جاباما
۲۸۹۴۰۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

دیدنی‌ های گالری‌ ها در دومین ماه زمستان

گالری‌ها، فرهنگسراها و مراکز هنری تهران با برپایی نمایشگاه‌هایی متنوع از هنرهای تجسمی، میزبان علاقه‌مندان به هنر در دومین ماه فصل زمستان هستند.

خبرگزاری ایسنا: گالری‌ها، فرهنگسراها و مراکز هنری تهران با برپایی نمایشگاه‌هایی متنوع از هنرهای تجسمی، میزبان علاقه‌مندان به هنر در دومین ماه فصل زمستان هستند.

مهدی ساروخانی پوسترهایی را که برای تئاترهای مطرح روی صحنه رفته در چند سال گذشته طراحی کرده است، به‌نمایش می‌گذارد. آثار ساروخانی مجموعه‌ای از پوسترهای تئاتر است که بین سال‌های ۹۱ تا ۹۴ در سالن‌های مختلف شهر تهران به‌نمایش درآمده است.

اندازه پوسترهای این نمایشگاه قطع معروف به «سوئیسی» دارند که بزرگترین اندازه‌ای است که طراحان گرافیک ایرانی در چاپ و ارائه‌ی آثارشان از آن بهره می‌برند.

نمایشگاه پوسترهای ساروخانی دوم بهمن‌ماه ساعت ۱۷ در نگارخانه «عقیلی» به نشانی تهران، شهرک غرب، خیابان سیمای ایران، خیابان پنجم، گذر فروردین، شماره ۱۲ افتتاح می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید آثار تا هشتم بهمن‌ماه هر روز از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۹ به گالری مراجعه کنند.

گالری شکوه

زهرا قیاسی در نمایشگاه نقاشی‌هایش آثاری را با موضوع مرگ و عشق به‌نمایش می‌گذارد. عنوان نمایشگاه آثار این هنرمند «آپوکالیپس؛ عشق از اول سرکش و خونی بود» است که در آن ۱۱ اثر رنگ روغن روی بوم و ترمه روی دیوار گالری می‌رود.

این نمایشگاه از دوم تا سیزدهم بهمن‌ماه (به‌جز پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی) از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «شکوه» فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، شماره ۱۹ میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی خواهد بود.

بنیاد لاجوردی

مانی مهرزاد در ادامه پروژه خود با عنوان «کودکان» این‌بار چیدمانی از دوقلوها را به‌نمایش می‌گذارد. این هنرمند اولین دوقلوهای خود را در واکنش به حملات پاریس با عنوان «اولین دوقلوهای من» در بنیاد «لاجوردی» در معرض نمایش خواهد گذاشت.

نمایشگاه چیدمان این هنرمند از اول تا چهارم بهمن‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در مجموعه «لاجوردی» به نشانی کریمخان، خیابان نجات‌اللهی، سپند شرقی، شماره ٢٠، ساختمان ٣٢، میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری اثر

مجتبی تاجیک در تازه‌ترین نمایشگاهش با عنوان «ممهور» روایتی تازه از جعبه‌ها و چمدان‌ها ارائه کرده است. در این نمایشگاه ١٢ تابلوی بزرگ که در میان آن‌ها هشت اثر با تکنیک اکریلیک روی تخته اجرا شده‌اند، به‌نمایش گذاشته شده است. نقاشی‌هایی متفاوت از انواع جعبه، چمدان و کمدهای قفل‌دار قدیمی همچنان دغدغه تاجیک است که در ورای آن، مخاطب را به تحلیلی جامعه‌شناختی از روزگار خود سوق می‌دهد.

نمایشگاه «ممهور» تا ۱۶ بهمن‌ماه در گالری «اثر» به نشانی خیابان ایرانشهر، خیابان برفروشان، شماره ۱۶ ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.

گالری دنا

گالری «دنا» این هفته با برپایی دو رویداد هنری میزبان علاقه‎مندان به ادبیات و هنرهای تجسمی خواهد بود. نخستین برنامه اول بهمن‌ماه ساعت ۱۶ برگزار می‌شود و در آن، کتاب «به ردیف میرزا عبدالله» سروده فرزین پارسی‏کیا رونمایی خواهد شد. تصویرسازی‌های این کتاب را استودیو پارسی انجام داده و طراحی جلد آن برعهده آرش تنهایی بوده است.

در این مراسم همچنین فیلم «به ردیف میرزا عبدالله» ساخته مریم نهاله برای مهمانان به‌نمایش درمی‌آید.

دوم بهمن‌ماه نیز این گالری میزبان بخش نخست نمایشگاه گروهی «میراث نفت و نیاکان» با عنوان «حسود» خواهد بود. در این نمایشگاه که گردآوری آن را صالح تسبیحی با همکاری سانیا نوری برعهده داشته است، آثاری از علیرضا آدم‌بکان، هامد جابرها، نسیم گلی، دلبر شهباز، مهردادجعفری، الهیار نجفی و صالح تسبیحی به‌نمایش گذاشته خواهد شد.

این نمایشگاه تا ۱۲ بهمن‌ماه در گالری «دنا» به نشانی خیابان سپهبد قرنی، بالاتر از چهارراه طالقانی، کوچه سوسن، شماره ۴ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری‌های آب‌انبار و آریا

گالری‌های آب‌انبار و آریا نمایشگاهی از چهار دهه آثار بهجت صدر - نقاش مدرنیست - را با عنوان «بهجت صدر: رد در سیاهی» برگزار می‌کنند.

این نمایشگاه در کنار استفاده از اسناد و آرشیوها، با نمایش مجموعه‌ی کم‌نظیری از آثار بهجت صدر، از چالش‌های آغازینش با انتزاع انفُرمِل میانه‌ی دهه‌ی ۱۳۳۰، تا آزمودن فرم‌های ارگانیک، ردگذاری‌ها، شبکه‌های وهم‌آلود خطوط در دهه‌های ۱۳۴۰ و ۵۰ و در نهایت دوره‌ی کلاژ، یعنی سال‌های تبعید (درونی) و رجعت به جهانِ گذشته‌گرا، اما آینده‌نگرش، به کاوش در میراث هنری و فکری او می‌پردازد.

گالری سبحان

نمایشگاه گروهی مونوپرینت (چاپ دستی) با عنوان «نگاره‌های خیال» برگزار می‌شود. آثار پوریا پورابراهیم، سوسن اتحاد، ماندانا احتشامی، سیما پورابراهیم، مرجان کاشانی، فرح میلانی، هرمینه کشیش، پریسا ستوده و میترا مسگرزاده در این نمایشگاه به‌نمایش گذاشته می‌شوند.

افتتاحیه این نمایشگاه دوم بهمن‌ماه ۱۳۹۴ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برگزار می‌شود و آثار این هنرمندان تا هشتم بهمن‌ماه هر روز از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در معرض دید علاقه‌مندان خواهند بود.

گالری «سبحان» در بزرگراه صدر (شرق)، خروجی کامرانیه، بعد از زیرگذر صدر، جنب دامپزشکی تهران، خیابان عباسی، کوچه پیشتاز، بن‌بست بعثت، پلاک ۴ قرار دارد. این گالری شنبه‌ها تعطیل است.

نگارخانه مریم

نمایشگاه گروهی «دور اما نزدیک» با نمایش ۳۰ اثر نقاشی از ۱۵ هنرمند برپا می‌شود.

مهدی اسدی، جهانبخش امیربیگی، مهدی پرستار، سجاد حبیبی، سعید خضایی، وحید خضایی، سعید دولتی، نگار دهون، طاهره سهرابی، مهدیه سهرابی، غلامرضا شاملو، مولود عظیم‌پور، علی غیبی، مهناز فتحی و راضیه کشوری کامران هنرمندان شرکت‌کننده در این نمایشگاه هستند.

این نمایشگاه تا ۱۰ بهمن‌ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در نگارخانه «مریم» به نشانی خیابان کریمخان‌زند، خیابان استاد نجات‌الهی شمالی، بوستان حضرت مریم (س) میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

نگارخانه کوثر

نمایشگاهی از آثار چند عکاس حوزه محیط زیست با عنوان «سونات طبیعت» برپا شده است. در این نمایشگاه که با همکاری دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک (Chiilick.com) برپا می‌شود، ۳۵ قطعه عکس رنگی در اندازه ۴۰ در ۶۰ سانتی‌متر با موضوع‌های مرتبط با حوزه مسائل زیست‌محیطی و طبیعت به‌نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه گروهی عکس «سونات طبیعت» تا پنجم بهمن‌ماه، هر روز از ساعت ۸ تا ۱۸ در نگارخانه «کوثر» به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، نرسیده به پل بزرگراه شهید چمران، خیابان استقلال، ساختمان اداری (جام‌جم) برپاست.

گالری سهراب

حبیب‌الله سوخته‌سرایی، از اساتید نگارگری ایران، آخرین آثارش را برای نمایش و عرضه به گالری «سهراب» برده است. سوخته‌سرایی که به «نگارگر نقش خیال» معروف است، در این نمایشگاه ۳۵ اثر از آخرین آثارش را به‌نمایش گذاشته است.

نمایشگاه آثار این هنرمند تا ششم بهمن‌ماه در گالری «سهراب» به نشانی خیابان خرمشهر، خیابان شهید عربعلی، کوچه سوم، ضلع جنوب غربی میدان سوم نیلوفر، شماره ۵، واحد ۱ از ساعت ۱۱ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان است.

نگارخانه عکاسان جوان

نمایشگاه‌ عکس‌های ماندانا رستمی با عنوان «از نگاه تو» در نگارخانه عکاسان جوان برپا شده است. این نمایشگاه شامل ۲۱ اثر در سبک سورئالیسم است که با رویکردی شامل حال‌وهوای درونی یک زن و برداشت مختلف او از زندگی شکل گرفته است.

نمایشگاه این هنرمند تا هشتم بهمن‌ماه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در نگارخانه عکاسان جوان به نشانی یوسف‌آباد، خیابان چهارم، پلاک ۳ میزبان علاقه‌مندان به عکاسی است.

گالری شهریور

پس از گذشت یک دهه از برپایی آخرین نمایشگاه مسعود عربشاهی در تهران، حاصل پنج دهه فعالیت هنری این هنرمند روی دیوار گالری «شهریور» رفته است.

علاقه‌مندان برای دیدن آثار این هنرمند می‌توانند از ۲۵ دی تا ۲۳ بهمن‌ماه به گالری «شهریور» به نشانی الهیه، خیابان خزر شمالی، بن‌بست هرمز، شماره ۹، مراجعه کنند.

گالری پردیس ملت

نمایشگاه عکس «واقعیت و خیال» در گالری پردیس ملت برپا شده است. در این نمایشگاه ۴۶ اثر از ۲۵ هنرمند با نگاهی به عکاسی معاصر ایران در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نمایشگاه «واقعیت و خیال» به فعالیت چند سال اخیر تعدادی از هنرمندان معاصر عکاسی ایران می‌پردازد. این آثار در شاخه‌های متفاوت عکاسی از جمله صحنه‌آرایی، مستند هنری، فتومونتاژ، کلاژ و ... ارائه شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن نمایشگاه تا ۳۰ بهمن‌ماه هر روز از ساعت ۱۱ تا ۲۰ به گالری پردیس ملت واقع در خیابان ولیعصر (عج)، ابتدای بزرگراه نیایش، روبه‌روی کردستان، طبقه منفی ۲ مراجعه کنند.

گالری راه ابریشم

دومین نمایشگاه گروهی آثار هنرمندان ایرانی با محوریت «خیام» در مدیاهای مختلف برپا شده است.

در این نمایشگاه برای اولین‌بار ماکت معماری بهرام شیردل که پروژه‌ای برای یک مرکز در شهر تبریز بود، به‌نمایش شده است. این ماکت با الهام از مقاله داریوش شایگان درباره خیام و با ایده «دو دروازه» کار شده است. نقاشی، عکس، ویدیو، ماکت معماری، مجسمه و طراحی مدیاهای به کار رفته در این نمایشگاه هستند.

این نمایشگاه تا ۱۶ بهمن (هر روز به‌جز شنبه‌ها) از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در گالری «راه ابریشم» به نشانی بلوار کشاورز، بین وصال شیرازی و قدس، ساختمان تکنوآجر، شماره ۲۱۰ میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

خانه هنرمندان ایران

همزمان با برگزاری کنگره سراسری دوهزار شهید هنرمند در تهران، آثار شهدای هنرهای تجسمی از ۲۹ دی‌ماه به‌مدت سه روز به نمایش گذاشته شده است.

کنگره سراسری دوهزار شهید هنرمند در شش رشته هنری شامل سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی، موسیقی، عکس و شعر و ادبیات در تهران برپا و بخش هنرهای تجسمی با عنوان «مشق شیدایی» در نگارخانه‌های خانه هنرمندان ایران برگزار شده است.

گالری بوم

«چهار فصل» شامل منتخبی از ٣٠ سال عکاسی عباس کیارستمی به تماشا درآمد. در این نمایشگاه ٢٩ عکس در ابعاد بسیار بزرگ و یک ویدئوآرت ارائه شده که شش مجموعه عکس کیارستمی را دربرمی‌گیرد.

این شاید نخستین‌بار است که مجموعه‌ای از عکس‌های عباس کیارستمی در کنار یکدیگر به‌نمایش درمی‌آید که می‌تواند تصویر جامعی از زاویه نگاه این هنرمند عرضه کند. این شش سری عبارتند از: «سفید برفی، راه‌ها، مهتاب، درها و یادها، دیوار و پنجره رو به حیات» که ویدئوآرت چهار دقیقه‌ای «اسب‌ها» از مجموعه ٢٤ فریم آن‌ها را همراهی می‌کند.

این نمایشگاه تا ٢٧ اسفندماه از دوشنبه تا جمعه (غیر از تعطیلات مناسبتی) در گالری «بوم» به نشانی خیابان ولی‌عصر، خیابان ارمغان غربی، شماره ۱۱ میزبان علاقه‌مندان است.

موزه هنرهای معاصر

نمایشگاه آثار فریده لاشایی و منتخبی از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر با عنوان «در جست‌وجوی گمشده» گشایش یافته است. در این نمایشگاه ۳۰ اثر از فریده لاشایی در زمینه نقاشی، شیشه، طراحی و ... و همچنین ۴۰ اثر از آثار گنجینه موزه به‌نمایش درآمده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه تا هفتم اسفندماه روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ عصر و جمعه‌ها از ساعت ۳ تا ۷ عصر (به‌جز شنبه‌ها و تعطیلات رسمی) به موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس بگیرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج