جاباما
۲۸۹۲۰
۲۲ نظر
۷۵۱۲
۲۲ نظر
۷۵۱۲
پ

شخصیت شناسی از روی کفش

شاید کمی عجیب به‌نظر برسد یا حتی بعضی‌ها بگویند که این موضوع مثل طالع‌بینی چندان قابل اطمینان نیست اما باور کنید تحقیقات علمی نشان‌داده‌اند که می‌توان از روی کفش افراد را روانشناسی کرد.

شخصیت شناسی از روی کفش


برترین ها: تا به حال شنیده‌‌اید که بتوان از روی کفش شخصیت یک نفر را روانشناسی کرد؟ شاید کمی عجیب به‌نظر برسد یا حتی بعضی‌ها بگویند که این موضوع مثل طالع‌بینی چندان قابل اطمینان نیست اما باور کنید تحقیقات علمی نشان‌داده‌اند که می‌توان از روی کفش افراد را روانشناسی کرد.
 
شخصیت شناسی از روی کفش

کریستین کراندال، استاد روانشناسی اجتماعی در دانشگاه کانزاس، می‌گوید: «هیچ کسی شک ندارد که حالت چهره، سر و مدل موها می‌تواند خیلی چیزها درباره شخصیت فرد بگوید ولی درباره بعضی از انواع پوشاک مثل کفش‌ها نیز می‌توان چنین چیزی گفت.» او می‌گوید، تحقیقات نشان می‌دهد کفش‌های شما هر طور که باشند، می‌توان با نگاه کردن به آنها راجع به شخصیت‌تان تا حدی قضاوت کرد. روانشناسان دانشگاه کانزاس می​گویند که مدل، قیمت، رنگ و شکل ظاهری کفش‌ها می‌تواند ویژگی‌های احساسی و شخصیتی افراد را نشان بدهد، پس همین الان به کفش‌های خود نگاه کنید. چه کفشی به پا دارید؟ کفش‌های تمیز واکس خورده؟ کفش‌های پاشنه بلند؟ کفش‌های قشنگ ولی کمی فرسوده؟
 
کفش شما نشان‌دهنده روحیه شماست

در جریان تحقیقات در کانزاس، 63 دانشجو به 208 جفت کفش نگاه کردند و خصوصیات صاحب آنها را حدس زدند. این افراد که کفش‌ها را مشاهده می‌کردند حدود 90درصد خصوصیات شخصی صاحبان کفش‌ها را به‌درستی حدس زدند. صاحبان کفش‌ها که به‌طور داوطلبانه در این تحقیق شرکت کرده بودند، قبلا پرسشنامه تست شخصیت را پر کرده و از آنها خواسته شده بود کفش‌هایی را که بیشتر مورد استفاده قرار می‌دهند به محققان تحویل بدهند.

از شرکت‌کنندگان خواسته شد به کفش‌ها نگاه کنند و جنسیت، سن و موقعیت اجتماعی صاحب آنها را حدس بزنند. خصوصیات شخصیتی موردنظر عبارت بود از برون‌گرایی یا درون‌گرایی، محافظه‌کاری یا آزادی‌خواهی، ثبات احساسی، سازگاری و وجدان.از آنجایی که کفش‌ها مدل‌ها، برندها، ظاهر و کاربرد های متفاوتی دارند، می‌توانند حامل اطلاعاتی راجع به تفاوت‌های شخصی باشند. بعضی از این تفاوت‌ها بارز و مشخص هستند.

کراندال، استاد روانشناسی اجتماعی در دانشگاه کانزاس، می‌گوید اینکه فردی کفش فانتزی بپوشد یا راحتی یا رسمی همه می‌توانند وجهی از شخصیت او را نشان دهند، او در تحقیقات خود گروهی را مامور کرد که با آزمون‌های شخصیت‌شناسی بررسی کنند هر مدل کفش چه ویژگی‌های شخصیتی​ای را نشان می‌دهد و بعد یافته‌ها را مورد آزمایش قرار داد، بعضی از آنها کاملا دقیق بودند و بعضی چندان دقیق نبودند.

 
شخصیت شناسی از روی کفش
 
کفش ساقدار

آنهایی که سرد و بی‌احساس هستند

افرادی که علاقه زیادی به پوشیدن کفش ساقدار دارند معمولا روحیه سردی دارند و بیشتر درون‌گرا هستند و تمایل دارند از جامعه کناره‌گیری کنند و بیشتر منزوی باشند و حتی هیچ تلاشی نمی‌کنند که مورد قبول دیگران باشند یا حتی روحیه وظیفه‌شناسی از خود بروز دهند. ثبات عاطفی آنها کمتر است و روحیه‌ای تهاجمی دارند. دکتر کراندال می‌گوید: اگر فردی چنین کفشی بپوشد، یعنی دوست دارد بعضی از قوانین معمول را بشکند.

 
شخصیت شناسی از روی کفش
 
کفش مد روز

کار گروهی دوست ندارند

کاملا مشخص است افرادی که از کفش مد روز استفاده می‌کنند، درآمد نسبتا بالایی دارند، به ظاهر خود بسیار اهمیت می‌دهند و تا حدودی مغرور هستند. به‌طور کلی افراد این گروه در جمع کمتر پذیرفته می‌شوند و خودشان هم خیلی دوست ندارند در فعالیت‌های گروهی شرکت کنند ولی نباید از حق گذشت که احساس وظیفه‌شناسی بالایی دارند.

 
آرام و ساده

افرادی که از کفش‌های معمولی و نه چندان شیک استفاده می‌کنند، ویژگی شخصیتی متمایز یا دیدگاه سیاسی خاصی ندارند، معمولا از گروه سیاسی خاصی طرفداری نمی‌کنند و اصولا ویژگی‌ شخصیتی متمایز و خاصی ندارند. آنها مانند پوشش خود، شخصیتی آرام و ساده دارند و سعی می‌کنند همه جا از خود شخصیت قابل‌قبولی ارائه دهند، بعید است افراد این گروه را با صندل‌های پاشنه‌دار ببینید.

 
شخصیت شناسی از روی کفش
 
کفش شاد و رنگی

آدم‌های فعال

افرادی که از کفش‌های رنگارنگ استفاده می‌کنند یعنی کفش‌هایی با رنگ‌های روشن و متفاوت که معمولا به‌عنوان اسنیکر شناخته می‌شوند، می‌پوشند معمولا ثبات احساسی بیشتری دارند و کمتر از دیگران خودشان را گرفتار استرس و اضطراب می‌کنند. این رنگارنگ‌پوش‌ها برون‌گرا و بسیار فعالند و تمایل دارند با مدل و رنگ کفش‌هایشان پیامی را به دیگران منتقل کنند، البته لزوما این پیام حقیقت ندارد. محققان تاکید می‌کنند که کفش شاد و رنگارنگ الزاما باعث شادی افراد نمی‌شود.

 
شخصیت شناسی از روی کفش
 
کفش‌ با ظاهر ناراحت

از همه خونسردترند

کفش‌هایی که خیلی ناراحت به‌نظر می‌رسند مثل کفش‌هایی با پاشنه خیلی ‌بلند و... معمولا توسط شخصیت‌های خیلی آرام و خونسرد پوشیده‌می‌شوند.

 
شخصیت شناسی از روی کفش
 
کفش قدیمی

وظیفه‌شناس اما سرد

افرادی که معمولا کفش‌های کهنه و قدیمی می‌پوشند، بسیار برون‌گرا هستند و از ثبات شخصیتی بالایی برخوردارند. این افراد تا زمانی که کفش‌شان نیاز به تعمیر پیدا نکند آن را از پا بیرون نمی‌آورند. به وظیفه‌شناسی این افراد می‌توانید اطمینان کنید اما کمی سردمزاج‌ هستند. البته ویژگی‌های شخصیتی این گروه کمی متغیرتر از دیگر گروه‌هاست.


افرادی که روحیه‌ای نسبتا خشن دارند و خشونت‌ورزی را چیزی منفی نمی‌دانند: آنهایی که چکمه‌های کوتاه می‌پوشند.

آدم‌های سازگار که خود را با هر موقعیتی تطبیق می‌دهند: کفشی می‌پوشند که بتوان در جاهای مختلف از آن استفاده کرد. درواقع کفش‌های چندمنظوره می‌پوشند.

افراد آزاداندیش که چندان خود را درگیر مقررات و چارچوب‌ها نمی‌کنند: کفش ارزان‌قیمت می‌پوشند و خیلی از آن مراقبت و نگهداری نمی‌کنند.

کسانی که نگران قضاوت دیگران‌ و روابط انسانی خود هستند: کفش نو می‌پوشند و مدام مراقب آن هستند.


 
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یاس کبود

      غلط بود کاملا.

    • خاله سوسکه

      من خیلی به این مطالب اعتقاد ندارم پوشیدن کفش به پول و سلیقه آدم ربط داره نه شخصیت

    • راحیل

      من که همه مدل کفش رو میپوشم چه خصوصیتی دارم حتما همش؟!به نظر من الکیه همش

    • بدون نام

      خیلی جالب مرسی

    • ناشناس

      کفش باید نسبت به موقعیت زمانی ومکانی انتخاب وپوشیده شودبرای همین افرادکفش های زیادی دارند

    • غزال

      من فکر میکنم تا حدودی بتونیم به اصطلاح tipe آدما رو حدس زد...اما نه به این صورت...

      پاسخ ها

      • منم

        تایپ رو اینجوری tipe مینویسن یا اینجوری type

      • ناشناس

        معنی کلمه ی type یعنی نوشتن
        و کلمه ی tipe برای شخصیت به کار میره .

    • بدون نام

      اصلا ربطی نداره نوع کفش بستگی به پول توی جیبت مکانی که ازش استفاده میکنی ورنگ مدلی ک میپسندی داره همیشه ک 1جور نمیخریم راستی برترینها ما نفهمیدیم شخصیت ادمارو از مدل خوابیدنشون یا از مدل کفشاشون بشناسیم یا اینکه فردا راه جدیدتری پیدا میکنی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • reyhoon

      چه ربطی داره خیلی ها هستن همه نوع کفشی میپوشن

    • افروز

      من که اعتقادی ندارم چون همه آدما با تیپی که می زنند کفششون رو ست می کنند.مثلا تیپ مجلسی کفش پاشنه دار می پوشند یا تیپ اسپرت با کفش اسپرت ست می کنند. ولی تمیزی یا کثیفی کفش نشان دهنده شخصیت آدمهاست نه شکل و شمایل کفش.چون هر کسی چندین کفش با طرحها و رنگهای مختلف داره.

    • بدون نام

      من هم از روی کفش شخصیت افراد را تشخیص میدهم کاملا"درست است .کسی که به کفش خودش اهمیت میدهد پس به همه چیزها به همان نسبت اهمیت میدهد.

    • شیما

      چرت بود ... اخه چه ربطی داره آدم هر کفشی را بسته به نوع لباس وموقعیتش میپوشه....چرا نظرای منو هیچ وقت تایید نمیکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • نجمه

      دوستان زود قضاوت نكنيد وقتي توجه كنيد منظور محققين در مواقع خاص مثل مهموني وعروسي نيست بلكه بيشترين مصرف در ايام كار و ....است. كه انتخاب شما معرف شخصية ميكر دد .

    • نا شناس

      راستش من هر چه فکر کردم نتونستم به شخصیتم پی ببرم .

    • فاطمه

      بد نبود هرکس نظری داره ولی برای خالی نبودن اوضاع خوب بود البته به قول مامان بزرگم دختروکفش میزنه مردرو زن میزنه کفش حتی تو دعوا هم کاربرد دارهحالا از شوخی گذسته هرکس نسبت به شخصیتش لباس کفش میگیره

    • رها

      چرا کفش های من بین اینا نیست؟؟؟
      ولی خدایی کفش خریدن یکی از سخت ترین خرید هاست من که از صبح میرم کفش بخرم شبش معلوم نیست خریدم یا نه

    • hiva

      رها جون دقیقا مث من !فک کنم توی ظاهرم اول از همه کفش واسه مهم باشه
      ولی این تست یه جاش میلنگه !آخه معمولا هر جایی کفش مخصوص بخودشو داره ! :)
      در هر صورت مرسی برترین ها.

    • بدون نام

      همش چرته

    • LOL

      میشه شخصیت آدم ها رو حدس زد ولی اینایی که شما گفتید خیلی مزخرف بیده

    • خدیجه ایزدی

      واقعان کفش مهمه مثلی هسته همیشه دشمن نگاه به کفشت میاندازه

    • بهاره

      مگه من بی احساسم اخه کلا اشتباه است شخصیت من این نیست باتست روانشناسی میشه فهمید چه شخصیت داریم من تست انجام خیلی خوبه بااینکه همش درحال مطالعه درمورد شخصیت های مختلفم وخود کتاب روانشناسی مطالعه میکنم حتی فهمیدم چه شخصیتی دارم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج