جاباما
۲۸۸۸
۵۰۲۹
۵۰۲۹
پ

ایده‌هایی برای تزئين میز غذاخوري

درباره اتاق غذاخوری و از رنگ دیوار و مصالح کف تا نورپردازی و سبک مبلمان آن بسیار نوشته و گفته‌اند. اما کمتر به چگونگی چیدن میز پذیرایی پرداخته شده است.

ایده‌هایی برای تزئين میز غذاخوري

ایده‌هایی برای تزئين میز غذاخوري

درباره اتاق غذاخوری و از رنگ دیوار و مصالح کف تا نورپردازی و سبک مبلمان آن بسیار نوشته و گفته‌اند. اما کمتر به چگونگی چیدن میز پذیرایی پرداخته شده است. میز پذیرایی چه از نظر کاربردی و چه از لحاظ زیبایی و دکور از مهمترین عنصرهای اتاق پذیرایی است. یک میز زیبا می‌تواند نقطه توجه اتاق شما باشد و شگفتی میهمانان را برانگیزد یا همه کوشش شما را برای طراحی اتاق‌تان ناکام بگذارد.

ایده‌هایی برای تزئين میز غذاخوري

اندازه و شکل میز غذاخوری

برای خرید رومیزی مناسب نیاز به اندازه‌های دقیق میز خود دارید که این اندازه‌ها می‌تواند طول و عرض در میزهای چهار ضلعی یا قطر در میزهای دایره و بیضی باشد. توجه داشته باشید اگر میزتان به‌گونه‌ای است که سطح آن افزایش می‌یابد، در هنگام اندازه‌گیری، این افزایش را نیز در نظر بگیرید. شکل میز در هنگام تهیه رومیزی یا دستمال سفره بسیار مهم است.

اگر میز شما شکلی غیر معمول دارد یا رومیزی به شکل آن را پیدا نمی‌کنید، بد نیست رومیزی را کمی بزرگتر از اندازه میز تهیه کرده و آن را به شکلی که می‌خواهید در آورید. برای نمونه یک رومیزی بزرگ گرد برای یک میز کشیده و دراز می‌تواند مناسب باشد.


میهمانان شما چه کسانی هستند

آیا این افراد بزرگسال هستند یا کودک هم همراه آنها هست؟ اگر از کودکان در میهمانی خود پذیرایی می‌کنید، باید پارچه رومیزی شما ضد لک و ظروف شما نسبتا مقاوم باشند، همچنین دقت کنید تا هیچ چیز مضری برای بچه‌ها در روی میز غذاخوری نباشد.

ایده‌هایی برای تزئين میز غذاخوري

چه چیزی را سرو می‌کنید و چه نوع میهمانی دارید

آیا قرار است برای یک میهمانی خانوادگی میزتان را آماده کنید یا می‌خواهید یک میز رسمی بچینید؟ البته میز رسمی همیشه معنایش وجود وسایل تزئینی فراوان نیست و میز خودمانی و خانوادگی هم به معنای آشفتگی، بی‌‌نظمی و نازیبایی در چيدمان نیست. بهتر است تصمیم خود را در نوع پذیرایی و میهمانی خود از قبل بگیرید، ایده‌های غیر لازم را حذف کنید و به فکر یافتن راه‌های عملی برای میز خود باشید. در این زمینه باید گفت نوع غذاها یا مواد خوراکی که سرو می‌کنید در نوع پذیرایی شما و چیدن میز بسیار تاثیرگذار است. مثلا در یک میهمانی خانوادگی، ظروف غذا دست به دست در اطراف میز می‌گردند، در نتیجه وجود شمعدان‌های بزرگ در وسط میز کمی نابه‌جا و دست و پا گیر است، در صورتی که در یک میز رسمی، نبود آنها از جلوه میز می‌کاهد.

ایده‌هایی برای تزئين میز غذاخوري

اکنون می‌توانید روی دکوراسیون میز خود متمرکز شوید و نگاهی به این ایده‌ها بیاندازید تا خلاقیت خود را به جریان درآورید:

رومیزی را فراموش کنید

اگر یک میز چوبی زیبا دارید که می‌خواهید بافت زیبای آن را به نمایش بگذارید، در صورتی که سطح آن با مواد محافظ پوشانده شده باشد اجازه دهید که زیبایی‌اش را به رخ بکشد. فقط به دنبال چند زیر بشقابی بگردید تا میز شما را از حرارت و خش محافظت کند. اما اگر می‌خواهید از ظروف سرو غذا استفاده کنید، هر دیس یا هر ظرف سرو غذا نیاز به یک محافظ حرارتی دارد که وجود آنها از زیبایی میز شما می‌کاهد.

در صورتی که میز شما اشکالاتی مانند پریدگی رنگ یا خش دارد، از یک رومیزی مناسب از جهت اندازه، فرم و رنگ و طرح استفاده کنید و اگر از پارچه ساده بهره مي‌گيريد، می‌توانید برای ایجاد جذابیت بیشتر روی آن از رانر هم در جهت طولی میز بهره ببرید و حیاتی نو وجلوه‌ای متین و باشکوه به میز آسیب دیده خود بدهید.

دو طيف رنگی انتخاب کنید

انتخاب دو خانواده رنگی با سایه- روشن‌های آنها جلوه تازه‌ای به میز شما می‌دهد. بدانید اگر در استفاده از آنها زیاده‌روی کنید، جلوه غذای شما در میان تنوع رنگ‌ها گم خواهد شد. برای انجام بهتر این کار، یعنی تکرار زیبای این رنگ‌ها، به عناصری مانند رومیزی و بشقاب‌ها و همینطور زیر بشقابی‌ها توجه کنید و این ریتم رنگی را بیافرینید. فراموش نکنید که بهتر است ملایم‌ترین رنگ را برای بزرگترین سطح انتخاب کنید و هر قدر اندازه عنصرها کوچکتر می‌شوند رنگ‌ها نیز می‌توانند قویتر و متضاد انتخاب شوند. منظور از رنگ ملایم همیشه رنگ روشن نیست. برای نمونه روی یک میز غذاخوری ممکن است بخواهید از ترکیب رنگ تیره‌ای مثل دودی با زرد یا سبز با نارنجی استفاده کنید. می‌توانید رنگ دودی را در رومیزی و رنگ زرد را در عنصرهایی مانند دستمال سفره‌ها به کار برید.



یک تم یا موضوع برای میز خود انتخاب کنید

آیا غذاهای ایرانی سرو می‌کنید یا این بار قصد دارید با غذاهای ژاپنی و آسیایی از میهمانان خود پذیرایی کنید؟ شاید هم منوی شما پر است از طعم‌های گرمسیری؛ با توجه به این تصمیم، می‌توانید موضوع دکور ميز را انتخاب کنید. از طرح‌ها ورنگ‌هایی که با نوع پذیرایی و منوی شما هماهنگ است استفاده کنید. برای نمونه می‌توان از ظروف سرامیک با طرح‌های ایرانی و رومیزی‌های قلمکار زیبا برای صورت غذای ایرانی استفاده کرد، یا زمانی که منوی شما ژاپنی است، مي‌توان ظروف چینی با طرح‌های آسیایی و رومیزی‌هایي با رنگ‌ها و طرح‌های آن سرزمین را به کار برد.



به دنبال یک عنصر مرکزی برای میزتان باشید

برای داشتن یک میز عالی بد نیست گاهی از جزئیات چشم پوشی کنید و به فکر یک عنصر تزئینی برای وسط میزتان باشید که بسیار چشمگیر باشد. این عنصر می‌تواند بسیار متنوع باشد: از حباب‌های شیشه‌ای گرفته تا شمعدان‌های زیبا، از گل‌آرایی تا ظرفی پر از میوه ،شمع، مخروط کاج یا توپ‌های تزئینی. اما به عنوان یک قاعده کلی، از به‌کارگیری شمع‌ها یا گل‌هایی که بوی تندی دارند خودداری کنید چرا که باعث تداخل در طعم و بوی غذا می‌شوند. همچنین عناصر خیلی بلند را در میان میز قرار ندهید، چراکه مانع دید افراد در دو سوی میز و گفتگوی آن‌ها می‌شود. انتخاب این عنصر نیز بستگی بسیار به سبک میز و نوع پذیرایی شما دارد.

طراحی برای بچه ها

اگر قرار است تعداد زیادی بچه دور میز شما باشند ( مثلا در جشن تولدها) بهتر است میز را مخصوص آنها دکور کنید. به جای رومیزی‌های همیشگی از ورقه کاغذهایی مثل کاغذ شیرینی‌پزی که سالم هم هستند استفاده کنید و دسته‌ای از قلم‌های پاستل یا مدادهای شمعی را به هم گره بزنید و روی میز قراردهيد. آنها را آزاد بگذارید تا در حین خوردن غذا، نقاشی بکشند و لذت ببرند.

ناگفته نماند که با همه این ملاحظه‌ها و دقت‌ها، فراموش نکنید که قرار است میهمانان شما در گرد این میز غذا را با لذت و آرامش میل کنند و از این رو باید در درجه اول فضای کافی برای تحرک داشته باشند تا وجود عناصر و جزئیات اضافه و دست و پا گیر، لذت غذا خوردن را از آنها نگیرد. شلوغی به هر صورت که باشد این آرامش را از میهمانان دور خواهد کرد؛ چه این شلوغی با حضور عناصر اضافی بر روی میز ایجاد شود و چه سرو صداهای اضافه‌ای که ناشی از محیط اطراف باشد.

پس سعی کنید محیطی هماهنگ و ملایم چه از نظر دیداری و چه از نظر شنیداری برای میهمانان خود فراهم کنید تا خاطره‌ای زیبا برایشان در منزل خود بیافرینید. برای چیدن یک میز رسمی و نمونه، به یاد داشته باشید که باید هر عنصری را که کمتر استفاده می‌شود دورتر و هر عنصری را که بیشتر استفاده می‌شود نزدیک‌تر به شخص روی میز چید. می‌توانید بشقاب غذا را نقطه مرکزی در نظر بگیرید و وسایل دیگر چون کاردها و چنگال‌ها و لیوان‌ها را به نسبت این نقطه روی میز برای هر نفر بچینید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج