۲۸۷۴۷۷
۲۱ نظر
۵۰۰۶
۲۱ نظر
۵۰۰۶
پ

پیغام مجتهدزاده به وزیر خارجه امارات

پیروز مجتهد زاده استاد جغرافیای سیاسی نسبت به گستاخی های اخیر وزیر خارجه امارات عربی متحده واکنش نشان داده و او را خود شکوهمندبین دانسته است.

خبرآنلاین: دکتر پیروز مجتهدزاده در نامه سرگشاده ای خطاب به عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات متحده عربی نوشته است اگر به خاطر حمایت های ایران در سال ۱۹۷۱ نبود بریتانیا نمی توانست چند قبیله را سرهم بندی کرده و از آن یک کشور بسازد.

متن نامه مجتهدزاده به وزیر خارجه امارات متحده عربی به شرح ذیل است:

خطاب به رهبران امارات متحده عربی

عالی جنابان

هنگامی که بیانات اخیر شما در باره نامه مورخ ۱۰ ژانویه ۲۰۱۶ وزیر خارجه ایران به نیویورک تایمز را شنیدم، برای دقیقه ای فکر کردم آن بیانات از جانب وزیر خارجه یک ابرقدرت جهانی است در نصیحت کردن های پدرانه نسبت به یک کشور کوچک (یک شیخ نشین). به این دلیل فکر کردم برای امارات متحده عربی، کشوری که بعد از ۴۰ سال به وجود آمدن توسط بریتانیا با برخورداری از پشتیبانی قاطعانه ایران (در سال ۱۹۷۱)، به زحمت به بلوغ رسیده است، جای شرمساری خواهد داشت که توجه کند کار بیماری نخوت وزیر خارجه، عبداله بن زاید، تا سرحد احساس کودکانه «خود شکوهمندبینی» پیشرفت کرده است، به خصوص آن هنگام که وی در نقش یک دیپلمات برجسته جهانی به کار آموزش دادن بلوغ دیپلماسی به یکی از کهن ترین و قدرتمندترین کشورهای منطقه و جهان می پردازد.

عالی جنابان - عبداله پسر زائد آل نهیان ابوظبی، وزیر خارجه نژاد پرست متعصب ضد ایرانی کشوری که خود هنوز به درجه بلوغ به عنوان کشوری واقعا مستقل به معنی جغرافیای سیاسی کلمه نرسیده است، واقعا می تواند نابالغ سیاسی متصور شود خصوصا که از دولت سر همین آقای عبداله به تدریج در ژرفای وابستگی سیاسی به عربستان سعودی سقوط می کند، شاید از بیم و هراس عمیق از تحریک این گونه خشم ایران.

به عنوان یک استاد دانشگاه گمان می کنم صحیح باشد چند موردی از هنر دیپلماسی را به آقای شیخ عبداله، آموزنده بزرگ دیپلماسی، آموزش دهم که به عنوان یک وزیر خارجه صاحب مسولیت چگونه باید وقار و حرمت کشورش را اعتلا دهد. مواردی همچون:

- متوقف کنید تبختر افسار گسیخته خود را که می تواند برای اعصابتان و برای رویای دیپلمات برجسته بودنتان زیان بار باشد

- متوقف کنید در آوردن ادای وزیر خارجه قدرتمند یک ابرقدرت جهانی بودن را و همیشه به یاد بیاور که فقط وزیر خارجه نژاد پرست ضد ایرانی چند قبیله هستید که بریتانیا در سال ۱۹۷۱ با برخورداری از پشتیبانی سرنوشت ساز ایران این قبایل را سرهم کرده و عنوان "امارات متحده عربی" را بر آن نهاد.

- متوقف کنید نمایش علاقمندی تان را به آموزش دادن کسانی که به مراتب بزرگتر و نیرومند تر از آنی هستند که شما هرگز بتوانید به ان برسید.

- متوقف کنید استفاده از کلام و مفاهیم و عباراتی را که اخیرا در باره ایران و وزیر خارجه اش استفاده کردید.

- متوقف کنید طرح ادعای مالکیت نسبت به سرزمین ها و جزیره های کشورهای دیگر در خلیج فارس را .

- متوقف کنید دخالت در امور داخلی ایران را و به یاد بیاورید که تحمل و حوصله هر کشوری محدودیت هایی دارد.

- متوقف کنید دخالت در روابط خارجی ایران با کشورهای دیگر در منطقه و فرامنطقه را از راه پادویی عربستان و وانمود کردن اینکه سخنگویی وزارت خارجه عربستان سعودی را هم بر عهده دارید.

- متوقف کنید نمایش ایران هراسی را که گویی وادارتان می کند به هر ساز و دهل ضد ایرانی برقصید و از راه دادن پترو دلار های بی پایان به گروه های تروریستی مانند طالبان، القاعده، داعش، بوکو حرام و دیگر عناصر تروریستی که ثبات و امنیت منطقه و جهان را تهدید می کنند، دریع نورزید.

خیرخواه صدیق شما

پیروز مجتهدزاده

مدرس جغرافیای سیاسی و ژئوپولیتیک

تهران
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • hessam

      :)))))))))))
      سپاس

    • hessam

      :)))))))))))
      سپاس

    • بدون نام

      کاش نوشته "وطن با شلوار شیش جیب" را بخوانید.

    • بهرام

      خداحفظت کنه گاهی لازمه به اینها که هنوز هم ازنظر عقلی تو دورات جاهلیت شان ماندند گوشتزدهایی بشه تا هیچ وقت به خودشان اجازه ندهند حتی اسم ایران قدرت مند را به زبان بیارند

    • بدون نام

      به وزيرخارجه احمق امارات بگيدخون آريايى ها رابه جوش نياريد چون دراون صورت يه گردان براى كشور كوچولوى شما كافيه پس خفه شو

    • power of IRAN

      عااااالی عاااالی

      کاش ترجمه انگلیسی اش هم بود و share میشد.

    • ایرانی

      هرچی دارن از ایرانی هاست

      سران اینها دست نشانده انگلیس هستند وگرنه کسی نمیتونه از این حرف ها بزنه

    • بدون نام

      درود بر شما

    • حسین شرانلو

      آقای مجتهدزاده علیرغم اینکه استاد دانشگاه و فرزند یک مجتهد هستند متاسفانه موضع درستی ندارند

    • بدون نام

      احسنت!بلاخره یکی پیدا شد منطقی جواب این تازه به دورانهای بی تمدن و بی پیشینه رو بده!

    • بدون نام

      بسیارعالی

    • محمد حسین

      هر چند غیرت و تعصب اقای مجتهد زاده را نسبت به ایران ستایش میکنم که بارها در برنامه های تلویزیونی هم این را نشون داده ولی بعضی وقتا یک سیلی لازم هست تا ادم از خواب بیدار بشه.باید دید چه اتفاقی افتاده که این وزیر اماراتی که به قول اقای مجتهد زاده وزیر چند قبیله هست و تا 40 سال پیش در دنیا کسی از وجودشون هم خبر نداشت اینطور جرات زبون درازی به خودش میده.نقاط ضعفمون را بشناسیم
      وزیر اماراتی در برابر ظریف فقط روی ضعف اقتصاد و توسعه کم رفاه و حرکت های افراط گرایانی که بین خود ما در کشور هستند تونست مانور بده.غیرت و تعصبمون به ایران را با ایستادگی برابر افراطی های وطنی و توسعه اقتصادی و رفاهی نمایش بدیم موثر تر هست تا نامه نگاری.

    • بدون نام

      متشکر و امیدوارم هم این وزیر قبیله بخواندش و هم مردم باغیرت! ما که یک پایشان ایران ست و یک پایشان دبی و پول به حلق این اعراب نفهم می ریزند به بهانه خوشگذرانی.

    • بدون نام

      ارزش جواب دادن ندارند اینا ول کنید آقا

    • کاربر

      به نظر بنده دکتر مجتهدزاده کار بسیار بدی کرده . نباید با دیگر کشورها مثل بجه ها گلاویز شد. همه محترم هستند. حتی اگر اونها بی احترامی کنند باید یک ایرانی باشخصیت باشد و بماند.

    • بدون نام

      درود برشما . کاش ایرانیهایی که به خاطر چند روز زندگی به ظاهر مرفه و آزاد مقیم این کشورهای تازه تاسیس می باشند قدر و ارزش ایرانی بودن خود را درک کنند

    • ترسو

      اين پيام پر از حُب و بغض است ! رگه هايي از حسادتهاي تاريخي درش كاملا پيداست ! كه چرا ما با اينهمه اُهن و تُلپ !!؟ اينجاييم و آن قبايل ! بدوي ، اينجا !!!!!!

    • بدون نام

      دکتر مجتهدزاده بسیار زیبا ومتین نوشته اند.قلمشان همیشه سبز!

    • بدون نام

      دکتر مجتهدزاده بسیار زیبا ومتین نوشته اند.قلمشان همیشه سبز!

    • نهشد

      عالی بود

    • محمد

      ای والا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج