۲۸۹۴۹۹
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

اولین عامل مرگ و میر در کشور

رئیس انجمن قلب ایران با بیان اینکه ۵۰ درصد کسانی که مبتلا به فشار خون هستند از این موضوع اطلاعی ندارند گفت: از ۵۰ درصد دیگر نیز تنها ۱۴ درصد تحت کنترل و درمان قرار دارند.

خبرگزاری فارس: نوحی رئیس انجمن قلب کشور و رئیس بیمارستان قلب شهید رجایی در دومین کنفرانس رویکردهای نوین مهندسی پزشکی در حوزه بیماری‌های قلبی و عروقی در مورد رابطه مهندسی پزشکی با درمان بیماری‌ها گفت: مهندسی پزشکی یعنی تکنیک در کنار پزشکی.

وی با بیان اینکه بدون مهندسی پزشکی پیشرفت محقق نمی‌شود: گفت ما پیشرفت در پزشکی را مدیون مهندسی هستیم چرا که پزشکی تنها تئوری است و مهندسی بود که لوازم و تجهیزات لازم را در اختیار پزشکان قرار داد.

رئیس بیمارستان قلب شهید رجایی بیماری‌های قلبی و عروقی را اولین عامل مرگ و میر دانست و گفت: در این زمینه از کشورهای پیشرفته نیز جلو افتاده‌ایم چرا که آنها پیشگیری‌های لازم را انجام داده‌اند و ما به خاطر شیوه زندگی و عوامل خطری که وجود دارد در دنیا جزو کشورهایی با بیشترین مرگ و میر به علت بیماری‌های قلبی و عروقی هستیم.

وی ۴۰ درصد مرگ و میرها در ایران را به علت بیماری‌های قلبی و عروقی دانست و گفت: بعضی از کشورهای پیشرفته این درصد را به زیر ۳۰ رسانده‌اند در حالی که رشد مرگ بر اثر بیماری های قلبی و عروقی در ایران برای ما نگران‌کننده است.

نوحی در مورد نقش مهندسی در پیشگیری از مرگ‌های قلبی و عروقی گفت: اگر مهندسی در پیشگیری کمک کند بسیار مفید خواهد بود آنها می‌توانند با ساخت یک دستگاه ساده فشار خون سبب پیشگیری بسیاری از مرگ‌ها شوند.

وی تاکید کرد: حدود ۵۰ درصد افراد مبتلا به فشار خون از بیماری خود اطلاع ندارند و به همین دلیل مداوا نمی‌شوند البته از ۵۰ درصد دیگری که از فشار خون خود مطلع هستند تنها ۱۴ درصد تحت درمان و کنترل قرار دارند.

رئیس بیمارستان قلب شهید رجایی خاطر نشان کرد: ارتباط نزدیک میان مهندسان و پزشکان سبب می‌شود تا پزشک آنچه می‌خواهد را به مهندس انتقال دهد و مهندس نیز وسیله را ساخته و در اختیار پزشک قرار دهد.

وی ادامه داد: با دستگاه‌هایی که مهندسان برای آنژیوگرافی ساخته‌اند مشاهده می‌کنیم که اگر فردی دچار سکته قلبی شد و به موقع به بیمارستان انتقال یافت دیگر جان خود را از دست نخواهد داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هاشم

      بسمه تعالی
      ای کاش مهندسی پزشکی دچار الزایمری شدید میشدتا هم مردم نفسی براحتی میکشیدند.
      هم پزشکان برای یک سرماخوردگی بادارندگان تجهیزات پزشکی قراردادشفاهی معرفی مریض به سی تی اسکن ورادیولوژی وامثالهم منعقدنمی کردند.
      جهت اطلاع .
      بیشترمرگ ومیرهاناشی ازعدم رعایت مهندسی ژنتیک کشاورزی است .
      بعدهم پاسکاری مریضهاتوسط پزشکان درکریدورهای ازمایشگاههاوغیره.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج