۲۸۹۰۸۱
۱۳ نظر
۵۰۱۴
۱۳ نظر
۵۰۱۴
پ

شادترین استان های کشور

یک بررسی نشان داد که تهران به عنوان چهارمين استان از نظر شادكامی شناخته شده و استان های گيلان، بوشهر و گلستان به ترتيب در رديف اول تا سوم رتبه شادكامی در كشور قرار دارند.

خبرگزاری مهر: نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران با حضور سیاوش شهریور، مدیرکل اجتماعی استانداری تهران و اعضای کارگروه برگزار شد.

سیاوش شهریور در ابتدای نشست با بیان اینکه نباید به حوزه های مختلف اجتماعی در جامعه به شکل جزیره ای نگاه کنیم گفت:‌ همه حوزه های اجتماعی وفرهنگی جامعه به عنوان ارگانیسم های زنده هستند که خسارت در هریک از آنها موجب بروز آسیب به سایر بخش های جامعه می شود. میان اقتصاد جامعه و عوامل اجتماعی رابطه گسترده ای برقرار است که مدیران اجتماعی در برنامه ریزی های خود باید مورد توجه قرار دهند.

مدیرکل اجتماعی استانداری تهران همچنین به استفاده از موقعیت پساتحریم در حوزه های اجتماعی اشاره کرد و گفت:‌ با ورود به دوران پساتحریم با سونامی سرمایه گذاری در کشور مواجه خواهیم شد که فرصتی برای بهبود وضعیت اجتماعی و اقتصادی است.

شهریور با تاکید بر اینکه بهبود شرایط اقتصادی امید و نشاط را در جامعه افزایش می دهد، گفت:‌ وسعت مالی در جامعه و خانواده ها به بهبود اوضاع اجتماعی کمک کرده و سرمایه های اجتماعی را توسعه می دهد.

در ادامه نشست معرفی انجمن اوتیسم به عنوان دستور جلسه نخست مطرح شد. مدیرعامل این انجمن با ارائه گزارشی از فعالیت های انجمن به وضعیت فعلی بیماران اوتیسمی اشاره کرد و وضعیتی از نیازهای انجمن برای توسعه زمینه آشنایی با این دسته از بیماران و یاری رساندن دستگاه ها ارائه داد.

بررسی رویکردهای مقوله نشاط اجتماعی به عنوان موضوع دستور جلسه دوم بود که مدیرکل اجتماعی استانداری تهران با اشاره به نبود زیرساخت های مناسب نشاط اجتماعی در جامعه کنونی گفت:‌ نگاه های تنگ نظرانه به نشاط اجتماعی باید رفع شود و مسئولان در حوزه های فرهنگی و اجتماعی در زمینه گفتمان سازی و برنامه ریزی برای افزایش نشاط باید فعال تر عمل کنند.

در ادامه دکتر نوفرستی، روانشناس و عضو هیات علمی جهاددانشگاهی گزارشی از وضعیت فعلی نشاط اجتماعی و راهکارهای افزایش آن در جامعه ارائه داد و گفت: در این گزارش آمده است؛ استان تهران به عنوان چهارمین استان از نظر شادکامی شناخته شده است و استان های گیلان، بوشهر و گلستان به ترتیب در ردیف اول تا سوم رتبه شادکامی در کشور قرار دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آره از لحاظ بیکاری که گیلان رتبه اولو داره واسه همینم هست که شادی داره مردمشو می کشه

    • بدون نام

      فكر كنم مقايسه شادترين استان ها در حقيقت مقايسه بد و بدتر است چون كلا مردم ايران شاد نيستند و از اضطراب ، نگراني و ناراحتي رنج ميبرند.
      جالب تر اينكه تهران چهارمين استان شاد شده است!!!!! والا ما كه كوچكترين شادي در مردم تهران نميبينيم
      اين دوستاني كه اين آمار واطلاعات را ميدهند آيا واقعا تحقيق در رابطه صورت گرفته و اصولا اين اطلاعات را به استناد چه منبعي اعلام ميكنند.

    • شیما

      ای جاااان الان ما رتبه سوم شادی رو داریم .... پس چرا شاد نیستیم ... اون استانهایی که رتبه غمگین رو دارن چه می کشن دیگه

    • حامد

      زنده باد شمالي ها و گيلاني ها که هميشه شاد هستند و مهربون .

    • بدون نام

      هردفعه یه چیزی می گیرد.بالا خره مانفهمیدیم کی اوله؟

    • ناشناس

      غمانگ ترین خراسان جنوبی

    • ایرانی

      شادترین استان تهرانه خوب همه جور امکانات هست چیزی کم ندارن که

    • بدون نام

      غم ناک ترین استان یزد است که مردم ان به سختی میخندند البته گزارش و امار ارایه شده غیر علمی و سطحی است وگرنه در گرمای وحشتناک بوشهر و عدم تنوع جغرافیایی و شهری کجا مردم شاد هستند

    • masih

      ایران بین کل کشور ها از نظر شادی یکی مونده به اخره
      حالا ببین افتادن به جون این مردم افسررده و ور مفت میزنن تو اول برو بیکاری رو حل کن تا ملت خراب نشدن سرتون
      یکم خجالت خیلی خوبه
      حداقل خجالت بکشید و واسه بیکاری خبر بزارید
      مردم بیکارن بعد میگی شادترین استان
      وجدانا این پست رو انتشار بده
      اگر واقعا خبر گزاری ازاد هستین

    • سانی

      اصفهانم رتبه اول از نظر غم و درد و ناراحتی و اضطراب و پریشونی و مریضی و آلودگی و بدتر از همه بی آبی و فقر و بیکاری جوونای دم بخت و ته بخت ...

      پاسخ ها

      • من

        امید وارم روزی برسه که دولت واسه این مردم کاری کنه واقعا توی استانی که این همه صنایع و کارخانه داره چرا باید مردم این شهر بیکار باشند؟؟ چرا غیر بومی با پارتی استخدام میشه و نسیب مردمش فقط آلودگی و مریضیه ؟؟؟هزینه های درمانی و زندگی این مردم را کی باید بده؟؟؟

    • رضا

      غمناک ترین استان،استان سیستان و بلوچستان هست.از یک طرف خشکسالی به دلیل بستن رود هیرمند توسط افغانستان،از طرف دیگه بادهای 120 روزه سیستان که عامل ورود ریزگرد هاست که در گذشته به دلیل وجود دریاچه هامون نعمت بود اما الان به این باد به نغمت تبدیل شده،وعامل دیگه بیکاری مردم که باعث مهاجرت اونها به استان های همجوار شده.بعد از چند وقت زمزمه های شادی داشت میومد که میخواستن سیستان رو منطقه آزاد کنن که متاسفانه اون هم تصویب نشد.دور مرز هم دیوار کشیدن و کارت مرزبانی مردم رو که تنها راه درامدشون بود رو باطل کردن.دلمون به همین یارانه خوشه که واقعا دیگه با این تورم کفاف این زندگی رو نمیده.لطفا این نظرو درج کنین که انتقاده نه توهین به بعضیا.مرسی

    • ریحانه

      من فکر کنم این امارو از بین مسیولین جامعه که در هر استان در رفاه کامل بسر میبرن گرفته شده. وگرنه 95 درصد مردم ایران افسردگی دارند!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج