۲۸۹۰۱
۳۸ نظر
۶۱۸۳
۳۸ نظر
۶۱۸۳
پ

زیبایی ظاهری در پایداری یک ازدواج چقدر نقش دارد؟

شما دخترخانم جوان! برای ازدواج‌تان چه معیارهایی دارید؟ آیا ویژگی‌های ظاهری خواستگارتان برایتان اهمیت زیادی دارد؟ اگر جوابتان به این سؤال مثبت است و فكر می‌كنید حتما باید با مردی زیبا و خوش‌تیپ ازدواج كنید توصیه می‌كنیم حتما این مطلب را بخوانید.

زیبایی ظاهری در پایداری یک ازدواج چقدر نقش دارد؟


برترین ها: روانشناسان با تحقیق روی روابط زوج‌های جوان به این نتیجه رسیده‌اند مردانی كه چهره‌ای زیباتر از همسرشان دارند بیشتر احتمال دارد طی زندگی احساس نارضایتی كنند و نسبت‌ به زندگی زناشویی‌شان چندان احساس خوبی نداشته ‌باشند و حتی در مواردی احساس منفی هم داشته‌باشند. راستش وقتی ما هم با این عبارت مواجه شدیم، كمی تردید كردیم و گمان بردیم كه احتمالا نتیجه این تحقیق تنها ناشی از باورهای عامیانه است، اما با كمی جست‌وجو به این نتیجه رسیدیم كه موضوع علمی است تا حدی كه مقاله‌هایی با این مضمون در مجلات علمی معتبر به چاپ رسیده‌است. ما هم سراغ همین مقالات رفتیم و با استفاده از آنها این مطلب را برای شما تدوین كردیم.

زیبایی ظاهری در پایداری یک ازدواج چقدر نقش دارد؟

در واقع در همه آنها دانشمندان متفق‌القول بودند كه در یك ازدواج موفق یا باید زن زیباتر باشد یا مرد و زن از نظر زیبایی در یك حد باشند اما بی‌گمان دلایل آنها خواندنی است.


تاریخ شهادت می‌دهد

در زوج‌هایی كه خانم زیباتر است، معمولا هر دو طرف از زندگی​شان خرسند‌تر هستند. این نتیجه پژوهشی است كه در ژورنال روانشناسی خانواده انگلستان در امسال منتشر شده و در آن آمده‌ است كه طی تاریخ و فرایند تكاملی بشر نیز خانم‌ها هنگام انتخاب همسر كمتر به ظاهر او توجه می‌كردند و در عوض قدرت باروری همسرشان برایشان در اولویت بود اما مردها اینگونه نبودند آنها به‌دنبال همسری می‌گشتند كه بتوانند در او جوانی، سلامت و زیبایی را بیابند تا فرزندان​شان سالم‌تر و زیباتر شوند. البته یك‌بار دیگر در سال 1979 روانشناسی به نام دكتر هوك نیز ضمن تحقیقاتش متوجه شد در ازدواج‌هایی كه خانم زیباتر از مرد است احتمال شكست كمتر است البته این به این معنا نیست كه اگر مرد خوش‌تیپ و زیباتر از زن باشد حتما رابطه ناموفق خواهد بود اما در سال‌های اخیر بار دیگر دانشمندان این تحقیقات را تكرار كرده‌اند.


زیبایی سلیقه‌ای هم استاندارد دارد

شاید در مرحله اول بگویید زیبا دیدن تنها یك امر سلیقه‌‌ای است و هر فردی بنا به سلیقه خودش یك نفر را زیبا می‌بیند یا زشت اما به هر صورت نمی‌توان منكر وجود برخی از استانداردهای رایج شد، استاندارهایی كه در همه دنیا به‌عنوان معیارهای زیبایی تعریف می‌شوند مثل چشمان درشت،‌ صورت معصوم و بچگانه، صورت متناسب كه همه اجزا در هماهنگی با هم باشند و...


ازدواج با زنان بسیار زیبا یعنی...

گروهی از دانشمندان در دانشگاه لیور‌پول 100عكس از زنان را بررسی كرده‌اند؛ بعضی از این زوج‌ها تنها چند ماه با هم زندگی كرده‌ بودند و بعضی دیگر چند سال. محققان ویژگی‌های ظاهری هركدام از این زن‌ها و مردها را به ترتیب فهرست كردند تا بتوانند بهتر آنها را با هم مقایسه كنند. نتیجه به دست آمده از تحقیقات در ژورنال علمی روانشناسی اجتماعی و شخصیتی منتشر شد كه در آن آمده‌است اگر مرد خیلی خوش‌تیپ باشد عاملی برای ناپایداری ازدواج نیست ولی اگر زن خیلی زیبا باشد تا حدی كه زیبایی او بیش از اندازه به چشم آید، احتمالا ازدواج با دوامی نخواهد داشت. زن‌های خیلی زیبا گاهی این جسارت را دارند كه به راحتی ازدواج‌ها را ترك كنند.


زیبایی ظاهری در پایداری یک ازدواج چقدر نقش دارد؟

ازدواج موفق یعنی همسان‌گزینی

گروهی از دانشمندان انگلیسی تحقیقات خود را روی انتخاب زوج توسط افراد مختلف متمركز كرده‌اند، سؤال اصلی آنها در این تحقیق این بوده‌است كه آیا افراد هنگام انتخاب زوج بیشتر به‌دنبال کسانی هستند كه شبیه خودشان باشند؟ آنها در ضمن تحقیق به جواب مثبت رسیدند و اعلام كردند افراد تمایل دارند با شخصی مانند خودشان ازدواج كنند و حتی با این نتیجه، ازدواج‌های آنجلینا جولی را توضیح می‌دهند، آنها می‌گویند به همین دلیل است كه ازدواج او با جانی لیمیلر و بیلی باب تورنتون بسیار كوتاه و كمتر ۲ سال بوده ‌است ولی در عوض ازدواج او با براد پیت یعنی یكی از معروف‌ترین چهره‌های حال حاضر دنیا بیشتر از ۶ سال است كه دوام پیدا كرده ‌است.


زیبایی ظاهری در پایداری یک ازدواج چقدر نقش دارد؟

واقعا زیبایی چقدر مهم است؟

این تحقیقات نشان می‌دهد كه انسان های با ظاهر بسیار زیبا به سمت هم جذب می‌شوند و وقتی با هم ازدواج می‌كنند، زندگی خانوادگی​شان بسیار عالی خواهد شد اما از آنجا كه این تحقیقات بیشتر روی زوج‌های جوان انجام شده ‌است می‌تواند نشان‌دهنده این باشد كه زیبایی مطلق در مراحل اولیه رابطه اهمیت دارد. اما نقش زیبایی ظاهری در دوام بیشتر ازدواج و در سنین پیری تقریبا همچنان یك راز است. البته یك تحقیق جدید نشان می‌دهد ظاهر بعد از آن جذب شدن اولیه هم همچنان دارای اهمیت است اما به طریقی متفاوت.


عمر ازدواج آنها کوتاه است


در تحقیق ذكر شده زوج‌هایی كه مرد ظاهر بهتری نسبت به زن داشت، هر دو طرف چندان حمایت‌كننده نبودند. یكی از محققان این تحقیق می‌گوید كه زن‌ها معمولا درجه حمایتی كه از طرف مرد دریافت می‌كنند را به‌خود او منعكس می​كنند. مردی كه ظاهر پایین‌تری نسبت به زن خود دارد، چیزی بیشتر از آنچه انتظارش را داشته در اختیار دارد به همین دلیل همه تلاشش را می‌كند تا آن رابطه را پابرجا نگه دارد. مردهایی كه ظاهر بهتری نسبت به همسران خود دارند، ممکن است تعهد کمتری داشته باشند و این ممكن است باعث كمتر بودن عمر ازدواج آنها شود.


تفاوت معیارهای خانم‌ها و آقایان

از آنجا كه خانم‌ها دنبال مردی برای زندگی هستند، ممكن است كسی را انتخاب كنند كه از نظر ظاهری پایین‌تر از آنها باشد و حتی تحقیقات جدید نشان می‌دهد كه ازدواج‌هایی كه در آن زن از نظر ظاهری بهتر از مرد است، بسیار پردوام‌تر و مثبت‌تر است. تصور محققان از دلیل آن، این است كه مردها اهمیت زیادی به زیبایی می‌دهند و به زیبایی زن بسیار سریع واكنش نشان می‌دهند در حالی كه خانم‌ها بیشتر می‌خواهند همسری داشته باشند كه به خوبی از آنها حمایت كند، قابل اطمینان باشد و توان تامین خانواده را داشته‌باشد. محققان قبول دارند كه مسئله زیبایی بسیار شخصی و نسبی است اما تحقیقات نشان می‌دهد كه استانداردهای عمومی برای زیبایی وجود دارد مثل چشمان درشت، داشتن صورت متقارن و بینی كوچك و...

زیبایی ظاهری در پایداری یک ازدواج چقدر نقش دارد؟



روند تحقیق چگونه بود؟

این تحقیق در دانشگاه تنسی ایالات‌متحده روی گروهی از زوج‌های همان كشور انجام شده ‌است.

انتخاب زوج‌ها بر چه اساس بوده ‌است؟

تیم تحقیقاتی روی ۸۲ زوج كار كردند؛ زوج‌هایی كه طی ۶ ماه قبل ازدواج كرده و حدود ۳ سال قبل از ازدواج با هم آشنا شده‌ بودند. شركت‌كننده‌های تحقیق بین ۲۰ تا ۲۵ سال داشتند. محققان گفت‌وگوی هر زوج در مورد یك مشكل شخصی را به‌مدت ۱۰ دقیقه فیلمبرداری كردند. فیلم‌ها بعدا از این جهت ارزیابی شد كه آیا زوج‌ها درمورد مشكلشان یكدیگر را حمایت می‌كردند و پشت هم را داشتند یا نه؟ این مشكلات مسائلی از قبیل تصمیم به داشتن تغذیه سالم‌تر،شروع یك كار جدید و ورزش بیشتر را شامل می‌شد.

رتبه‌بندی زوج‌ها

یك شوهر منفی احتمالا در چنین موقعیتی می گوید، این مشكل توست و خودت باید حلش كنی. اما یك شوهر مثبت خواهد گفت: من با توام، كاری از دستم برمیاد برات انجام بدم؟

یك گروه از محققان زیبایی‌های ظاهری هر زوج را بین یك تا ۱۰ كدگذاری كردند كه عدد ۱۰ بهترین و كامل‌ترین ظاهر را نشان می‌داد. تقریبا در یك‌سوم زوج‌ها، زیبایی زن‌ها بیشتر بوده، در یك‌سوم زیبایی مرد بیشتر بوده و سایر زوج‌ها ظاهری تقریبا هم ردیف داشتند.

نتیجه تحقیق

به‌طور كلی، در مواردی كه زن ظاهر بهتری نسبت به مرد داشت، زن و مرد مثبت‌تر رفتار می‌كردند.نتیجه این تحقیق بسیار منطقی به‌نظر می‌رسد؛ چراکه باورهای عمومی نشان می‌دهد که مردها حساسیت زیادی به زیبایی خانم‌ها دارند و زن‌ها بیشتر به قد و درآمد مردها اهمیت می‌دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هنگامه

      با سلام و عرض تشکر,در مورد این مطلب قبلا" در مجله سلامت مقاله ای مختصر تحریر شده بود که خوندنش برام خیلی جالب بود اما سوالاتی برام مطرح شده بود. امروز با خوندن این مقاله که مفصلتر به این موضوع پرداخته جواب برخی سوالاتم رو گرفتم.این بخش از مجله روز به روز پربارتر و کاربردی تر میشه.بازم ممنون.

    • sara

      کاملا درسته

    • ice

      این همه حرف زدی به کنار!!
      کرواتای ملت که سانسور شده باحال تر از همش بود!! برترین جان ما تو مملکت خودمون هم مرد داریم اگر اینا ظاهرشون با فرهنگ ما جور نیست دو تا عکس از مردای خودمون بزار!!!

      پاسخ ها

      • هنگامه

        به چه نکته جالبی اشاره کردید دوست عزیز, انقدر محو مقاله شدم که به عکسها خیلی توجه نکردم.در مورد گذاشتن عکسهای مردان ایرانی با شما موافقم.

      • alireza77

        ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

      • آمیتریس

        بابا بستن کراوات آزاد شده دیگه نمیخواد سانسورش کنی

    • khatere

      ااااااااااااااااااه اون کراواتارو اگه سانسور نمیکردین تحقیقاتتون غلط میشد..بابا بیخیاااااااال قرن بیست و یکیم

    • hiva

      ice جان ++++++
      مطالبش بد نبود مرسی .

    • حامد

      khengol bazi dar avordia. az mardaye irani ax mizashti ke nakhad keravata bardari iq

    • ستاره

      جالب بود مرسی

    • مريم

      همه به من ميگفتن سيرت زيبا مهمه نه صورت زيبا،منم يه دختر زشتم و هيچوقت هيچ پسرى عاشقم نشد،الان همسرم 32سال از من بزرگتره من يه دختر 26ساله و اون يک مرده58ساله،دلم ميخواد خودکشى کنم چون به خاطر ظاهرم هيچکس دوستم نداره

      پاسخ ها

      • مسعود 26

        یه ضرب المثل ژاپنی میگه:
        صمیمانه ترین و عاشقترین زنها زنانی هستند که نسبت به بقیه زشت هستند.

      • مسعود26

        عشق اول من خیلی زیبا نبود اما بجاش خیلی مهربون بود انقدی که الان بخاطر از دست دادنش همیشه غبطه میخورم.

      • رحمان

        چه غم انگیز! چرا خدا مارو اینطوری امتحان میکنه؟

    • سارا

      اگه نوشته ی مریم رو نمی خوندم اصلا نظری نمیزاشتم مریم جان امیدوارم نوشتمو بخونی
      اول سلام دوم اینکه امیدوارم حالت خوب باشه زیبایی بیشتر از اینکه یه فاکتور خارجی باشه یه احساس درونیه تو احساس درونیتو به دیگران منتقل میکنه
      ممکنه یه نفر خیلی هم خوشگل نباشه اما خوش حس باشه یه گیرای خاصی داشته باشه
      بعدم عزیزم من نمیدونم تو چه شکلی هستی اما کسایی که ظاهری به مراتب نا زیبا تر دارن با جراحی های پلاستیک متعدد تبدیل شدن به عروسک
      هیچوقت خودتو کم نبین
      و از نقاط ضعفت به کسی نگو همه انقدر شرف ندارن که حالت رو بهتر کنند
      بعدشم اگه احساس کردی قدر چیزی نیست قدرتو بالا ببر خودتو پایین نیار تو سر خودت نزن
      درست ظاهر زیبا مهمه اما من کسی رو میشناختم که بخاطر یه دختر خیلی معمولی دختری که خیلی زیباتر از اون دختر بود رو ندیده گرفت
      عاشقی به حسی هست که از یه نفر میگیری ظاهر فقط تو نگاه اول جذبت میکنه
      با این حال شیک پوشی اندام متناسب مو و پوست سالم و یه آرایش ملایم خیلی رو ظاهر تتاثیر داره
      قطعا تو صورت هر آدمی نقطه ی قوتی هست
      رو نقاط قوتت کار کن
      :* :* دوستت دارم مریم جان مواظب خودت باش

      پاسخ ها

      • رحمان

        تا خودت اونطوری نباشی درکش نمیکنی

      • امیر

        با دوستمون کاملا موافقم
        شما حتی حس نمیکنی که اون چی میگه

    • پریسا

      نا مزذم من خیلی زشته و من بذجور ناراجتم وقتی میریم تو خیابون همه نگاهمون می کنن و من خحالت می کشم از طرفی خیلی بهش عادت کردم موندم چی کار کنم

    • بنده خدا

      سلام درسته قیافه مهم نیست ولی باید بگم اکثر آدما این حرف و ۱۰۰ بار گفتم ولی وتو رفتارشان برعکس عمل میکنن ۰درباره یه نفر حرف میزنی میگن خوشکله

    • rezaakbar

      سلام
      اگر زن از مرد زیباتر باشه یکی توقعش زیادمیشه و یکی گوش شنوی نداره یکی اینکه زود دلبستگی به مرد را از دست می دهه و دنبال کسی دیگر میرود که امروزه در جامعه ما زیادشده زنانی که به همین علت دوست پسر دارندمن خودم از زنم خوش تیپ ترم اما در زندگی مشترکمون تابحال به هیچ مشکلی برنخوردیم چون توکل به خدا داشتیم زندگی پر محبتی داریم که همه حسرت زندگی ما دوتا رو می خورند چون قبلا فامیل بنده با ازدواج من وخانوم بعلت وضعیت ظاهری مخالف بودند یکه نکته دیگه اینکه امروزه باید توجه داشت ظاهر فرد را می شودتغییر داد ولی باطن را به هیچ وجه نمی شود تغییر داد زوجهای جوان حواسشان باشد گول هواهوس و ظاهر زن نخورندو باید زن برای شوهرش جذاب باشه نه برای کس دیگری

    • فاطمه

      سلام دوستانم
      من 23ساله هستم.زیاد هم زشت و بدتیپ نیستم. تمام تلاشم رو هم کردم خوب باشم. مثلا تحصیلات عالیه،ارایش ملایم صورت، خوش برخورد اشم، شاد باشم،کلی هم از دوستام من رو دوست دارن . حتی تو گروهای علمی با اقایون خیلی صمیمی هستیم بعضیاشون کلی ازخودگذشتگی میکنن برای من. اما تا الان هیچ پسری عاشق من نشده یا ب عبارتی من رو دوست نداشته. اگر هم خواستگار داشتم معرفی میکردن مارو به هم که تو اولین جلسه دیدن پشیمان می شدن و میرفتن. کاش کسی بهم بگه من چه مشکلی دارم اخه؟
      بعضی ها میگن چون نمازت رو مرتب نمی خونی شوهر گیرت نمیاد.البته اینو بگم من چهارتا خواهر دارم سه تاشون ازدواج کردن وخواهر بزرگم مجرده هنوز. عده ای میگن چون هنوز ایشون مجرده منم مجرد موندم. البته شغل بابام هم کشاورزی هست. ولی خب پدرم مالک هست و درامد خوبی داریم. دلیل چیه؟ من چیکار کنم؟ منم دوست دارم ازدواج کنم. یه ادم عاقل و بالغ به همین صراحت که خودم بیان کردم من رو راهنمایی کنه. امیدوارم راهنمایی هاتون موجب ارامشم باشد. ممنون دوستانم

    • شیلا

      یه چیزی میگم آویزه ی گوشتون کنین تو این جامعه تنها راه خوشبختی واسه یه زن و دختر فقط و فقط زیبایی ظاهریه اون موردای انگشت شماری هم که میبینین با چهره ی نازیبا خوشبخت شدن یا بعضی از خوشگلا بدبخت شدن استثنا هستن، اگه در کل دقت کنین اکثر خانومای خوشبخت زیبا هستن نه نجابت نه پاکی نه اصالت نه ایمان اینا هیچکدوم واسه یه دختر بدون زیبایی ارزشی نداره،

    • ساره

      سلام منم با نظرت موافقم شیلا خانم توی جامعه امروزی زیبایی ظاهری خیلی مهمه به دوستی دارم بیچاره بس که زشته همه مسخرش می کنن افسرده شده خیلی دلم لباس می سوزه چی میشد اونم زیرا بود

    • مریم

      زیبایی ظاهری مهمه ولی لزومابه تنهایی کامل نیست.خداوند هیچکس رو زشت نیافریده.زیبایی هایی درون هر آدمی نهفته است.من چندموردسراغ دارم که زیبا هستن ولی اخلاق خوبی ندارن.اخلاق آدم که زیبا باشه صورتش هم زیبا به چشم میاد.
      اون مردایی که زیبایی رو فقط به ظاهرآرایش کرده زنا میبینن.باید برن ببینن اول صبح که زنا ازخواب بیدار میشن چه شکلی هستن.یقینا تجدیدنظرمیکنن.

    • مهسا

      باعرض سلام.باتشکر از نظرات جالب و مقاله خوبی ک گذاشته بودید.منو پسرخالم همو دوسداریم من۲۰سالمه و اون۲۴سالشه و اینکه اون بیش از حد زیباست طوری ک همه از چهرش تعریف میکنن قدش بلند و هیکل خیلی خوبی داره و چهره بسیار جذاب.من معیارم رو برای ازدواج باایشون زیبایی قرار دادم چون خیلی برام مهمه ک شوهرم خوشکل باشه.ولی خانوادم مخالفن‌و میگن مرد خوشکل هیچوقت مال خودت نیست زنا همیشه دنبالشن.و اینکه چهرش برات عادی میشه بعد ازچند ماه.خودمم از نظر ظاهری خوبم و زشت نیستم.در ضمن تا الان هرچی خاستگار اومده نتونسم قبول کنم‌ چون اون قیافه ای که من همیشه دلم میخواسته نداشتن.الان نمیدونم چیکار کنم چون خانوادم میگن معیارت باید اخلاق باشه نه قیافه.

    • ناشناس

      سلام دوستان بهم خواستگاری اومده چندان ظاهرش به دلم ننشسته از طرفی اینو صرف احساس مقایسه با همسر یکی از بستگان پیدا کردم

    • گلبرگ

      لطفا به منم کمک کنید من یک دختر23 ساله ام تابه حال زیاد خاستگار داشتم اما نمی دونم سر چه مسائلی همشون یک نگاه می کنن و می رن نمی دونم معیارشون چیه اخه من ظاهرم متوسطه و نه خیلی لاغرم نه چاق خودم تحصیلکرده ام و والدینم فرهنگی حالا اینا به کنار الان یک خاستگار دارم که اضافه وزن داره و ظاهرش خیلی خوب نیس اما از لحاظ خانوادگی و اخلاقی با چند جلسه صحبت فهمیدم به من می خوره اما خیلی دودلم نمی دونم از لحاظ ظاهرش چه کار کنم جواب بدم یا نه؟ چون وزنش به من نمی خوره

    • زری

      به نظر من زیبایی زن خیلی مهمه و ملاک های دیگه خیلی مهم نیستن

    • مائده

      سلام من دخترم وتک فرزند خانوادم ازلحاظ معیشت خوب هستم ولب باوجود اینکه خواستگارهای زیادی داشتم نمیدونم چزاه همه قشنگی توپول وزیبایی میبینند علی رغم اینکه من خوش قیافه هستم ولی دوست دارم دراینده شوهرم بعلاوه مسایل اخلاقی خوش اندام باشه اصلا سوسول بودن ملاک نیست
      دوست دارم شوهرم قیافش تومیه های اقاقی فرخ ساجدی بازیگر قبل انقلاب یااقای کامران باختر بازیگر فیلمهای اکشن باشه من ازایت ریخت وقیافه ها خوشم میاد نه پول ملاکه نه سوسولی

    • خسته از زندگی

      واقعا درسته.
      تو رو خدا مجردها خوب بخونن اینو. من یه پسرم که ندیده با خانومم به صورت سنتی ازدواج کروم و از اولم از ظاهرس راضی نبودم ولی روم نشد بگم و الان بعد سه سال رابطمون خیلی سرده و تقریبا اگه راهی برا طلاق بود طلاق میگرفتم. الان حسرت چند سال پیشو میخونم. این حرفایی که با کلی تحقیق به دست اومده من خودم عینشو تجربه کردم و تا حالا به خیلی ها گفتم که حتما باید دختر از پسر سر باشه تا رابطه پایدار بشه چون خانما ابراز علاقه براشون مهمه و مردها هم اگر کسی که میخوان را بدست نیارن نمیتونن بهش ابراز علاقه کنن. جالب بود برام این مقاله چون فکر میکردم اینا رو فقط خودم بهش رسیدم و کسی قبول نداره. میخوام به کسایی که عقدن و از ظاهر خانم راضی نیستن همین الان طلاق بدن وگرنه چندسال دیگه حسرت خوردن جونتو به لبت میرسونه.

    • مائده

      سلام
      خسته از زندگی
      خیلی خوشحالم که یکی حرفم قبول کرد من خودم دخترم ولی برخلاف خیلی ها که همه چیزو توپول میبینند وسوسلی من فقط میگ شوهرم باید اخلاق داشته باشه برنامه برازندگی وخوش اندام وخوش هیکل قیافش هم نه خشن نه سوسول

    • الهه

      سلام دوستان من خودم ی دختر خوش قیافه ام ک همه دوس دارن باهام رابطه برقرار کنن ولی در عوض وسواس پیدا کردم نمیتونم کسی رو انتخاب کنم البته اینم بگم اونایی ک میگن عاشق اخلاق طرف شدیم قیافه مهم نیس بعد از ی مدت پشیمون میشن

    • م ع

      با سپاس فراوان از تحقیق و ارائه مقاله ارزنده و کاربردی مطروحه
      تحقیقات میدانی و حاصل مشاوره و تحقیقاتی که در دانشگاه و مراکز مشاوره داشتم به این نتیجه رسیدم تفاوتهای معمول و عادی ظاهری با اخلاق و شخصیت و ارتباط پس از ازدواج همپوشانی خواهد داشت.
      درصورتی که در تفاوتهای زیاد پس از گذشت ۷ الی ۱۸ ماه کم کم عدم هم خوانی ظاهری شروع به رشد و ایجاد اختلاف می نماید.این مسئله در مورد زیبای نیز حاکم است زیباترین زنها و خوش تیب ترین مردها پس از ۷ الی ۱۸ ماه برای طرف مقابل حالت عادی و یکنواختی خواهد داشت آنگاه شما میمانید و شخصیت و افکار و اخلاق طرف مقابل که تا آخر عمر عادی نخواهد شد.
      امیدوارم جوانان بامنطق و با احساس عاقلانه مسیرزندگی ارزشمند غیرقابل برگشت خود را انتخاب نمایند

    • بدون نام

      چرا تو دل مردمو خالی میکنید

    • امیرحسین

      یاد حرف همکارم افتادم بنده خدا زنش طلاق گرفته بود با خون دل دوتا دختهاشو بزرگ کرد وشوهر داد بعد دنبال زن میگشت مدام بونه میاورد دنبال زن قشنگ میگشت بهش گفتم توکه ازت گذشته گفت من دوست دارم سگم کخ پیشم بشینه قشنگ باشه

    • سحر

      خانم.ها همشون دنبال راهی هستن برای زیباتر به نظر رسیدن حالا میتونه با انواع عمل های زیبایی و رفتن جیم کلی رژیم های غذایی باشه ولی چرا ما باید همه تلاشمون برای جلب رضایت آقایون باشه این کمبود اعتماد به نفس هر خانومی میرسونه ولی با اینکه خانمی ب خودش برسهریباتر باشه اصلا مخا 

    • س

      تا یک اندازه ای مهمه بعضیا زیبایی تو اندام زیبا میبینن خیلیا هستن صورت.زیبا دوست دارن کاملا سلیقه ای ولی اگر برخورد اول طرفتون برای ازدواج میبینید من.میگم سه حالت داره خیلی خوب در حد عآلی یا متوسط مردد بودنه و یا اینکه اصلا خوشت نمیاد که در این صورت کلا باید حذف بشه مورد دوم بود میشه فکر کرد ولی اگر خوشش نیاد هیچ.فاید ه ای نداره طلاق یا خیانت اتفاق میفته

    • زینب

      زیبایی مهمه به اندازه ای که به دل بشینه چه به لحاظ چهره چه به لحاظ هیکل.بعدش میشه اخلاق و رفتار که اگه به لحاظ اخلاقی با هم تفاهم داشته باشین و قلبا همدیگرو دوست داشته باشین دیگه سمت تنوع طلبی و بحتهای دیگه نمیرین.البته این نظر شخصی منه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج