جاباما
۲۸۹۴۹۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

«اتاق ورونیکا» کاری از رضا ثروتی با بازی؛ مرتضی کاشی، ستاره پسیانی و بهناز جعفری و...فضای نمایش با تم غالب روانی و آمیخته با هیجان و ترس در نورپردازی که رنگ قرمز در آن نقش ویژه ای دارد.

برترین ها - ایمان عبدلی:

تماشاخانه: «اتاق ورونیکا» کاری از رضا ثروتی با بازی؛ مرتضی کاشی، ستاره پسیانی و بهناز جعفری و...فضای نمایش با تم غالب روانی و آمیخته با هیجان و ترس در نورپردازی که رنگ قرمز در آن نقش ویژه ای دارد. گناه، عشق، عذاب وجدان و مضامینی کاملا روانی که با دیدگاهی فلسفی در دو ساعت پیش روی مخاطب گذاشته می شود و از درگیر کنندگی زیادی برخوردار است، «اتاق ورونیکا» یک سایکو درام درجه یک است.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

نمایش ارجاعات فرویدی دارد و به مساله قدرت هم می پردازد، قدرت هم در لایه های بیرونی و مفهوم هایی چون: زندان و شکنجه و تهدید و هم لایه های درونی آن که در روان و ذهن یکفرد بر اثر عقده ها و حقارت ها شکل می گیرد. نمایش یک شگفتی ویژه هم دارد؛ بازی هنرمندانه بهناز جعفری.


کیوسک: «سینما و ادبیات» در شماره جدید ویژه نامه ای در مورد سینمای امریکا و وس اندرسن دارد و یک میز گرد پر و پیمان در مورد ملودرام در سینمای ایران دارد که به خوبی بحث سینمای اجتماعی و سابقه ی آن در ایران و حتی نقش آن در سریال سازی را هم پوشش داده است.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

چند داستان کوتاه و در ادامه میز گردی در مورد اشیا در ادبیات از دیگر خواندنی های «سینما و ادبیات» در این شماره است، یادداشت های در مورد نمایش های در حال اجرا و فیلم های روی پرده و چند شعر در صفحات پایانی این شماره از این دو ماهنامه وزین دیده می شود که همگی خواندنی است، در مجموع اگر به سینما و ادبیات علاقه دارید، «سینما و ادبیات» همیشه خواندنی است.


کنسرت: مهدی یراحی با صدای محزون اش طرفداران خودش را دارد به ویژه پس از حضور در ماه عسل بیشتر هم شده اند، یراحی دوم بهمن ماه در سالن میلاد نمایشگاه اجرا دارد اما دو روز بعدی یعنی سوم و چهارم بهمن ماه در همین سالن میلاد «محمد علیزاده اجرا دارد که او هم از جمله محزون خوان هاست که موسیقی استانبولی در کارهایش جایگاه ویژه ای دارد! و با توجه به اکت و تحرکی که در روی صحنه دارد، اجراهایش پر طرفدار است.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

البته دوم و سوم بهمن در سالن برج آزادی گروه «کامنت» را هم می توانید زنده بشنوید، یک کنسرت آذربایجانی هم در فرهنگسرای اندیشه و در دومین روز بهمن توسط سیاوش اسداللهی اجرا خواهد شد.


آلبوم: آلبوم «با قرص‌ها می‌رقصد» نخستین آلبوم رسمی کاوه آفاق روانه بازار موسیقی کشور شد. کاوه آفاق این آلبوم را به دوستدارانش تقدیم کرده و نوشته: «این اثر را به هوادارن فرهیخته و بی‌نظیرمان تقدیم می‌کنم که تنها دلیل زنده ماندنم تصور دیدارشان در کنسرت هاست.» آلبوم «با قرص‌ها می‌رقصد» در 12 قطعه به نام‌های: «عبور نو، بدرود، حق، فلوکستین(با قرص‌ها می‌رقصد)، ماسک، بیگانه، عطر تو، حس، همهمه، سد، سوال، خونه» منتشر شده است.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

کاوه آفاق آهنگسازی این آلبوم را بر عهده داشته است و عمده ترانه های این اثر نیز از سروده های خود اوست. به هر حال خبر خوبی برای بازار موسیقی ایرانی است آفاق مدت ها پشت خط مجوز بود و بالاخره رسمی شد و شکل موسیقی او می تواند به بازار موسیقی تنوع خاصی بدهد.


اکران: زنی به نام زهرا که حافظه اش در سال 63 بر اثر ضربه ای که به سرش خورده متوقف مانده است. او برای آخرین بار دخترش یاسمن را در سن شش سالگی دیده و از همان روز همه چیز را از یاد برده است. حالا 24 سال از آن حادثه می گذرد و ما زهرا را می بینیم که با همان شکل و شمایل و بدون کوچکترین تغییری به دنبال دختر شش ساله اش می گردد...

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

فیلمی از فرزاد موتمن که این روزها «سایه روشن» را هم در هنر و تجربه روی پرده دارد و با این ملودرام که در سال ۸۸ ساخته شده و حالا به اکران رسیده در اکران عمومی هم حضور دارد، فیلمی پر از کلیشه که در مورد سفر در زمان و ماورا است اما پرداخت خوبی ندارد گرچه که بازیگرانی چون: شقایق فراهانی و نیکی کریمی و حامد بهداد در آن ایفای نقش می کنند و نام موتمن شاید گول زننده باشد، اما قید کردن نام فیلم در اینجا بیشتر برای این بود که گول عناوین را نخورید فیلم هیچ ربطی به کارنامه قابل توجه کارگردانش ندارد.


نمایش خانگی: «دوران عاشقی» ساخته علیرضا رئیسیان که پیشتر آثاری چون چهل سالگی را ساخته بود این روزها به شبکه نمایش خانگی رسیده است. فیلم در اکران فروش موفقی داشت و به باشگاه میلیاردی ها رسید در این کار هنرمندانی مثل: شهاب حسینی و لیلا حاتمی بازی می کنند و فیلم در مورد اختلافاتی است که میان این زوج رقم می خورد و مرد داستان به همسرش خیانت می کند و اما در انتها بخشیده می شود و زندگی این دو ادامه پیدا می کند.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

فیلم نسخه ی عجیبی برای فراموشی خیانت در یک ارتباط زناشویی تجویز می کند و اگر نام کارگردانی چون رئیسیان در شناسنامه فیلم نبود شاید فیلم به سفارشی بودن متهم می شد بازی بازیگران کار هم جزو معمولی ترین های کارنامه ی کاری آن ها است.


کتاب: « تارک دنیا مورد نیاز است» با عنوان جانبی ده داستان تاسف بار توسط میک جیسون نویسنده انگلیسی تبار نوشته شده است . این کتاب با ترجمه گلاره اسدی آملی و در نشر چشمه منتشر شده است و شامل داستان های با فضای مشترک است.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

داستان های این مجموعه با روایتی آشنا از زندگی مردم عادی جامعه شروع می شود و سپس وارد تجربه های شخصی و عجیب شخصیت های داستان می شود ، تجربه هایی که هر کدام دریچه هایی جدید از زندگی را به روی مخاطب باز می کند، درچه های به جهان رویا گون و فانتزی.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج