۲۸۸۸۸۴
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

نظریه استیون هاوکینگ برای نجات انسان

استیون هاوکینگ چند وقت پیش هم در مصاحبه‌ای گفته بود که بهتر است دنبال بیگانگان نگردیم وگرنه نابود می‌شویم.

مجله دیجی کالا - امیرحسین میرزایی: "انسان‌ها ممکن است خودشان را با ساخته‌های‌شان به کشتن بدهند." این حرفی است که فیزیکدان معروف، پروفسور «استیون هاوکینگ» اخیرا زده است. این فیزیکدان انگلیسی می‌گوید که ویروس‌های ساخته شده، جنگ اتمی و گرم شدن کره‌ی زمین، خطراتی هستند که انسان‌ها را نابود خواهد کرد.

نظریه استیون هاوکینگ برای نجات انسان

هاوکینگ هم‌چنین به این موضوع اشاره می‌کند که با پیشرفت علم و تکنولوژی، خطرات بیشتری هم به دست انسان بوجود می‌آیند. پروفسور هاوکینگ این صحبت‌ها را در یکی از سخنرانی‌های خود کرده است. او می‌گوید انسان فقط در حالتی می‌تواند زنده بماند که در دنیاها و سیاره‌های دیگر شروع به زندگی کند.

او در سخنرانی‌اش گفته است: "با اینکه شانس نابودی سیاره‌ی زمین در یک مدت مشخص می‌تواند بسیار کم باشد، اما به مرور زمان زیاد می‌شود و در هزار سال یا ده‌ها هزار سال آینده به موضوعی حتمی تبدیل می‌شود. تا آن زمان باید به دیگر ستاره‌ها رفته باشیم، تا نابودی زمین به معنای نابودی نژاد انسان نباشد."

با این حال، هاوکینگ می‌گوید که به این زودی‌ها نخواهیم توانست در فضا زندگی کنیم: "حداقل در صد سال آینده در فضا زندگی نخواهیم کرد، پس باید در این مدت زمان بسیار مراقب باشیم."

استیون هاوکینگ چند وقتی است که دیدگاه خوبی به وقایع اطراف‌اش ندارد. او و عده‌ای از دانشمندان چند وقت پیش بیانیه‌ای برای جلوگیری از ساخت هوش مصنوعی امضا کردند، چون معتقد بودند که هوش مصنوعی از انسان قوی‌تر می‌شود و نژاد ما را نابود خواهد کرد. هاوکینگ فقط هوش مصنوعی را هدف خود قرار نداده است؛ این دانشمند انگلیسی چند وقت پیش هم در مصاحبه‌ای گفت که بهتر است دنبال بیگانگان نگردیم، چون اگر وجود داشته باشند، در اولین حرکت‌شان انسان را نابود می‌کنند.

با تمام این اوصاف، هاوکینگ می‌گوید که او خوش‌بین است: "ما نمی‌توانیم جلوی پیشرفت را بگیریم، یا روند آن را برگردانیم. بنابراین باید خطرات را بشناسیم و آن‌ها را کنترل کنیم. من خوش‌بین هستم و معتقدم که می‌توانیم."
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از قدیم گفتند عقل سالم در بدن سالم است.من واقعا متأسفم که جامعه جهانی مغزهایی این چنینی وفلج را میپرورد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج