۲۸۷۵۶۶
۱ نظر
۵۰۲۵
۱ نظر
۵۰۲۵
پ

عادت های زشتی که آدم مشهورها دارند

آنها عادت های عجیب و گاه زشتی دارند که افشای آن در برخی موارد باعث می شود شهرت و اعتبار آنها به خطر بیفتد، آنها به شیوه های عجیبی با این عادت برخورد می کنند یا آن عادت را برای سال ها پنهان می کنند و گاهی هم مثل آنجلا مرکل خودشان در مصاحبه با رسانه ها آن را فاش می کنند.

مجله همشهری سرنخ - سامرا قلی زاده: آنها عادت های عجیب و گاه زشتی دارند که افشای آن در برخی موارد باعث می شود شهرت و اعتبار آنها به خطر بیفتد، آنها به شیوه های عجیبی با این عادت برخورد می کنند یا آن عادت را برای سال ها پنهان می کنند و گاهی هم مثل آنجلا مرکل خودشان در مصاحبه با رسانه ها آن را فاش می کنند.

نخست وزیر بدعادت

سال 2015 بود که چند جمله شکایت آمیز از یک پیشخدمت کافه ای در نیوزیلند خبرساز شد. شکایت این پیشخدمت از «جان کی»- نخست وزیر نیوزیلند- بود، را که آقای نخست وزیر هر بار که به کافه ای به نام «آکلند» برای نوشیدن قهوه می رفت موهای این پیشخدمت را که دم اسبی بسته شده بود، می کشید و بلندبلند می خندید. نکته قابل توجه اینجاست که کی هر بار با همسر و بادیگاردهایش به این کافه می رفت و این عادت ناپسند را تکرار می کرد و بعد هم فورا از جایش بلند می شد و از پیشخدمت عذرخواهی می کرد.

عادت های زشتی که آدم مشهورها دارند

به گفته پیشخدمت، او در ابتدا رفتار ناشایست را تکرار می کرد و بعد هم فورا از جایش بلند می شد و از پیشخدمت عذرخواهی می کرد. به گفته پیشخدمت، او در ابتدا رفتار ناشایست کی را تحمل می کرد اما وقتی این کار وی بارها و بارها تکرار شد دیگر جای بخشش و نادیده رفتم باقی نماند و خانم پیشخدمت از نخست وزیر در وبلاگش گله کرد.

کی، وقتی این شکایت را خواند از صاحب کافه پرسید که آیا واقعا پیشخدمت از کشیدن موهایش ناراحت می شود و مدیر پاسخ داد به هیچ وجه این طور نیست اما همسر کی با گفتن این که «این عادت ناپسند را کنار بگذار» به او فهماند بهتر است دست از این شوخی مسخره بردارد و در ادامه خود پیشخدمت به کی گفت «اگر این کار را ادامه دهی بد می بینی.» این عادت ناپسند کی باعث شد تا از سوی هر دو حزب کارگر و سبز، مورد انتقاد قرار بگیرد اما با این وجود، کی عادت ناپسند خود را کنار نگذاشت و روزنامه گاردین در سایت خبری خود ویدئویی از کی منتشر کرد که در آن وی موهای دم اسبی دختربچه ای را می کشید.


روز خاص پوتین

طبق گزارش های منتشر شده در «نیوزویک»، ولادیمیر پوتین- رئیس جمهور روسیه- زندگی بسیار خاصی دارد، او عادت دارد شب ها کار کند، وقتی صبح می شود بخوابد و پیش از ظهر بیدار می شود. برای صبحانه، او پنیر کلبه- نوعی پنیر سفید و نرم- به اضافه پوره غلات که با آب یا شیر درست شده یا املت می خورد. البته او به آبمیوه و تخم مرغ نیز علاقه مند است. مواد غذایی ای که پوتین مصرف می کند، همیشه تازه است او پس از غذا قهوه می نوشد، روزی دو ساعت شنا می کند و وزنه برداری تمرین می کند و حمام آبگرم و آبسرد می گیرد.

عادت های زشتی که آدم مشهورها دارند

همراهان پوتین هر روز چهار ساعت منتظر می مانند تا او لباس رسمی به تن کنند و برای رفتن به دفتر کارش آماده شود. او در آغاز کار روزانه اش، گزارش های سازمان جاسوسی داخلی و خارجی را می خواند و سپس شروع به خواندن روزنامه های مختلف می کند. پوتین به زبان آلمانی تسلط دارد و بنابراین روزنامه های آلمانی زبان را با زبان اصلی مطالعه کرده و بقیه را برایش ترجمه می کنند. پوتین به استفاده از تکنولوژی روز دنیا هیچ علاقه ای ندارد و از نگاه خودش از زمان استالین تاکنون، او سختکوش ترین رهبر روسیه است.


ساعت های دالایی لاما

«تنژین گیاتسو»- چهاردهمین دالایی لاما- علاقه بسیار زیادی به علوم و تکنولوژی دارد. او یک بار در مصاحبه اش اعلام کرد که اگر راهب نمی شد مطمئنا یک مهندس می شد. او از زمانی که یک مرد جوان در صومعه بود، به تکنولوژی علاقه پیدا کرد، در آن دوران نحوه عملکرد چرخ دنده های ساعت مکانیکی توجه وی را به خودش بسیار جلب کرده بود.

عادت های زشتی که آدم مشهورها دارند

دالایی لاما هفت ساله بود که اولین ساعتش را از روزولت- از روسای جمهور آمریکا- هدیه گرفت، او از آن موقع به بعد به ساعت بسیار علاقه مند شد. سال ۲۰۱۵، اوباما کپی دیگری از آن ساعت را به دالایی لاما هدیه داد.

این ساعت خاص علاوه بر نمایش تقویم، وضعیت ماه و روزهای هفته را نیز نشان می دهد. دالایی لاما هنوز هم ساعتی که در کودکی هدیه گرفته را به دست می بندد حتی وقتی که چینی ها به تبت حمله کردند دالایی لاما در هنگام فرار، ساعت را به همراه داشت و تاکنون چندین بار آن را تغییر کرده است.


بیل گیتس دست در جیب

دیدار بیل گیتس در سال 2013 با «پارک گیون های»- رئیس جمهور کره جنوبی- جنجال خبری گسترده ای را سبب شد، دلیلش هم انتشار عکسی بود که نشان می داد زمانی که بیل گیتس با رییس جمهور کره جنوبی در حال دست دادن بود دست چپش را از جیبش بیرون نیاورده بود. این رفتار بیل گیتس از سوی رسانه های غربی چندان مورد توجه قرار نگرفت اما کره جنوبی این کار گیتس را توهین آمیز و نشانه این که گیتس خودش را از گیون های بالاتر می داند تعبیر کرد. به این ترتیب، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی مجبور شد گزارشی با این مضمون منتشر کند: «پنج سال پیش، بیل گیتس در ملاقات با رئیس جمهور «لی میونگ باک» نیز همین رفتار را داشت، بهتر است تصور کنید که این، سبک سلام و احوالپرسی آمریکایی هاست.»

عادت های زشتی که آدم مشهورها دارند

با انتشار این گزارش بعضی از روزنامه های آمریکایی نوشتند که این سبک سلام و احوالپرسی در آمریکا نیز عجیب است و خیلی زود عکس های دیگری از وی منتشر شد که او در همین حالت بود و به این ترتیب مشخص شد که بیل گیتس عادت دارد حتی در هنگام راه رفتن و استراحت نیز دست چپش را در جیبش نگه دارد او فقط زمانی که کاغذ یا لیوانی را در دست می گیرد از هر دو دستش استفاده می کند.


مرکل و گنجه خوراکی ها

«آنجلا مرکل»- صدر اعظم آلمان- 35 سال از عمر خود را در دوران حکومت کمونیست ها بر آلمان شرقی گذراند، آن زمان، دوران قحطی مواد خوراکی و مصرفی بود و برای همین مردم آلمان شرقی هم مجبور بودند ساعت ها در صف های طولانی منتظر بمانند تا شاید بتوانند جنس مورد نظر خودشان را خریداری کنند.

عادت های زشتی که آدم مشهورها دارند

مرکل هم مثل بیشتر افرادی که در آن زمان زندگی می کردند به یک چیز عادت کرده است و آن این که، هنوز هم مواد غذایی بسیار زیاد و شوینده های مختلفی در خانه اش نگهداری می کند. مرکل حتی در یکی از گفت و گوهایش با مجله سوپریلو گفت «من هنوز هم وقتی یک چیزی در خیابان می بینم ناخودآگاه به سمت آن می روم و می خرم حتی بدون این که به آن چیز نیاز داشته باشم. این عادت از قدیم در من به جا مانده است دورانی که هر چیزی را هرجا پیدا می کردی باید می خریدی، چون ممکن بود دیگر آن را پیدا نکنی.»

الگوهای مصرفی مرکل از آن دوران تاکنون هنوز تغییر نکرده است و بیشتر غذاهای اروپای شرقی را ترجیح می دهد، غذاهایی مانند سولیانکا که از گوشت و نوعی سبزی ترش تهیه می شود، یالیچو که نوعی سبزی چرخ شده مجارستانی است و البته شیشلیک کباب طعم دار ایرانی نیز مورد علاقه صدراعظم آلمان است که نام آن در عادت غذایی او دیده می شود.

نکته جالب دیگر درباره عادت های زندگی مرکل این است که او هنوز هم از شوینده هایی که مارک آلمان شرقی روی آن دیده می شود برای شست و شو استفاده می کند. شاید باور نکنید اما مدت زمان زیادی طول کشید تا مرکل بتواند در دایره واژگان لغات خود کلمه سوپرمارکت را اضافه کند و پیش از آن کلمه «بایینگ هال» را که در آلمان شرقی اصطلاحا به معنی سالن خرید است می رود استفاده می کرد.


سوسک های راکفلر

سر دیوید راکفلر پیرترین میلیاردر جهان با 3 میلیارد دلار دارایی در سن 100 سالگی علاقه زیادی به جمع آوری انواع سوسک ها داشت. سال 1922 راکفلر هفت ساله با اولین گونه سوسک ها که قهوه ای روشن بزرگ بودند آشنا شد. سوسک را به خانه برد و آن را در یک شیشه مربا گذاشت. امروز راکفلر در کلکسیون شخصی اش از 90 هزار سوسک نگهداری می کند که انواع گونه ها را شامل می شود. حتی وقتی راکفلر در سال های 1943 و 1944 به جنگ با الجزایر اعزام شد باز هم سرگرمی مورد علاقه اش را در میدان جنگ رها نکرد و انواع سوسک ها را جمع آوری می کرد.

عادت های زشتی که آدم مشهورها دارند

راکفلر درباره عادت سوسک جمع کردن خود در گفت و گو با فوربس این طور گفت: «گونه سوسک ها از دیگر گونه های جانداران بسیار بیشتر است و به همین دلیل جمع آوری آنها بسیار راحت تر است زیرا آنها پوست سختی دارند و به آسانی می توان از آنها مراقبت کرد.» راکفلر به هر کجا که سفر می کند یک شیشه مربا همراه خود دارد تا اگر سوسکی دید آن را به دام بیندازد.


سگ وب نوشته های مالکوم

مالکوم ترنبال- نخست وزیر استرالیا- حضور پررنگی در اینترنت دارد و یکی از عجیب ترین کارهایی که وی به عنوان یک دولتمرد انجام داده و برای او تبدیل به یک عادت شده این است که یک وبلاگ دولتی رسمی را به سگ هایش اختصاص داده و نام آن را «داگ بلاگ» گذاشته است. با آنکه نوشته های این وبلاگ بسیار کم است اما هر از گاهی مالکوم به آنجا سری می زند و از زبان سگ هایش درباره کار سیاستمداران استرالیا نظر می دهد.

عادت های زشتی که آدم مشهورها دارند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • لورا

      زشت ترین بدترین و لعنتی ترین مال راکفلر بود، خدا.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج