۲۸۹۹۴۴
۳۶ نظر
۵۰۰۵
۳۶ نظر
۵۰۰۵
پ

دفاعیه کیمیای همیشه جوان!

در ده سکانس از بازی سوگل طهماسبی و فریبا طالبی بازیگران «کیمیا»، مواد شیمیایی روی صورت آنها گذاشته شد، اما برای ۱۰ سکانس دیگر از این مواد استفاده نشد، چون پوست آن حساسیت پیدا کرد...

کافه سینما: در روزهای گذشته، و پس از مورد تمسخر قرار گرفتن گریم چهره بازیگران در سریال کیمیا در فضای مجازی، امیر اسکندری گریمور مجموعه در گفتگویی (این جا در کافه سینما)، از بی‌انضباطی بازیگران هنگام اجرای دکور و کم خرج کردن سازندگان سریال گفت.

حالا مهراوه شریفی‌نیا بازیگر اصلی مجموعه که گریم‌اش در شبکه‌های اجتماعی یکی از سوژه‌های مورد بحث است و مورد انتقاد گریمور مجموعه هم قرار گرفته بود، به این سخنان واکنش نشان داده است.

امیر اسکندری طراح گریم سریال «کیمیا» در مصاحبه ای با روزنامه «هفت صبح» مدعی شد مهراوه شریفی نیا برای پیر شدن نقش « کیمیا» اجازه نمی داد از لاتکس و خط های پر رنگ صورت و لنز استفاده شود. اما مهراوه شریفی نیا درباره این ادعای اسکندری با بیان اینکه در سریال «معمای شاه» از لنز استفاده کرده است، به آی سینما گفت: «الان همه دوستان می توانند، آخرین عکسی که من در اینستاگرام منتشر کردم را ملاحظه کنند و ببینند که آیا من اجازه دادم روی صورتم خط پیری بکشند یا نکشند.

متاسفانه هجمه انتقادات به امیر اسکندری آن‌قدر شدید است که ایشان می خواهد تمام مشکلات کاری خودشان را به گردن من، مادرم، رضا کیانیان، جواد افشار کارگردان و محمدرضا شفیعی تهیه کننده «کیمیا» بندازد.»

شریفی نیا در ادامه می گوید استفاده نکردن از لاتکس، نظر عبدالله اسکندری گریمور معتبر سینما و تلویزیون بوده است و او اصلا در کار گریمور دخالت نمی کند: «برای گریم زمان پیری من، آقای عبدالله اسکندری تشریف آوردند و گفتند برای بازیگری که ۴ ماه سر کار است اگر از لاتکس استفاده شود ممکن است پوست او با حساسیت مواجه شود. استاد عبدالله اسکندری که متخصص گریم و چهره پردازی هستند در آن زمان گفتند که یک زن ۴۷ ساله نیازی به لاتکس ندارد. من برای همین خط های پیری روزانه ۵۰ دقیقه گریم می شدم.

حال اگر حاصل این نتیجه درست از آب در نیامده است، این مشکل بازیگر نیست، این کار گریمور بوده است. من واقعا متاسفم که می خواهم همچین حرفی را به زبان بیاورم، اما گفته های آقای امیر اسکندری درباره من، مادرم و آقای کیانیان چیزی جز دروغ و کذب نیست.»

او در ادامه به تجربه استفاده از مواد شیمایی بر روی صورت دو بازیگر سریال «کیمیا» اشاره می کند و می گوید: «به عنوان مثال در ده سکانس از بازی سوگل طهماسبی و فریبا طالبی بازیگران «کیمیا»، مواد شیمیایی روی صورت آنها گذاشته شد، اما برای ۱۰ سکانس دیگر از این مواد استفاده نشد، چون پوست آن حساسیت پیدا کرد.»

بازیگر نقش اصلی «کیمیا» که خود از گریم دوران نوجوانی اش ابراز نارضایتی می کند، در مورد برخی از آن گریم ها می گوید: «من خودم واقعا به دلیل گریم ابروهایم در زمان نوجوانی کیمیا که در آبادان می گذشت، به شدت ناراضی هستم. اصلا چرا باید به جای ابروی دستی، از ابروهای بافته شده روی تور با رنگ روشن استفاده می شد؟! من بارها خواستم که از این نوع ابرو استفاده نکنند، اما آقای اسکندری بر خلاف آنچه ادعا می کنند، اصلا به حرف من، کارگردان و تهیه کننده پروژه اهمیت نداد.

وقتی آقای شفیعی تصاویر ابروهای کیمیا را به ایشان نشان داد و ابراز نارضایتی کرد، ایشان باز هم تغییری در این ابروها اعمال نکردند. حتی آقای امیر اسکندری به دلیل گریم آن ابروها از من عذرخواهی هم کردند، اما متاسفانه باز هم چنین گفته های غیر واقعی را مطرح می کنند.»

بازیگر «قصه ها» در انتقاد به گریم امیر اسکندری در ایام نوجوانی کیمیا گفت: « به هر حال من به عنوان بازیگر موظف هستم که سختی های گریم را تحمل کنم، من حتی به تیم گریم هم گفته بودم، حاضر هستم برای بهتر شدن ابروهای دوره نوجوانی وقت بیشتری بگذارم و بیشتر گریم شوم، اما مجری آقای اسکندری در آبادان نتوانستند ابروی دستی برای من بگذارد. خدا را شکر در تهران مجری جدیدی به گروه اضافه شد که بلد بود چگونه، دانه ای ابروها را به هم بچسباند. من حتی به مدت یک سال هر روز دو ساعت زودتر از دیگران آفیش می شدم، فقط برای این که ابروهایم واقعی و باورپذبرتر شود. حال باید دید انصاف آقای اسکندری کجا رفته که اینگونه تهمت می زند؟!»

امیر اسکندری در بخش دیگر از گفت و گوی خود مدعی شده بود که برخلاف خواسته او، تهیه کننده این سریال به جای کلاه گیس حرفه ای که قیمت آن نزدیک به یک میلیون تومان است، یک کلاه گیس ۵۰ هزار تومانی تهیه کرده است.

اما مهراوه شریفی نیا با رد این موضوع، می گوید محمدرضا شفیعی آنقدر برای کارش ارزش قائل است که از این قبیل اقدامات انجام ندهد:‌«اصلا مگر می شود که آقای شفیعی تهیه کننده «کیمیا» فقط 50 هزار تومان پول کلاه گیس داده باشد؟ محمدرضا شفیعی را همه در تلویزیون می شناسند و امکان ندارد که در خواست گریمور را برای تهیه یک کلاه گیس یک میلیون تومانی رد کند و برود یک کلاه گیس 50 هزار تومانی بخرد. آقای شفیعی بالغ بر میلیاردها تومان خرج پروژه «کیمیا» کرده است، حال اصلا با عقل جور در می آید که حاضر نباشد یک کلاه گیس یک میلیون تومانی تهیه کند؟ به نظر من وقتی شخصی برای نقش های کوتاه از حامد بهداد، نیکی کریمی و رضا کیانیان دعوت به همکاری می کند، آنقدر برای کارش ارزش قائل هست که نخواهد برای کلاه گیس بازیگر نقش اصلی فاز 3 سریال خود کم بگذارد.»

امیر اسکندری در بخش دیگر از گفته های خود بیان کرده بود که «مهراوه شریفی نیا و آزیتا حاجیان کلا با هیچ مساله ای کنار نمی آمدند» و رضا کیانیان هم شرط های عجیب غریبی برای بازی در این سریال مطرح می کرد. امیر اسکندری در ادامه انتقادات خود را تند تر هم کرد و خطاب به محمدرضا شفیعی تهیه کننده کیمیا گفت « اصلا شما وقتی هنرپیشه ای را با منت و التماس می آورید بهتر از این هم نمی‌شود.»

اما مهراوه شریفی نیا با تکذیب گفته های امیر اسکندری می‌گوید: «گفته ها و تهمت های آقای اسکندری درباره من اصلا مهم نیست و من ایشان را به خدا واگذار می کنم. اما اگر بخواهم درباره تهمت های ایشان به مادرم و رضا کیانیان مطلبی را خدمتتان عرض کنم، باید بگویم که تمام خواسته های آقای کیانیان، درخواست های یک بازیگر حرفه ای بوده است. مادر من هم آنقدر حرفه ای هست که اگر مجری گریم کارش را بلد باشد، حرفی در مورد کار او نزند. مادر من همیشه در زمان گریم چشم هایش را می بندد و زمانی که کار گریمور تمام می شود، از جایش بلند می شود به سر سکانس می رود. این موضوع را تمام گریمورهایی که با مادرم کار کردند، می توانند تصدیق می کنند.»

این روزها در برخی از گروه های تلگرامی و شبکه های مجازی، عکس هایی از بازیگر نقش اصلی «کیمیا» منتشر می شود که آن را در سال ۵۷ و ۸۷ نشان می دهد، در این عکس ها ادعا می شود با گذشت چندین سال از سن کیمیا هیچ تغییری در گریم او به وجود نیامده است. اما مهراوه شریفی نیا معتقد است که گریم او برای یک شخصیت ۴۷ ساله تقریبا درست است: «برخی از دوستان در برخی از موارد انتقادهایی می کنند که واقعا من متوجه آنها نمی شوم. مثلا می گویند یک آدم ۴۷ ساله این شکلی نیست.

آخر مگر یک آدم 47 ساله چه شکلی است؟! دندان مصنوعی دارد یا مثلا فرتوت است؟! به طور مثال عاطفه رضوی و نسرین نکیسا 47 سال سن دارند و صورتشان نه پیر شده است نه چروکی دارد. حال اگر شخصیت کیمیا 70 ساله بود، این انتقادات وارد بود، اما 47 سال سنی نیست که بخواهد پوست صورت او آویزان یا چین و چروک های بسیار داشته باشد. به نظر من در برخی از موارد انتظارات خیلی بالاست. یک آدم 47 ساله باید یک پختگی داشته باشد و اتفاقا در این سریال ما هم سعی کرده ام در بازی نوع صدا، پوشش و گریم، متفاوت تر با کیمیای جوان عمل کنیم.

تمام خطوط صورت من به شدت تیره شدند و حتی غبغب و افتادگی پلک من توسط گریم تشدید شده است. لباس های گشادتر و سنگین تری به من پوشانده شد تا بالا رفتن سن به وسیله این ابزار باور پذیرتر به نظر برسد. عینک هم یکی از وسایلی است که به بالا رفتن سن کمک می کند. البته ما در خیلی از پلان ها، تصویر بدون عینک کیمیا را خواهیم دید. به نظر من تصوری که عده‌ای از یک زن ۴۷ ساله دارند، در حد یک زن ۸۰ ساله است! به هر حال من فکر می کنم برخی از مواقع، قضاوت ها کمی نا عادلانه و بر اساس پیش فرض هاست. »

شریفی نیا در پایان می‌گوید: « نادیده گرفتن زحمات دیگران از هر زاویه و منظری به نظر من بی انصافی است! در مورد حرف های آقای اسکندری هم خداوند ناظر و آگاه است و قطعا قاضی بهتری است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کامبیز

      الان نزدیک به 40 سال هست که استاد اسکندری دارن برای صدها فیلم و سریال و اثر نمایشی بهترین گریم هارو انجام میدن تا به حالم از این جور گلایه ها نکرده......به نظرم حرفهای استاد باور کردنی تر هست تا حرفهای یه خانم تقریبا هنرپیشه با سن و سال و تجربه ای کمتر از یک سوم تجربه استاد اسکندری......

      پاسخ ها

      • فرهاد

        جناب اونی که شما منظورتونه استاد عبدالله اسکندری هستن نه امیر اسکندری

      • بدون نام

        البته ایشون استاد عبدالله اسکندری نیستند
        گریمور سریال کیمیا آقای امیر اسکندی بودند

      • بدون نام

        برای گریم زمان پیری من، آقای عبدالله اسکندری تشریف آوردند و گفتند برای بازیگری که 4 ماه سر کار است اگر از لاتکس استفاده شود ممکن است پوست او با حساسیت مواجه شود. استاد عبدالله اسکندری که متخصص گریم و چهره پردازی هستند در آن زمان گفتند که یک زن 47 ساله نیازی به لاتکس ندارد. من برای همین خط های پیری روزانه 50 دقیقه گریم می شدم. منظور کامبیز فکر کنم اینجا بوده بچه ها

      • بدون نام

        ایشون عبد الله اسکندری هستن نه امیر اسکندری! گریمور این سریال امیر اسکندری.
        «برای گریم زمان پیری من، آقای عبدالله اسکندری تشریف آوردند و گفتند برای بازیگری که 4 ماه سر کار است اگر از لاتکس استفاده شود ممکن است پوست او با حساسیت مواجه شود. استاد عبدالله اسکندری که متخصص گریم و چهره پردازی هستند در آن زمان گفتند که یک زن 47 ساله نیازی به لاتکس ندارد. من برای همین خط های پیری روزانه 50 دقیقه گریم می شدم. به این قسمت اگه توجه می کردین متوجه میشدین که اتفاقا آقای اسکندری پیشکسوت موافق استفاده نکردن از لاتکس بوده!

      • رویا

        من موندم اون آدمهایی که به این کامنت + دادن چه قدر از همه جا بی خبر هستن !حتما چه قدر برای پیشکسوتان ارزش قائلن در صورتی که اسم ایشونم نمی دونن

      • م

        ساختن يه سريال با اين مضمون و اين همه مايه كه از زمان طاغوت تا الان جاي مانور داشته خيلي خوبه ولي در كل بايد گفت حيف اون همه بودجه كه اينطوري حروم كردن.
        همه ش نقطه ضعف
        همه ش سوتي
        همش اشتباهات عجيب غريب و تابلو
        بعد ميگن چرا سريالاي تركيه اي بيشتر مخاطب داره؟؟؟
        توي همه سكانس هاش بلا استثنا يا سوتي دادن يا بيخودي كشش دادن يا غلو كردن

    • محبوبه

      خانم نکیسا و رضوی چهل و هفت سال سن دارن اما صورتشون رو جراحی زیبایی کردند آیا اگر صورت قبلی خودشون بود این قدر جوون بودند در ثانی کیمیا زنی سختی کشیده بوده نباید این قدر جوان به چشم میاومد

      پاسخ ها

      • علی

        حرف دلمو زدی. عاطفه رضوی که 200 تا عمل مختلف روی تمام اجزای صورت انجام داده. بعدشم، شخصیت کیمیا، زنی که 20 ساله دخترش ازش جداست و با اینکه همه بهش گفتن مرده، باور نکرده. یه چیزی تو مایه های (البته کاملا قیاس مع الفارقه این مقایسه م) حضرت یوسف و پدر بزرگوارش. اون گریم (که البته حقیقت بود) و این گریم (که البته، اینم "حقیقت"ه :-D)

    • بدون نام

      راست میگه خب بیچاره... مامان من الان 45 سالشه از منم خوشگلتره.... 47 سال سن که چیزی نیست ....

      پاسخ ها

      • بهار

        کاملا موافقم چرا بعضی ها انتظار دارن طرف تو 47 سالگی خیلی پیر شده باشه لابد میخواستن یه دسته موی سفیدم از زیر روسریش بزاره بیرون که دیگه پیر بودنش تکمیل شه!

    • امیررضا

      وای چه مشکل بزرگی خداکنه پسابرجام روکیفیت گریم هنرپیشه هاتاثیربذاره .!باباشماچراولکن این اشتباه کارگردانی نیستید .؟؟

    • babak

      اول اینکه شاید به نظر خانم شریفی نیا یک زن 47ساله نباید خیلی پیر نشان داده شود ، درست، اما هدف کلی این داستان و روایت قصه زندگی دختری از خانواده ای متوسط که در طول زندگی پرفرازو نشیب خود که سختی ها و رنج های بسیاری را تحمل می کند و در سن 47سالگی به پختگی خود می رسد است، برای نشان دادن این مهم بهتر بود کمی او پیرتر نشان داده میشد تا تماشاگر بیشتر با او همذات پنداری کنه و سختی هایی که او کشیده را بهتر باور کند، همه در زندگی کسانی را دیده اند که براثر ملالتها و مصیبت ها یک شبه پیرشده و تغییر چهره شان در جوانی و میانسالی بسان یک انسان پیر شده ، دوم اینکه کاش فقط مشکل دکور و چهره پردازی و گریم این سریال بود، انتقادات فنی زیادی به ساختار داستان و روایت آن و عدم باورپذیری آن شده که باعث عدم جذب گسترده مردم به این سریال شده، وقتی نگاهی به سریالهایی همچون روزی روزگاری یا در چشم باد می کنیم پی میبریم که باور پذیری نقش بسیار زیادی در همراهی تماشاگر با یک فیلم و سریال دارد که متاسفانه در این سریال با هزینه کردن میلیاردی موفقیت کمی را تجربه کرده و بهتره مسئولان به مردم جواب بدهند و در مورد این هزینه ها و مشکلات این سریال توضیح دهند

    • فاطمه

      چطور كسي كه ميلياردها خرج كرده براي كار بهتر . چرا روي گريم بازيگرا حساس نبوده ؟!!! عجيبه واقعا !!!

    • کاربر

      در جواب کامبیز .... گریمور مجموعه کیمیا آقای امیر اسکندری هستند نه عبدالله اسکندری

    • بدون نام

      برید بابا شماها هم ...
      مگه مملکت گیر گریم و ابروی شماهاست؟
      متاسفم ... واقعا

    • سپیده

      عبدالله اسکندری استاد گریم با سابقه است نه امیر اسکندری

    • بدون نام

      من اصلا این سریال رو ندیدم
      ولی با وجود این همه جک راجب سریال میگم ایکاش دیده بودم

    • بدون نام

      یک آقا گریمور یک خانم واقعا از نظر شرعی درسته؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جهت اطلاع باید گفته بشه اقای امیر اسکندری طراح گریم بودند و برای گریم بانوان خانم صدیق نیا و دیگران مجری گریم بوده اند .

      • رویا

        طراح گریم با مجری گریم فرق فوکوله

      • بدون نام

        توی هر فیلمی یه نفر هست که"طراح گریمه" ،یهک یا چند نفرم هستند که "مجری گریم"هستن.
        .
        .
        .
        آقای اسکندری تو این سریال طراح گریمه، طراح گریم خودش هنرپیشه ها رو گریم نمی کنه،اون فقط طراحی میکنه یه نفر دیگه کار گریم رو انجام میده،گری خانم ها در ایران توسط یه خانم انجام میشه.

    • رویا

      گریم واقعا گریم بدیه! ولی اینجاس که می گن زود نیاید قضاوت کرد

    • سارا الف

      کیمیا خیلی غیرواقعیه ... یا شوری شور یا بی نمکی اصلاً فیلم های تلویزیون همشون یا افراط میکنن یا تفریط!!

    • مجید

      حالا کیمیا هیچی اون شوهر اونور آب من یک قسمت دیدیم مثلا 50 ساله بود :|:|:|

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونکه جوون تر و خوشگل تر هم شده!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      جدا از گریم اصلا بلد نبودی نقش میانسالی رو خوب بازی کنی خسته و بی حال بازی کردن ام شد ایفای نقش میانسالی!!!!!!!!

    • بدون نام

      اصل مطلب مشکل اینه که تو دوره جوانی و نوجوانی کیمیا باید جوون تر گریم میشد باید تغیر محسوس تو صورت خانوم شریفی نیا ایجاد میشد که اعمال نشد و این باعث شد که در دوره میانسالی که از چهره خود ایشون استفاده میشد وجه درستی نداشته باشه و این مشکلات به وجود بیاد .... و امتياز مثبتی که بازیگران مرد داشتن این بود که مرد بودن و میشد موهاشون را سفید کرد و ... . و اینکه اون ابرو های رنگ شده در نوجوانی جدا زشت و بی معنا بود ....

    • بدون نام

      میدونی جالبی این بحث چیه
      همه جای دنیا از عیوب فیلم و سریال انتقاد میشه تیم هنری و فیلمسازی هم میپزیر
      کل قضیه اینه که باید یه نتیجه باورپذیر به مردم ارایه بدی
      میخوای پنجاه دقیقه زیر گریم پیری بمونی یا بیشتر ما که نمیدونیم تو اون پنجاه دقیقه دقیقا کدوم افتادگی رو صورت شما کار کردن اما نتیجه کار این بود که تو هر خونه ای جمع خانوادگی پای سریال نشستن با وارد شدن کمیای ۴۷ساله به فیلم زدن زیر خنده ،اون جناب پوریا پورسرخ که دیگه از کیمیا هم بدتر بود پیر که نشده هیچی خطوط طبیعی صورتشم گرفتن اونم که صدا وحرف زدن پنجاه سالگیشه
      حالا چرا مردم رو کتک میزنی که چرا باور نمیکنن ،خوب باور پذیر نیسسسسستین

    • سارا

      گریم کیمیا برای سنش خیلی هم خوبه مگه سنش چقدره 47 سال که پیر نیست تو این سن فقط باید رفتار کمی پخته تر باشه که اونم به خوبی نشون داده شده

    • باران

      مشکل این سریال عریض و طویل تنها مربوط به گریم نیست. این طور به نظر می آید که با پیش کشیدن گریم و گریمور می خواهند محتوای ضعیف فیلمنامه و بازی های بعضا باور ناپذیر را پوشش دهند.

    • ليلا

      چطور نقش مهري در اول فيلم كه يه زن زير چهل هست و تازه بچه به دنيا اورده و بچه بزرگش ١٧ سالشه انقدر پيره ؟؟؟ با توجه به اينكه قديم ها ١٥ سالگي زايمان مي كردن
      پس چرا نيومدن از خانم حاجيان براي ميانسالي كيميا استفاده كنن
      كدوم حرف را قبول كنيم ؟ ٤٧ سالگي خيلي پير نبايد باشه ؟ يا ٣٥ سالگي مهري زيادي پير بوده؟؟ كدام؟ قضاوت با شما؟!!!!

    • حسینی

      سریال ابگوشتی همه چیزش ابگوشتی

    • فاطمه

      ایشون تقصیر گریم رو به گردن دیگران میندازن،بازی سرد و بی روحشون رو میخوان چطور توجیه کنند؟

    • بدون نام

      به خانم مهراوه شريفي نيا بگين ميانسالي خودش و مادرشو فقط تو همين سريال مقايسه كنه همينو بس.

    • علی

      دوستان حالا گریم کیمیا و آرش به کنار.. بابای آرش چرا اصلا پیر نشده:دی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج