جاباما
۲۸۸۸۸۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

هالیوود در تصاحب چینی ها

شرکت «دالیان واندا» بیش از نیمی از سهم استودیوی سینمایی هالیوود را به مبلغ ۳ و نیم میلیارد دلار خرید. شرکت چینی سرمایه گذاران دیگر را وادار کرد سهم خود در استودیوی سینمایی هالیوود بفروشند.

سینما پرس: شرکت «دالیان واندا» بیش از نیمی از سهم استودیوی سینمایی هالیوود را به مبلغ ۳ و نیم میلیارد دلار خرید. شرکت چینی سرمایه گذاران دیگر را وادار کرد سهم خود در استودیوی سینمایی هالیوود بفروشند.

این اولین خرید جنجالی شرکت چینی نیست. در سال ۲۰۱۲ میلادی ، شرکت چینی «دالیان واندا» در ازای ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار شبکه سینمایی AMC Entertainment Holdings (با بیش از ۵ هزار فیلم) را که دومین شبکه سینمایی آمریکاست خریداری کرد. چینی ها پس از آن در ازای ۲ میلیارد دلار « Hoyt's Group» - یکی از بزرگترین استودیوهای صنعت سینمایی استرالیا را خریداری کردند.

وان سیان لین رئیس شرکت « دالیان واندا» در کنفرانس مطبوعاتی در پکن گفت: شرکت چینی « دالیان واندا» استودیوی هالیوود را برای دریافت حق « مالکیت فکری» و تقویت مواضع خود در صنعت جهانی سینما خریداری کرد.

او ثروتمندترین تاجر چینی است که ثروت آن بالغ بر ۴۰ میلیارد دلار است.

چین واقعا تهدید جدی برای صنعت جهانی سینما شده است. الکساندر لارین کارشناس انستیتو خاور دور در این خصوص گفت: پکن در جهت دستیابی به هدف خود - گسترش « قدرت » خود پیش می رود و سینما در اینجا بدون شک نقش آخر را بازی نمی کند. در گام هایی مانند خرید استودیوی سینمایی آمریکایی، معنای عمیقی پنهان است: تأثیر گذاری بر ماهیت تولید فیلم و بطور کلی محصولات سینمایی که در جهان تولید می شوند.

بدین ترتیب چینی ها می توانند مانع از ساخت فیلمهایی بشوند که چین و یا هر چیز چینی در آنها به شکل منفی نشان داده شوند. چین در این عرصه به نتایج خوبی رسیده است. در سال های اخیر در هالیوود از ساخت فیلم هایی که چین و چینی ها و هر رویدادی در چین بشکل منفی نشان داده می شوند خودداری ورزیدند. موضوع فقط خرید استودیوی های بزرگ هالیوود نیست، بلکه دلیل اصلی دیگر فروش فیلم ها در بازار بزرگ چین است.»

جالب آن است که خریدهای بزرگ مارک های معروف جهان - در سینما، ورزش، صنعت تفریحات - در بازار چین چندان سودآور نیست. در عین حال، پکن با وجود مشکلات مالی و افت تقاضای جهانی ، سرمایه گذاری در خارج از کشور را افزایش می دهد. این جهت جدید سیاست چین است که هم اکنون تأثیر جدی بر اقتصاد جهانی می گذارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج