرقد امام خمینی فرمودنندولی صداو سیما پخش نکرد فرمودنند اقای شهید رجایی وکشمیری رئیس امنیت ملی ایران وقت دولت رجایی امدنند برونند خدمت امام ایشان فرمونند که من از امام اجازه خواستم که اینها بیایند امام فرموده بود شهید رجایی بیاید بدون تفتیش ولی کشمیری تفتیش شود لذا شهیدرجایی قهر می کنند گفته بود کسیکه اطمینان به امنیت ملی ندارد بقیه موضوع نمی گویم همین کیف پر از مواد منفجره که امده بود دفتر امام منفجر کند با هوشیاری امام نتوانست سید احمد اقا فرمود دو روز بعد گذاشت دفتر ریاست جمهوری را منفجر کرد ویه روز دیگر امام داشته گل اب می داده نگهبان امام در دلش گفته بوده اگر امریگا بیاید مقر امام بمباران کند ویا من با همین اصلحه کمری ایشان بگشیم اب هم از اب تکان نخواهد خورد نگهبان گفته بود امام امدسر ش گذاشت در گوش من گفت نه امریکا می تواند غلطی کند نه تو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داستان قشنگی بود. اما شهروند عزیر ایکاش هنگام نوشتن هر متنی کمی هم به نکات گرامری و گذاشتن نقطه و ویرگول و ... توجه بیشتری کنیم. متن شما به زحمت قابل درست خوانده شدن می باشد و برخی قسمت ها را باید دستکم دو بار خواند. مثلا بجای "اگر امریکا بیاید مقر امام بمباران کند" باید بنویسید" اگر امریکا بیاید مقر امام «را» بمباران کند." «را» علامت مفعول در زبان فارسی است. در ضمن اصلحه نه، اسلحه. اب نه آب. امد نه آمد. بنگیرید نه، بنگرید و ....
        نقطه و ویرگول هم که دیگه هیچ.

    • Ali

      همانطوريكه مردم درساخت وساز شركت مكنند مانند دادن ماليات شركت در انتخابات و. بايستى ازهمه اقشار وكلاى باتدبير درمجلس ودولت حضور فعال داشته باشند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقای یوزر بالاچرا اینجا نظر کریمه شان را نداده اند.

    • بدون نام

      خدا را شکر. یادگار عزیز امام راه امام را برو ما همه می دانیم که شما یادگار امامید تا خون در رگ ماست خمینی رهبر ماست جانم فدایت خمینی

    • عبدالله

      خدارحمت کند حضرت امام را که تفکرات خودرا بصورت وراثتی به نواده خود منتقل کرده اند .ایشان انگشت بر اصلی ترین مسئله روز کشور گذاشته اند .ببینید مقام معظم رهبری برحضور جوانان در همه صحنه ها تاکید دارند اما افرادی که متلق به چند نسل قبل هستند وهنوز بسیاری از پدیده های اجتماعی مثل اینترنت را نپذیرفته اند وبا نسل جوان جامعه ما فاصله بسیاری دارند ودرجاهای حساس نیز حضورموثر دارند دائما بر طبل تفرقه میکوبند وباعث گسست نسل میشوند وجوانان را ازصحنه جامعه دور میکنند

    • سرباز ولایت

      شاید از نظر ایشون اعلام برائت از استکبار جهانی و شیطان بزرگ خواندنش اشتباه باشه ولی یادآوریش کنین که این نظر و عقیده ابدیه کسیه که جنابعالی الان با اسمش داری نقش آفرینی میکنی

    • هادی

      سلام..خدا قوت...بله سید حسن خمینی بسیار جالب سخنرانی کردند..ان شاء الله امیدواریم انتخاباتی که در پیش رو داریم ..با انتخاب افراد اصلح و از گروه خاص حزب الله باشند..که بتوانند با تصویب و قوانین درست. این انقلاب""اسلامی و خواسته ملت را براورده کنند و متصل شود به دولت حضرت مهدی عج..
      التماس دعا...اللهم عجل لولیک الفرج..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کلمه حق گفته ولی انگیزه اش باطله

    • بدون نام

      ببخشيد ايشان چه وقتي آيت الله شدند هنوز حجت الاسلام ولمسلمين هم
      نشده اند چه رسد به آيت الله

    • ناشناس

      ای عزیز امام توعزیز مقام معظم رهبری و عزیز منم هستی

      پاسخ ها

      • نا سناس

        اقای بدون نام قبول دارم ولی بعضیها این هنر دارند فتوا صادر کنند حتی در باره امام زمان این هنر را دارننداز پاکی دلی جوانان استفاده ابزاری کنند به اسم اسلام و جوانان شجاع دلاور و اسلام دوست وطن پرست را تنگ نظر و ارتجاع خوشونت طلب معرفی کنند بخاطر قدرت زود گذر وافرادهای ظالم وبی منطق ضد اسلام ناب محمدی را که خونهای پا ک جونان عزیز در جنگ تحمیلی ریختند پیروان بنی صدر راطفلهای معصوم اذادی خوا طلقی کنندچون قدرتشان را اینطوی شکل می گیرد وافرادی هم دارنند که از مردم عادی هم مرجع تقلید درست کنند در غیر اینصورت پیراهن بزرگان صدر اسلام سر نیزه خواهند کرد جمهوری اسلامی ایران وخط راستین امام خمینی رحمت اله علیه به خا طر اسلام مسلحت کشور وجلوی گیری ازفتنه وعدم تکرار سال 88 و همبستگی اسلامی اتحاد ملی جوگیری از نفوذ داعش خون خوار ولمس خطر دشمانان مجبور است اگر بگویند شلغم شورباست با جان دل بخورد حتی زهر به خود تظریق کند تا ذخیرهای انقلاب برای روزهای مبادا حفظ کنند چون وظیفه است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج