۲۸۷۹۵۷
۵۰۵۱
۵۰۵۱
پ

طرح کابین جداشونده؛

دیگر نگران سقوط هواپیما نباشید!

تاتارنکو ولادیمیر نیکولاویچ سه سال بر روی این فناوری وقت گذاشته است. تکنولوژی حاضر شامل کابین جداشدنی مسافران است که پس از جدا شدن از کابین خلبان می‌تواند با کمک چترهای خودبازشونده بر روی زمین یا دریا فرود آید.

وبسایت فرادید: سقوط هواپیما یکی از بزرگترین ترس‌های هر مسافری پیش از سوار شدن بر آن است. حال اختراعی جدید صورت گرفته که این نگرانی را کاملا برطرف می‌کند.

به گزارش ایندیپندنت، تاتارنکو ولادیمیر نیکولاویچ سه سال بر روی این فناوری وقت گذاشته است. تکنولوژی حاضر شامل کابین جداشدنی مسافران است که پس از جدا شدن از کابین خلبان می‌تواند با کمک چترهای خودبازشونده بر روی زمین یا دریا فرود آید. در تصاویر زیر می‌توانید نحوه انجام عملیات خودکار نجات را مشاهده کنید.

دیگر نگران سقوط هواپیما نباشید!

کابین جدا شونده در تمام حالت‌های پرواز قابلیت جدایی دارد و مسافران را در سلامت کامل بر روی زمین می‌نشاند. این اتفاق توسط چترهای متصل به کابین ممکن می‌شود، زیرا چترها به صورت کاملا خودکار باز شده و جای نگرانی برای مسافران باقی نمی‌گذارد.

از آنجایی که تمام وسایل مسافران در زیر این کابین نگهداری می‌شود، هیچ کس نگران از بین رفتن چمدان‌هایش نخواهد بود.

بسیاری از این طرح استقبال کرده و برخی دیگر نیز عملیاتی بودن آن را زیر سوال برده‌اند. همچنین پرسش‌های در مورد سرنوشت خلبانان نیز مطرح شده است. حتی احتمال برخورد کابین جدا شونده پیش از شروع عملیات نجات خودکار نیز از دیگر پرسش‌های مطرح شده بوده است.

ایسادورا کالی آن سنی، یکی از مخاطبین شبکه‌های اجتماعی می‌نویسد: «سالانه میلیون‌ها پرواز در سراسر جهان صورت می‌گیرد، اما تنها ۵۰۰ نفر جان خود را از دست می‌دهند. بنابراین این همه هزینه ارزشش را ندارد.»

دیگر نگران سقوط هواپیما نباشید!
آینده پرواز در حال تغییر است

با این حال، در نظرسنجی صورت گرفته توسط تاتارنکو ولادیمیر نیکولاویچ، مخترع طرح، مشخص شد که 95 درصد شرکت کنندگان مایل‌اند برای استفاده از هواپیماهای مجهز به کابین جدا شونده و تامین امنیت جانی مسافران، برای بلیت‌های گران‌تر هزینه کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج