جاباما
۲۸۹۷۹
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

جزییات سناریوی دومین فاز افزایش قیمت برق

جزییات جدید از سناریوی افزایش قیمت برق در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد دولت قصد دارد قیمت برق را در دو مرحله دیگر به قیمت تمام شده خود برساند، همچنین در نخستین مرحله افزایش قیمت ۷۰ درصد مشترکین ناچیز خواهد بود.

خبرگزاری ایسنا: جزییات جدید از سناریوی افزایش قیمت برق در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد دولت قصد دارد قیمت برق را در دو مرحله دیگر به قیمت تمام شده خود برساند، همچنین در نخستین مرحله افزایش قیمت ۷۰ درصد مشترکین ناچیز خواهد بود.

درحال حاضر تنها چیزی که با قطعیت درباره قیمت برق مشخص شده، این است که قیمت‌ها تا پایان تابستان دست نخورده باقی خواهد ماند و همچنین دولت قصد دارد قیمت برق را در دو مرحله دیگر به قیمت تمام شده برساند، البته به شرطی که حمایت لازم از بخش‌های خانگی، صنعت و کشاورزی رعایت شود.

این درحالی است که براساس قانون اولیه هدفمندی یارانه‌ها قرار بود دولت ظرف پنج سال قیمت حامل‌های انرژی را به قیمت تمام شده افزایش دهد که در آن زمان پیش‌بینی می‌شد این افزایش سالانه ۲۰ درصد و ظرف پنج سال انجام بگیرد.

* گزینه افزایش قیمت برق نهایی شد

معاون وزیر نیرو با اشاره به اینکه دولت بنا ندارد تا پایان تابستان درباره افزایش قیمت برق تصمیم بگیرد، ادامه داد: بعد از تابستان نیز بخش برق کشور و وزارت نیرو منتظر می‌ماند تا ستاد هدفمندی یارانه ها تصمیماتش را در این زمینه ابلاغ کند.

محمد بهزاد درباره اینکه آیا تصمیم دولت برای نهایی کردن قیمت برق در دو مرحله منتفی شده؟ گفت: برنامه‌ریزی به گونه‌ای است که پس از ابلاغ مرحله دوم افزایش قیمت‌ها، مرحله سومی هم برای رشد تعرفه‌ها در کار خواهد بود و پیش‌بینی ما این است که قیمت برق به جای پنج مرحله در سه مرحله نهایی شود.

این مقام مسئول درباره بسته حمایتی که از سوی وزارت نیرو برای فاز دوم افزایش قیمت‌های برق آماده شده گفت: وزارت نیرو بسته‌های حمایتی خود را در اختیار ستاد هدفمندی قرار داده و گزینه‌های مختلفی روی میز قرار دارد که در حال حاضر یکی از این گزینه‌ها تقریبا نهایی شده و اگر قرار باشد افزایش قیمتی در زمینه برق انجام شود بر اساس این گزینه پس از ابلاغ سازمان هدفمندی شاهد آن خواهیم بود.

افزایش قیمت ۷۰ درصد مشترکین ناچیز خواهد بود

معاون وزیر نیرو همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که بخش حمایتی بسته پیشنهادی ایران شامل چه خواهد بود، تصریح کرد: به هر صورت کار افزایش قیمت در این مرحله تمام نمی شود و در این بخش باید سناریوها به دقت بررسی می‌شد.

بهزاد گفت: برنامه‌ریزی برای فاز بعدی افزایش قیمت برق به گونه‌ای طراحی شده که ۷۰ درصد مصرف کنندگان خانگی که مصرف کمتری دارند، افزایش قیمت بسیار جزیی و ناچیزی را تجربه خواهند کرد.

جزییات تعیین قیمت برق صنایع

این مقام مسئول همچنین درباره حمایت از تولید در برنامه‌ریزی برای تعرفه‌های جدید برق نیز گفت: قیمت برق برای بخش صنعت به گونه‌ای تعیین می‌شود که تعرفه برق صنایع از میانگین قیمت برق ابلاغی کمتر خواهد بود، کشاورزی نیز به شدت مورد حمایت خواهد بود و به همین دلیل است که مصرف برق بعد از هدفمندی با وجود کاهش ۱۱ درصدی در بخش خانگی، بیش از ۱۵ درصد در بخش کشاورزی افزایش یافته و در بخش صنعت هم پنج درصد رشد داشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زری

      خدا رحم کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج