۲۹۰۱۱۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

جادوی معماری كويری را ببينيد!

صاحبان اين خانه نقاش هستند. زن و شوهري كه حالا اينجا زندگي مي‌كنند هميشه دل‌شان يك خانه رويايي روي سنگ‌هاي بياباني كاليفرنياي جنوبي مي‌خواست.

مجله منزل - سحر فلک‌رو: صاحبان اين خانه نقاش هستند. زن و شوهري كه حالا اينجا زندگي مي‌كنند هميشه دل‌شان يك خانه رويايي روي سنگ‌هاي بياباني كاليفرنياي جنوبي مي‌خواست. آنها يك روز داشتند توي كتابفروشي محله‌شان كتابي را ورق مي‌زدند كه به‌طور اتفاقي به عكس‌هاي پروژه آرشيتكتي به نام Kellogg رسيدند؛ پروژه‌ا‌ي به سبك ارگانيك.

جادوی معماری كويری را ببينيد!

از آن لحظه تا پيدا كردن آقاي كلاگ زمان زيادي طول نكشيد. كلاگ خيلي سريع دست به كار شد و نتيجه شد اين چيزي كه داريد مي‌بينيد؛ يك خانه منحصر به فرد در دل صحرا. راز كلاگ براي طراحي اين خانه چه بود؟ با اين ما همراه شويد تا جادوي معماري كويري را ببينيد.

اولين نكته‌اي كه در طراحي خانه مورد توجه همه قرار مي‌گيرد، اين است كه دكور داخلي و تزيينات خارجي تماما از اسكلت بدن جانداراني چون ماهي و حیوانات غول‌پيكر ماقبل تاريخ ايده گرفته شده است. به حصار بيروني، حفاظ در ورودي خانه، فرم پايه‌هاي صندلي‌ها و پايه ميز ناهارخوري و. .. توجه كنيد!

جادوی معماری كويری را ببينيد!

اين خانه بتوني با بدنه‌اي كه از روي سنگ‌ها به سمت بالا حركت كرده و با پيچش و چرخش سايبان‌ها مانند درخت نخل شده، فضاي داخلي را كاملا تحت پوشش خود قرار داده است. جدا از هماهنگي فرم خارجي با محيط، طراحي داخلي آن هم كاملا با محيط و فرم بنا هماهنگ است.

جادوی معماری كويری را ببينيد!

كار طراحي داخلي آن توسط John Vugrin طي چندسال صورت گرفت. او بهترين‌هاي خود را براي دكور داخلي بنا انجام داد و فضاي داخلي را به فضايي گرم و صميمي مبدل كرد. خانه پر از اشيای دست‌ساز اوست؛ از قفسه‌هاي رفت و برگشت در سراسر اتاق گرفته تا وسايل نورپردازي و كنده‌كاري‌هاي چوبي، دكورهاي سنگي و فلزي.

خانه‌اي كه Kellogg در سال ۱۹۸۸ براي آنها در كاليفرنياي جنوبي آمريكا طراحي كرد، ساختش در سال ۱۹۹۳ به پايان رسيد و بعد از آن طراحي داخلي‌اش طي چندين سال انجام شد. سبك در نظر گرفته شده براي خانه سبك ارگانيك بود. سبك ارگانيك به معناي هماهنگي كامل بنا (هم داخلي و هم خارجي) با محيط اطرافش است.

جادوی معماری كويری را ببينيد!

اين خانه حتي هنگام ساخت هيچ‌گونه دخل و تصرف و تغيير ناخوشايندي در سنگ‌هاي بياباني اطرافش به وجود نياورد و رنگ و تم كلي بنا هم با محيط اطرافش هماهنگي داشت. خانه كوير به‌سادگي، يك مثال خيره‌كننده از معماري به عنوان هنر است. فرم قابل توجه آن بازي كامل فرم بنا با صحراست كه از آن خانه‌اي ديدني و جذاب ساخته است.

براي ساخت اتاق ناهارخوري از سايبان‌هاي شيشه‌اي با ۸۰۰ قطعه شيشه سند بلاست استفاده شده است. حمام از سنگ مرمر با واني از جنس برنز درست شده. در ورودي تركيبي از شيشه و فلز بدون رنگ است. حصار بيروني خانه هم مانند يك اثر هنري متشكل از فولاد با لبه‌هاي تيز و تند مثل ساختار استخوان ماهي شده كه از بنا محافظت مي‌كند.

جادوی معماری كويری را ببينيد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج