۲۸۸۱۳۱
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

۱۷ نوآوری سبز در سال ۲۰۱۵

سال ۲۰۱۵ یک سال بزرگ از طراحی های معماری و نوآوری ها و گجت های محیط زیست دوستانه بود.

برترین ها: سال ۲۰۱۵ یک سال بزرگ از طراحی های معماری و نوآوری ها و گجت های محیط زیست دوستانه بود. طراحان هرروز بیشتر و بیشتر به نوآوری های می پردازند که هم مفید و کاربردی باشد و هم سازگار با محیط زیست. تعدادی از برجسته ترین طرح هایی که سال گذشته ارائه شدند را در این مطلب مشاهده می کنید.

1- شرکت آدیداس در همکاری با سازمان حفاظت از منابع طبیعی، کفش کتانی طراحی کرده که از زباله های پلاستیکی حمع آوری شده و تورهای ماهیگیری غیرقانونی موجود در اقیانوس ساخته می شود.

17 نوآوری سبز در سال 2015

۲- Grove Ecosystem یک باغ کوچک خانگی به حساب می آید. در قسمت پایینی این باغچه یک آکواریوم قرار دارد. ضایعات غنی از آمونیاک تولید شده توسط ماهی ها، با استفاده از میکروب ها به نیترات تبدیل می شود. این سیستم همزمان، ماهی همراه با آب تمیز و سبزیجات خانگی تولید شده با ماد مغذی آلی فراهم می کند.

17 نوآوری سبز در سال 2015

3- Immortus یک اتومبیل اسپرت آیرودینامیکی است که با استفاده از نور خورشید می تواند تمام روز حرکت کند. این ماشین توسط پنل های فتوولتائیک سطح خارجی و باتری های یونی 10 کیلووات ساعتی می تواند تمام روز به صورت نامحدود با سرعت 37 مایل در ساعت حرکت کند.

17 نوآوری سبز در سال 2015

۴- در یک حرکت زیبا و روبه جلو، بزرگراه های انگلستان شارژ بی سیم خودروهای الکتریکی را با استفاده از میدان های الکترومغناطیسی دفن شده در قسمت هایی از بزرگراه آغاز کردند.

17 نوآوری سبز در سال 2015

5- Trinity ابزار سودمندی است که با استفاده از انرژی باد، هرجا که باشید وسایلتان را شارژ می کند. این توربین بادی قابل حمل در 4 اندازه باتوجه به نیازهای مختلف طراحی شده است. مدل های کوچکتر برای شارژ گوشی های هوشمند و مدل های بزرگتر برای شارژ خودروهای الکتریکی مناسب هستند.

17 نوآوری سبز در سال 2015

۶- دوش های Nebia با تبدیل جریان آب به قطرات بسیار ریز و افزایش سطح تماس، میزان مصرف آب را تا ۷۰ درصد کاهش می دهند.

17 نوآوری سبز در سال 2015

7- Lives Glass گلخانه ای کوچک است که بدون هیچ زحمتی بتوانید یک گیاه خانگی داشته باشید. گیاه در قسمت پایینی ساعت شنی قرار می گیرد و توسط نیمه بالایی ساعت شنی، آبیاری قطره ای می شود. سوراخ های موجود روی سطح قسمت پایینی، امکان تبادل اکسیژن و تصفیه هوا را فراهم می کند.

17 نوآوری سبز در سال 2015

۸- به نظر می رسد اکوکپسول ها مستقیما از آینده آمده اند. این کپسول ها به شما این امکان را می دهند تا با استفاده از انرژی های پایدار خورشید و باد و باران، و امکانات مجهز داخلی و قابلیت حمل آسان، هرجا که می خواهید به راحتی زندگی کنید.

17 نوآوری سبز در سال 2015

9- این خانه های سبز سحرآمیز به شما اجازه می دهند تا در یک سوراخ داخل زمین زندگی کنید! این خانه های پیش ساخته با متریال سبک، به راحتی و توسط 3 فرد معمولی در کمتر از 3 روز مونتاژ می شوند و می توانند جایگزین مناسبی برای خانه های سنتی باشند.

17 نوآوری سبز در سال 2015

۱۰- لامپ نمکی یک اختراع انقلابی است که با استفاده از یک لیوان آب و دو قاشق نمک، نور تمام شب شما را تامین می کند. حتی اگر نمک هم در دسترس نداشته باشید این اختراع با آب اقیانوس کار می کند!

17 نوآوری سبز در سال 2015

11- Longboardstroller به خانواده ها اجازه می دهد درحالیکه محیط پیرامون خود را می گردند، لحظاتی باکیفیت را در کنار هم تجربه کنند. هدف این طراحی، تشویق خانواده ها به حرکت، در یک اقدام محیط زیست دوستانه بوده است.

17 نوآوری سبز در سال 2015

۱۲- خانه شگفت انگیز کربن مثبت، بیش از آنکه انرژی مصرف کند، تولید می کند و برای به حداقل رساندن ردپای کربن در خانه، سعی در مهار و کنترل انرژی های طبیعی دارد. این خانه دارای امکاناتی مثل پنل های خورشیدی، فضای سبز برای رشد میوه و سبزیجات خانگی، لوله های زیرزمینی برای ایجاد سرمای طبیعی، و طراحی بسته برای حداقل اتلاف انرژی است. این خانه با استفاده از مواد قابل بازیافت بادوام با حداقل نیاز به تعمیرات و نگهداری ساخته شده است.

17 نوآوری سبز در سال 2015

13- مبلمان رزینی از ترکیب چوب های پیداشده در طبیعت و رزین ساخته می شود، چوب هایی که در غیر این صورت دور ریخته می شدند. اما حالا مبلمان زیبا و مقاومی هستند.

17 نوآوری سبز در سال 2015

۱۴- خانه کم اثر، خانه ای لوکس و زیرزمینی است که با تمرکز به ساخت و ساز رو به پایین، اثر خود روی محیط و فضای سبز اطرافش را به حداقل رسانده است. علاوه بر این، تمام قطعات این خانه سازگار با محیط زیست هستند و از انرژی های پایدار در آن استفاده شده، راهروی گنبدی شکل در مرکز این خانه، نور طبیعی را برای فضاهای این خانه فراهم می کند.

17 نوآوری سبز در سال 2015

15- Homefarm با هدف انقلابی در بازنشستگی شهری با استفاده از مفاهیم خانه و کشاورزی طراحی شده است. این خانه با فراهم آوردن فضای مسکن و نیز فضایی برای کشاورزی، جایگزین مناسبی برای مساکن بازنشستگی معمول ارائه می دهد. این ایده کاملا سازگار با محیط زیست، از نسل سالخورده جامعه، سیستم کشاورزی و آبیاری عمودی، جمع آوری آب باران، آب خاکستری حاصل از ضایعات ماهی ها که موادمغذی مورد نیاز گیاهان را همراه خود دارد، سیستمی کاملا پایدار و سازگار با محیط زیست را ارائه کرده است.

17 نوآوری سبز در سال 2015

۱۶- گاهی ساده ترین اختراعات، درخشان ترین اختراعات نیز هستند. در تلاش برای کاهش زباله ها، که ابزارهای نوشتن فرسوده هم جزئی از آن ها هستند، سه دانشجوی MIT، ایده Sprout Pencil را مطرح کردند. این ابزار ساده نوشتن، از سدر، با یک محفظه تجزیه پذیر و کود و دانه در قسمت پاک کن، ساخته شده و وقتی که مداد بیش از حد کوچک شد می توانید آن را در گلدان قرار دهید و شاهد جوانه زدنش باشید.

17 نوآوری سبز در سال 2015

17- این ابزار ساده آماده است تغییری بزرگ در سطح اقیانوس ها ایجاد کند. این سطل زباله شناور طراحی شده تا در اسکله ها و بنادر قرار گیرد. با استفاده از یک پمپ آب ساحلی نیروی آن تامین می شود و زباله های سطح دریا را جمع آوری می کند.

17 نوآوری سبز در سال 2015
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی خوشم اومد انشالله ایتده ی زمین و سبز و پاک باشه ولی اون لباغچه هه چه ربطی داره به محیط زیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج