جاباما
۲۸۷۴۱۲
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

هشدار: «تخمه آبلیمویی» نخرید

آیا غیر از این است که مسئولان وزارت بهداشت تاکید داشتند این ترکیب به قدری خطرناک است که امحای آن به محیط زیست آسیب وارد خواهد کرد؟ پس چگونه است که همین محصول برای تولید تخمه آفتابگردان طعم دار مورد استفاده قرار می‌گیرد، به جنگ سلامت مردم می‌رود و مسئولان واکنشی نشان نمی‌دهند؟

تابناک: آیا غیر از این است که مسئولان وزارت بهداشت تاکید داشتند این ترکیب به قدری خطرناک است که امحای آن به محیط زیست آسیب وارد خواهد کرد؟ پس چگونه است که همین محصول برای تولید تخمه آفتابگردان طعم دار مورد استفاده قرار می‌گیرد، به جنگ سلامت مردم می‌رود و مسئولان واکنشی نشان نمی‌دهند؟

ماجرای شناسایی آبلیموهایی که یک قطره آبِ لیمو در آنها یافت نشد را به یاد دارید؟ در این مطلب قصد داریم جایی را نشانتان دهیم که آن شبه آبلیموها در آن مصرف و به نوعی دیگر به معده مردم سرازیر می‌شوند!

در روزگاری که محصولات غذایی در کشورمان تنوع زیادی یافته و انواع و اقسام محصولات جدید در جهان، توسط شرکت های فعال در صنایع غذایی کشورمان تولید و به بازار عرضه می‌شوند، مدتی است که محصولی روانه بازار شده و جای خود را باز کرده که اسم جدیدی دارد.

«تخمه آبلیمویی» برای ایرانیانی که تخمه شکستن را دوست دارند و بدشان نمی‌آید طعمی متفاوت از تخمه‌های مختلف و طعم‌های رایج آن را بچشند، انتخاب خوبی می‌تواند باشد، به ویژه آنکه در انواع بسته بندی راهی سوپرمارکت ها و بقالی ها شده و در دسترش عموم قرار گرفته است. ولی آیا در تولید این تخمه از آبلیمو استفاده می‌شود؟

هشدار: «تخمه آبلیمویی» نخرید

آن گونه که یکی از تولید کنندگان این محصول روز کالای خود درج نموده، در تولید تخمه آبلیمویی از لیمو استفاده می‌کند. نکته‌ای ابهام آفرین که با تاکید مسئولان این کارخانه بر نظارت سازمان غذا و دارو بر روند تولید محصولاتشان هم نمی‌تواند رفع شود چراکه می‌بینیم شرکت دیگریکه این محصول را تولید می‌کند، توضیحات متفاوتی ارائه می‌دهد.

در توضیحات درج شده روی محصولات این شرکت نه تنها اثری از آب لیمو دیده نمی‌شود، که به صراحت اشاره شده طعم آبلیمو با استفاده از اسید سیتریک و طعم دهنده آبلیمو به وجود آمده است. یعنی همان ترکیبی که برخی سودجویان با بهره بردن از آن آبلیموهای تقلبی تولید و روانه بازار می‌کردند.

با یادآوری همین نکته می‌توان به مضر بودن ترکیب تخمه آبلیمویی پی برد چراکه می‌دانیممصرف کنندگان، ترکیب صنعتی مورد استفاده در آن را بی علم و آگاهی می‌خورند و از آن بدتر، ددان های خود را در معرضش قرار می‌دهد. اتفاقی که احتمالا دندانپزشکان بهتر می‌توانند درباره زیان های آن سخن بگویند.

هشدار: «تخمه آبلیمویی» نخرید

با این حساب جا دارد از مسئولان سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت بپرسیم که چگونه چنین محصولاتی را مضر تشخیص نمی‌دهند و برای تولید آن پروانه بهداشتی صادر می‌کنند؟ آیا غیر از این است که ترکیب اسید سیتریک و طعم دهنده لیمو همان ترکیب آبلیموهای تقلبی است که وزارت بهداشت از غیرقانونی بودن آن خبر داد و اقدام به جمع آوری آن از سطح بازار نمود؟

آیا غیر از این است که مسئولان وزارت بهداشت تاکید داشتند این ترکیب به قدری خطرناک است که امحای آن به محیط زیست آسیب وارد خواهد کرد؟ پس چگونه است که همین محصول برای تولید تخمه آفتابگردان طعم دار مورد استفاده قرار می‌گیرد، به جنگ سلامت مردم می‌رود و مسئولان واکنشی نشان نمی‌دهند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وای وای تشکر از اینکه مسئولین ایقدر به فکر سلامت مردم هستن واقعا کی فکرشو می کرد.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      حاجی ما آلودگی هوای ۲۰۰ و آب نیترات دار و هوای سرب دار و پارازیت یونی خوردیم، ما رو از آبلیمو می ترسونی!

    • ترسو

      لطفا وقت و بي وقت مزاحم مسئولان نشويد !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج