جاباما
۲۸۹۱۴۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

روایت کیهان از استراتژی اصلاح‌ طلبان

روزنامه کیهان نوشت: پیش از اعلام نتایج احراز صلاحیت‌ها مدعیان اصلاحات در نشریات و رسانه‌های خود از سیاست ثبت نام فله‌ای در انتخابات پرده برداشته بودند.

روزنامه کیهان نوشت: پیش از اعلام نتایج احراز صلاحیت‌ها مدعیان اصلاحات در نشریات و رسانه‌های خود از سیاست ثبت نام فله‌ای در انتخابات پرده برداشته بودند.آنان معتقد بودند با ثبت‌نام تعداد زیادی از شخصیت‌های عضو این جریان دیگر شورای نگهبان نخواهد توانست وظیفه خود را به خوبی انجام داده و در نتیجه بسیاری از افرادی که در شرایط طبیعی نمی‌توانند از سد شورای نگهبان عبور کنند خواهند توانست به مجلس راه یابند.

با قاطعیت شورای نگهبان و رد و یا عدم احراز صلاحیت اشخاص فاقد صلاحیت آنان که دیروز به صورت فله‌ای در انتخابات ثبت‌نام کرده بودند علاوه بر جو‌سازی و حمله به شورای نگهبان سیاست شکایت فله‌ای را در پیش گرفته‌اند تا در صورت رد این شکایات از سوی شورای نگهبان جوسازی خود را تشدید کنند.

ائتلاف برای عبور از قانون

نگاهی به روزنامه‌های زنجیره‌ای دیروز نشان از این دارد که آنان علاوه بر جوسازی و حمله به شورای نگهبان سیاست فشار به این نهاد مهم از طریق شکایت و تلاش برای دور زدن قانون را تشدید کرده‌اند.

شکایت بردن به رئیس‌جمهور، پخش شایعاتی مبنی بر تهیه لیستی از نامزدهای رد صلاحیت شده از سوی رئیس‌جمهور برای گرفتن حکم حکومتی، اظهارات غیرمسئولانه برخی از استانداران و همه و همه در کنار شکایت‌های فله‌ای به شورای نگهبان را باید در این راستا مورد ارزیابی قرار داد.
روزنامه اعتماد در تیتر یک شماره دیروز خود از آغاز رایزنی مقامات دو قوه مجریه و مقننه با شورای نگهبان برای دور زدن قانون و احراز صلاحیت افراد فاقد صلاحیت خبر داد.

اعتماد در گزارش خود نوشت؛ «رايزني در ٢٠ روز. رايزن‌ها تا اينجاي كار دو نفر هستند؛ رئيس دو قوه كه هر كدام‌شان ظرفيت‌هاي خاص خودشان را براي مذاكره دارند. يكي رئيس قوه‌اي است كه هم نماينده‌هاي فعلي‌اش براي مجلس بعدي رد‌صلاحيت شده‌اند و هم ياران درجه يكش. ديگري رئيس قوه‌اي است كه مسئول برگزاري انتخابات است؛ رئيسي كه وعده داده از همه اختياراتش استفاده مي‌كند.»

روزنامه شرق نیز لیستی از افراد معترض به شورای نگهبان را ردیف کرد که همه از قاطعیت این نهاد قانونی کشور شوکه شده‌اند!

شرق نوشت؛ «از هاشمی رفسنجانی و علی مطهری تا دری‌نجف‌آبادی دیروز به ماجرای رد صلاحیت‌های هیئت‌های نظارت واکنش نشان دادند. هاشمی باز هم از حق‌الناس گفت و دری‌نجف‌آبادی هم از احرازنشدن صلاحیت‌ها ابراز تعجب کرد! گفته شده است که علی لاریجانی هم قرار است دیداری با اعضای شورای نگهبان داشته باشد.»

قانون نیز در صفحه نخست خود با کاریکاتوری موهن ضمن حمله به شورای نگهبان و نابرابر خواندن انتخابات از مذاکره 12+2 با شورای نگهبان خبر داده و نوشت؛ «لاریجانی و روحانی برای مذاکره اعلام آمادگی کرده‌اند.»

روزنامه زنجیره‌ای آرمان نیز در گزارش خود به رایزنی‌های رئیس مجلس برای نمایندگان رد صلاحیت شده خبر داد و به نقل از نماینده اردکان نوشت؛ «علي لاريجاني رئيس مجلس قرار است با اعضاي شوراي نگهبان درباره نمايندگان رد صلاحيت شده انتخابات آتي گفت‌وگو كند و در اين راستا كارگروهي نيز تشكيل مي‌شود. رئيس مجلس از اعضاي شوراي نگهبان درخواست خواهد كرد تا كارگروهي براي استماع نمايندگان معترض تشكيل شود. ما با رئيس مجلس در اين زمينه صحبت كرديم و تشكيل اين كارگروه منوط به مذاكره رسمي رئيس مجلس با شوراي نگهبان است. آقاي لاريجاني قول اين رايزني را داد و گفت: در حال صحبت درباره اين موضوع است.»

آرمان همچنین به نقل از تابش خاطرنشان كرد: اگر اين اتفاق بيفتد مكانيسمي مشخص مي‌شود كه تا حرف معترضان به شوراي نگهبان برسد.

روزنامه دولتی ایران نیز خط زنجیره‌ای‌ها را پی گرفت و از جدی شدن رایزنی روسای مجلس و مجریه با شورای نگهبان خبر داد.

روزنامه تازه تاسیس وقایع‌الاتفاقیه نیز از ائتلاف برای رایزنی خبر داد و این همه نشان از فشار گسترده اصلاح‌طلبان برای عبور از نهادهای قانونی دارد.

تلاش‌ها برای عبور از قانون و نیز هجمه به شورای نگهبان در حالی است که مدعیان اصلاحات تا دیروز از حق‌الناس سخن می‌گفتند، حق‌الناسی که به فرموده رهبر معظم انقلاب اجازه نمی‌دهد افراد فاقد صلاحیت وارد نهاد قانونگذاری کشور شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج