۲۸۹۳۸۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

علت عدم صدور ویزا به خبرنگار BBC

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که قانون محدویت صدور ویزا برای ایرانیان و ایرانی‌الاصل‌ها هنوز اجرایی نشده و علت عدم صدور ویزا برای خبرنگار ایرانی‌الاصل بی‌بی‌سی، محرمانه است.

خبرگزاری فارس: امروز «رعنا رحیم‌پور» خبرنگار ایرانی‌الاصل بی‌بی‌سی اعلام کرد که بخاطر ایرانی بودن و قانون جدید آمریکایی‌ها برای سخت‌ کردن صدور ویزا برای ایرانیان، از سفر به آمریکا بازمانده؛ این مسئله به محور سوالات ایرانی امروز کنفرانس خبری وزارت خارجه آمریکا تبدیل شد.

«مارک تونر» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که «قانون محدودیت صدور ویزا برای اتباع ایران و ایرانی‌الاصل‌ها که ۱۵ دسامبر ۲۰۱۵ تصویب شد، هنوز اجرایی نشده؛ نمی‌توانم بیشتر در خصوص علت عدم صدور ویزا برای این فرد حرفی بزنم زیرا این مسائل محرمانه است؛ بهتر است به سفارت ما در لندن مراجعه کنید.»

قانون محدودیت صدور ویزا برای ایرانیان، قانونی است که بر مبنای آن، دولت آمریکا ایرانیان را از صدور اجازه اقامت ۹۰ روزه بدون نیاز به روادید که برای ۳۸ کشور اجرایی می‌شود، حذف کرده و ایرانیان و ایرانی‌الاصل‌های ساکن کشورهای خارجی و حتی دیگر اتباع این ۳۸ کشور که در ۵ سال اخیر به ایران آمده‌اند، نخواهند توانست با استفاده از این شرایط آسان، به آمریکا بروند.

سخنگو ادامه داد: «این قانون هنوز برای اجرا، ابلاغ نشده و در هنگام ابلاغ، مطمئن‌ایم که مسئولان مربوطه در وزارتخانه‌های ما برای صدور ویزای معمولی برای افراد هدف این قانون، در دسترس خواهند بود.»

در ادامه سوالات به نوع رفتار آمریکا با ایران در سایه اجرای برجام کشید؛ سخنگو در پاسخ گفت: «گذشته از پیشرفتی که در اجرای برجام داشتیم، هنوز فهرست بلندی از نگرانی‌ها را در خصوص عملکرد ایران داریم؛ رفتار ایران در منطقه، مسائل مرتبط با حقوق‌بشر و برنامه موشکی این کشور که تهدیدی برای منطقه و متحدان ماست، از جمله این نگرانی‌هاست.»

مارک تونر که به سوالات در خصوص نحوه تعامل پسابرجامی با ایران پاسخ داده بود، به نحوه پاسخ به اقدامات ایران پرداخت و گفت: «بدون توجه به برجام، توانایی خود را برای اعمال تحریم علیه این کشور به دلیل تحریم‌های موشکی نگاه داشته‌ایم.»

در آخرین بخش از سوالات ایرانی، یکی از خبرنگاران سوالی درباره سخنان امروز سردار نقدی، رئیس بسیج مستضعفین ایران در خصوص پرداخت ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از سوی آمریکایی‌ها برای آزادی ۱۰ تفنگدار پرسید.

سخنگو مدعی شد: «هیچ‌گونه باجی برای آزادی آنها نداده‌ایم، آنها جاسوس هم نبودند. این پول بخاطر پرونده‌ای که ایران در دادگاه لاهه علیه ما مطرح کرده بود، به آنها پرداخت شد و این پرداخت، چند روز پس از آزادی این افراد بود.»

آمریکایی‌ها مدعی‌اند که این مبلغ، باقی‌مانده پول‌های اعطایی شاه مخلوع ایران از قراردادهای هنگفت تسلیحاتی با آمریکا بوده است.

تونر ادامه داد: وکلای ما پرونده را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که پرداخت این پول به نفع مالیات‌دهندگان آمریکایی است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج