۲۸۸۶۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

اینترنتی‌ ترین المپیک تاریخ

وقتی صحبت از حمل مشعل المپیک توسط یک روبات به میان آمد، شاید باید پیش‌بینی می‌کردیم که بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن به شیوه‌ای مدرن و البته کاملا متفاوت برگزار خواهد شد؛ یک المپیک دیجیتالی و مبتنی بر تکنولوژی.

دنیای اقتصاد: وقتی صحبت از حمل مشعل المپیک توسط یک روبات به میان آمد، شاید باید پیش‌بینی می‌کردیم که بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن به شیوه‌ای مدرن و البته کاملا متفاوت برگزار خواهد شد؛ یک المپیک دیجیتالی و مبتنی بر تکنولوژی.

این همان جریانی است که می‌تواند المپیک ۲۰۱۲ را از دوره‌های قبلی آن متمایز کند تا جایی که به عقیده بسیاری از کارشناسان این دوره از بازی‌های المپیک به بزرگ‌ترین رویداد اینترنتی تاریخ تبدیل خواهد شد.

این کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که بیش از ۵/۸ میلیارد دستگاه کامپیوتر شخصی، تبلت و موبایل هوشمند در طول این رقابت‌ها و برای پیگیری بازی‌ها به اینترنت متصل می‌شوند.

«گری پنل» مدیر اجرایی کمیته برگزاری المپیک ۲۰۱۲ لندن در این مورد گفته است: «تکنولوژی و IT نقش مهمی در برگزاری این دوره از بازی‌ها خواهد داشت و ما از سبزترین تکنولوژی‌ها در برگزاری این بازی‌ها استفاده می‌کنیم.

اینترنتی‌ ترین المپیک تاریخ

در روند ایجاد زیرساخت‌های IT لازم برای برگزاری این دوره از مسابقات، تمام معیارهای زیست محیطی را در نظر می‌گیریم.»

این در حالی است که طبق اعلام کمیته برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن، برای فراهم کردن زیرساخت‌های IT مورد نیاز این بازی‌ها از ۹۰۰ سرور، ۱۰۰۰ شبکه و ابزار امنیتی و البته ۸ هزار دستگاه کامپیوتر استفاده می‌شود.

رگولاتوری Ofcom نهاد مستقل نظارت بر ارتباطات در انگلستان هم در همین راستا اعلام کرده است که نیاز به سرویس‌های اینترنت بی سیم در طول هفت هفته برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن به بیش از دو برابر می‌رسد.

براساس اعلام این رگولاتوری، این رویداد انگلستان و لندن را با چالشی بزرگ برای ایجاد بستر مناسب برای استفاده تعداد زیادی ازافراد از سرویس‌های بی‌سیم مواجه می‌کند تا جایی که کارشناسان معتقدند به بیش از بیست هزار فرکانس برای برقراری ارتباطات بی سیم نیاز است که این رقم در مقایسه با نیاز سالانه تا دو برابر افزایش خواهد داشت.

این افزایش نیاز به علت استفاده از واکی‌تاکی‌ها، ارتباطات رادیویی و تلویزیونی و دوربین‌های بی‌سیم آنها، میکروفون‌ها و سیستم‌های امتیازدهی و نظردهی آنلاین درباره‌ بازی‌ها برای مخاطبان ایجاد می‌شود. علاوه بر اینها Ofcom یک شبکه امنیتی در سراسر شهر لندن ایجاد کرده است تا قبل از وقوع هر نوع مشکلی آن را شناسایی کرده و آن را رفع کنند.

افزایش چشمگیر ارتباطات بی سیم در طول دوره برگزاری بازی‌های المپیک لندن آنقدر جدی است که حتی O۲ یکی از اپراتورهای مخابراتی بزرگ انگلستان را هم به فکر راه‌اندازی یک شبکه اینترنت بی‌سیم رایگان در شهر لندن و شهرهای دیگری مانند چلسی، وست مینستر و کنسینگتن که میزبان مسافران زیادی هستند، انداخته است. این اپراتور اعلام کرده است برای راه‌اندازی این شبکه کمک‌هایی از سازمان‌ها و ادارات دولتی دریافت می‌کند و هیچ مالیاتی هم نمی‌پردازد.

سیستم‌های اطلاعات لمسی و کارت‌های اعتباری غیرلمسی

در این دوره از بازی‌های المپیک گویا مفسران و گزارشگران ورزشی از سیستم‌های اطلاعاتی لمسی پیشرفته‌ای استفاده می‌کنند و می‌توانند جزئیات مسابقات و رقابت‌ها را به صورت در لحظه به این سیستم‌ها انتقال بدهند. این سیستم که در المپیک پکن هم به‌کار گرفته شده بود، این بار با اضافه شدن اطلاعات

ده ورزش بیشتر در مسابقات المپیک و پنج ورزش بیشتر در مسابقات پاراالمپیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این در حالی است که مرکز فناوری عملیات المپیک لندن یا TOC اعلام کرده است که می‌تواند تا ۳۰ درصد بیشتر از بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن اطلاعات مربوط به نتایج بازی‌ها را پردازش کند و سیستم دریافت اطلاعات را در زمان و مکان‌های مختلف تطبیق دهد.

از طرفی طرفداران ورزش و بازی‌های المپیک در این دوره از مسابقات دیگر نیازی به حمل پول نقد ندارند. آنها می‌توانند با استفاده از کارت‌های اعتباری مخصوصی که با کارتخوان‌های غیرلمسی کار می‌کنند، خریدهایشان را بیش از پنج هزار فروشگاه در لندن انجام بدهند.

اسپانسر دیجیتالی

شرکت پاناسونیک که در دوره‌های اخیر معمولا یکی از حامیان و اسپانسرهای بازی‌های المپیک بوده است، در این دوره بازی‌ها هم قرار است حضور پر رنگی داشته باشد. این شرکت اعلام کرده است که ۴۵ نمایشگر بزرگ LED را در بیش از ۲۷ سالن مختلف برگزاری بازی‌ها همراه با بیش از ۲۰۰ سیستم صوتی حرفه‌ای و حدود ۱۲ هزار دستگاه HDTV را نصب کرده است.

این شرکت کیت‌های مخصوص پخش تصاویر سه بعدی این بازی‌ها را هم فراهم کرده و اعلام کرده است هر چیزی که در مدت برگزاری بازی‌های المپیک لندن باید با دریافت و انتقال تصاویر انجام شود، توسط این شرکت انجام خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج