۲۸۸۰۴۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

طنز؛ برجام و مرغ تخم طلا!

شهرام شهیدی در وبسایت چیزنا نوشت:

برجام تا ساعتی دیگر اجرایی می‌شود. برخی فکر می‌کنند بعد از اجرای برجام دنیا با یک زلزله بزرگ نه ریشتری مواجه می‌شود و همه چیز کن فیکون می‌شود. یعنی انگار تا کنون برجام خانم رفته بوده گل بچینه و بالاخره حالا بله را داده. این طور احساس دامادی‌ای دارند برخی شهروندان محترم! اگر برای گرفتن بله از برجام خانم این قدر معطل شده‌اید یعنی این عروس از قدرت ناز بالایی برخوردار است و به همین سادگی و بدون زیر لفظی و رونما و این جور هدایای نقدی و غیرنقدی نمی‌توان از او انتظار به روز رسانی داشت! یعنی حالا که بله را گرفته‌اید فکر نکنید‌‌ همان شب اول بابایش اجازه می‌دهد دستش را بگیرید ببرید دور دور و بوق بوق. نخیر. برجام برای خودش حساب و کتابی دارد. که البته خیلی هم با حساب کتاب همیشگی کشور نا‌همخوان نیست. یعنی تاثیر برجام مثل تاثیر بقیه اتفاقات مهم کشوری است. می‌خواهید ببینید برجام چه تاثیری دارد؟

- با اجرایی شدن برجام کرایه تاکسی و نان و نوشابه و روغن و بلیت استخر و… گران می‌شود. می‌پرسید چرا؟ جواب می‌دهند اجناس و خدمات را گران کردیم چون برجام اجرایی شده. یعنی در این کشور زلزله بیاید و زلزله نیاید هردو باعث گرانی اجناس می‌شود. در واقع گرانی اجناس بر منحنی بد اقبالی عمومی سوار است و از پارامترهای دیگر تاثیر نمی‌گیرد!

- به محض اجرایی شدن برجام قیمت دلار و سکه و یورو و… پایین؟ نخیر! می‌رود بالا. دوستان برای این کارشان دلیل هم دارند. با اجرایی شدن برجام میزان عروسی‌ها و مهریه‌ها می‌رود بالا و سفر خارجی زیاد می‌شود. بنابراین تقاضای سکه و دلار و یورو یهویی می‌رود بالا.

- به محض برچیده شدن برجام آلودگی هوا دوچندان می‌شود. چون سیل خودروی خارجی است که راه می‌افتد و جوانان هیجان زده هم دوردور خونشان می‌زند بالا و می‌ریزند تو خیابان برای برجام پارتی و اوف و نیناش ناش و…

- خدمت عزیزان عرض کنم با برچیده شدن برجام نه خیابان ستارخان شانزه لیزه می‌شود و نه سینما گلریز، مولن روژ. خبری از این شامورتی بازی‌ها نیست. بنابراین با احتیاط برانید و مواظب گشت ارشاد باشید!

- شبیه‌ترین چیز به مرغ همانا دیش ماهواره است. یعنی مثل مرغ که در عروسی و عزا سر بریده می‌شود، دیش ماهواره هم در شادی و غم، قبل از برجام و پس از برجام، قبل و بعد از غروب برچیده می‌شود.

- تنها چیزی که یکی دو ماه بعد از برجام کمی بهبود می‌یابد آلودگی هوای شهرهای بزرگ است. البته برجام نقشی در آن ندارد. یکی دو ماه بعد از اجرای برجام عید می‌شود و به صورت نیمه خودکار آلودگی کمتر می‌شود

- یکی می‌گفت وضعیت برخی از مردم پس از برجام شبیه ملانصرالدین است در مواجهه با اردک. می‌گویند ملانصرالدین از کنار برکه‌ای می‌گذشت. ناگهان متوجه شد اردکی به هوا پرید. ملانصرالدین بلافاصله دامن لباسش را بالا گرفت و دنبال اردک شروع کرد به دویدن. چند نفری وی را در آن حال دیدند. از ملانصرالدین پرسیدند چرا دنبال اردک می‌دوی؟ ملا نگاه عاقل اندر سفیهی به آن‌ها کرد و گفت: یعنی نمی‌دانید ممکن است اردک تخمی بیندازد و اگر بیاندازد چه بهتر که در دامن من بیفتد؟ برخی از ما هم همین طور انتظار برجام را می‌کشیم!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج