جاباما
۲۸۸۷۱۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

۶ گیاه دارویی برای درمان آکنه

گیاهان دارویی که برای درمان آکنه توصیه می شود در کنار رعایت بهداشت پوست و درمان دارویی توصیه شده توسط پزشک کاربرد دارد و لازم است تا قبل از اقدام با پزشک مشورت شود.

جام جم سرا: گیاهان دارویی که برای درمان آکنه توصیه می شود در کنار رعایت بهداشت پوست و درمان دارویی توصیه شده توسط پزشک کاربرد دارد و لازم است تا قبل از اقدام با پزشک مشورت شود.

در صورتی که آکنه ها تشدید شد حتما باید به متخصص پوست مراجعه کرد.

بابا آدم

این گیاه تصفیه کننده، ضدعفونی کننده و از بین برنده میکروب هاست که مانع از ترشح سبوم شده و ایجاد دانه های سیاه را کاهش می دهد. طعم بسیار تلخی دارد و به شکل کپسول یا جوشانده همراه با گل قاصدک استفاده می شود. همچنین کمپرس مرطوب آن نیز کاردبرد داردکه برای تهیه آن کافی است ۱ تا ۲ گرم پودر خشک گیاه را در ۲۵۰ میلی لیتر آب بریزید.

بنفشه فرنگی

این گیاه از خانواده بنفشه هاست و حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع و ویتامین E است. خواص قابض و پاک کنندگی دارد و به صورت جوشانده یا لوسیون استفاده می شود. البته کپسول های نیز در بازار وجود دارد.

آویشن

آویشن دارای خواص ضدباکتریایی، بهبود دهنده جای زخم و ضدالتهاب است. از این جوشانده این گیاه می توان برای درمان آکنه استفاده کرد. ۲۰ گرم آویشن تازه را در ۲۵ سانتی لیتر آب بریزید و بگذارید ۱۵ دقیقه دم بکشد.

گزنه

گزنه سرشار از روی است و خواص ضدالتهابی دارد که به عنوان گیاهی مؤثر در درمان آکنه توصیه می شود. می توان از برگ های تازه استفاده کرد اما کپسول برگ های خشک آن نیز کاربرد دارد.

گل مغربی ( علف خر)

روغن این گیاه دارای اسید چرب ضروری با خواص ضدالتهابی است. برای درمان آکنه بهتر است کپسول های آن استفاده شود.

گیاه چای

این گیاه ضدباکتری است و خواصی شبیه به پراکسید بنزول؛ داروی درمان آکنه دارد که البته عوارض جانبی کمتری نیز خواهد داشت. روغن، کرم و پماد این گیاه مورد استفاده است. بهتر است انواعی با غلظت بین ۵ تا ۱۵% انتخاب شود و روغن خالص نیز استفاده نشود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج