۲۸۹۹۶۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

نگرانی منتجب نیا از احراز صلاحیت ها

قائم مقام حزب اعتماد ملی اظهار کرد: رد صلاحیت ها مسئله جناحی نیست بلکه مسئله ای ملی و سراسری است.

ایلنا نوشت: قائم مقام حزب اعتماد ملی اظهار کرد: رد صلاحیت ها مسئله جناحی نیست بلکه مسئله ای ملی و سراسری است.

حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا با اشاره به رد صلاحیت‌های صورت گرفته گفت: پیگیری ردصلاحیت‌ها از چند طریق ممکن است؛ اول اعتراض قانونی که اکثر داوطلبان از این حق خود استفاده می‌کنند.

دوم کمیته‌ای به نام رایزنی در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تشکیل شده که آن‌ها نیز در حال برقراری ارتباط با اعضا و شخصیت‌های مختلف هستند اما مهم‌ترین راهکار رایزنی‌هایی است که شخصیت‌های بزرگ مانند رئیس‌جمهور و امثال او خواهند داشت، چون این یک مسئله جناحی نیست بلکه یک مسئله ملی و سراسری است.

وی افزود: در سطح کشور تعداد انگشت‌شماری از اصلاح‌طلبان مشمول رد یا عدم احراز صلاحیت نشده‌اند با این تعداد داوطلب اصلاح‌طلب که معلوم نیست در چه وضعی هم هست چگونه می‌توان در رقابت‌های انتخاباتی شرکت کرد حتی اگر همه آنها نیز رای بیاورند سی نفر در مقابل ۲۶۰ نفر از جناح مقابل بسیار کم است.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه اصل انتخابات براساس رقابت سیاسی است، گفت: متاسفانه بررسی‌های صورت گرفته اصل رقابت را زیر سوال برده است. مردم در این شرایط احساس می‌کنند کاندیدایی ندارند که وارد صحنه شوند و فکر می‌کنند کسانی را که سلیقه آن‌ها را قبول ندارند به آن‌ها تحمیل کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: در این شرایط رئیس‌جمهور باید در راس همه به این مسئله ورود پیدا کند و موضوع را با رایزنی با رهبری انقلاب و شورای نگهبان حل و فصل کند تا شور و نشاط انتخابات از بین نرود و شاهد مشارکت حداکثری مردم در صحنه انتخابات باشیم.

منتجب‌نیا بیان کرد: زمان کم است نباید به گونه‌ای باشد که این موضوع روزهای آخر حل شود کاندیدا‌ها باید فرصت تبلیغ و برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه به استناد بند ۱ و ۳ ماده ۲۸ قانون انتخابات رد صلاحیت شده است، گفت: حتی مادر فرزند مرده نیز به این دلایل می‌خندد؛ یعنی بعد از ۵۲ سال حضور در انقلاب و ۵۰ سال کسوت روحانیت، امامت جماعت و نمایندگی باید به عنوان عدم اعتقاد و التزام عملی به اسلام، نظام و ولایت فقیه رد صلاحیت شوم؟

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی گفت: من در اعتراض خود نیز بیان کردم که زمانی که صحبت از ولایت فقیه، زندان و ترور داشت ما طرفدار ولایت‌فقیه و نظام بودیم و عواقب آن را به جان خریدیم نه الان که طرفداری از ولایت‌فقیه می تواند پست و مقام در پی داشته باشد.

منتجب‌نیا گفت: شورای نگهبان باید در مرحله تجدید نظر حیثیت هیات‌های نظارت را بازگرداند.

وی با انتقاد از اظهارات یکی از مسئولان که گفته بود برخی از داوطلبان خبرگان شراب‌خوار و قمارباز هستند، گفت: تعجب من این است که چرا علما و افرادحوزوی در مقابل این توهین ساکت مانده‌اند. آنها که داوطلب خبرگان شده‌اند اغلب لباس روحانیت به تن دارند اینکه بگوییم آنها شراب‌خوار و قمارباز هستند توهینی است که حتی رژیم شاه هم جرات نکرد آن را به روحانیت نسبت دهد. این بزرگ‌ترین آسیب به روحانیت است شورای نگهبان باید از حیثیت هیات‌های نظارت و روحانیت دفاع کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: متاسفانه نتایج بررسی صلاحیت‌ها حتی صدای فریاد برخی از ائمه جمعه و اعضای خبرگان را نیز درآورده است من معتقدم بزرگان کشور با درک این موضوع واردعمل خواهند شد و ساکت نمی‌مانند چرا که جمع عظیمی از نخبگان کشور براساس ماده ۲۸ متهم به مخالفت با اسلام و ولایت‌فقیه شده‌اندکه این فاجعه بزرگی است و این را القا می‌کند که خدایی ناکرده عصاره ملت مخالف اسلام، نظام و ولایت‌فقیه هستند که این اصلا نمی‌تواند درست باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج