۲۹۰۲۷
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

چگونه مصرف برق كولرهايمان را نصف كنيم؟

در حالي كه روزهاي گرم سال پررونق‌ترين روزها براي خودنمايي وسايل سرمايشي است، يكي از دغدغه‌هاي جدي خانواده‌ها در اين روزها قبض‌هاي برقي است كه مي‌تواند لذت خنك‌بودن در تابستان را از آن‌ها بگيرد.

خبرگزاری ایسنا: در حالي كه روزهاي گرم سال پررونق‌ترين روزها براي خودنمايي وسايل سرمايشي است، يكي از دغدغه‌هاي جدي خانواده‌ها در اين روزها قبض‌هاي برقي است كه مي‌تواند لذت خنك‌بودن در تابستان را از آن‌ها بگيرد.

از زمان هدفمند شدن يارانه‌ها و افزايش قيمت برق، حساسيت مصرف‌كنندگان بر قبض‌هاي برق بيشتر شده، به همين دليل است كه بسياري از اين مشتركان برق به دنبال راهكارهايي براي كاهش قيمت برق با وجود استفاده از وسايل سرمايشي در روزهاي گرم سال هستند.

از سوي ديگر با وجودي كه مسئولان همواره به انتقاد از رواج كولرهاي گازي در سطح كشور پرداخته و مردم را به استفاده از كولرهاي آبي توصيه مي‌كنند، همين كولرهاي آبي نيز در صورت استفاده ناصحيح مي‌تواند قيمت برق خانوار را افزايش دهد.

در اين زمينه یکی از مهمترین روش‌های افزایش راندمان و کاهش مصرف و هزینه برق در کولرهای آبی آبرسانی دقیق به پوشال‌هاست.

بررسي‌هاي سازمان بهينه‌سازي مصرف انرژي نشان مي‌دهد مصرف‌كنندگان با تمیز کردن لوله‌های پلاستیکی آبرسانی کولر و همچنین جرم گیری آب پاش‌های پلاستیکی و سبد زیر پمپ آب، همراه با بررسی عملکرد صحیح پمپ آب کولر، می توانند بازده کولر آبی خود را افزایش و مصرف برق را به نصف کاهش دهند.

اين بررسي‌ها نشان مي‌دهد استفاده کنندگان از کولرهای آبی با بررسی دوره‌ای و رفع اشکالات کولر و اطمینان از کارکرد آن ضمن کاهش مصرف انرژی از میزان سرمای مناسب برخوردار می‌شوند.

اين درحالي است كه نصب دستگاه ریموت کنترل به جای کلیدهای قدیمی رایج، به مصرف کنندگان کولر آبی این امکان را می‌دهد تا بر مصرف انرژی کولر خود مدیریت بیشتری داشته و از این طریق در مصرف انرژی صرفه جویی کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مملي

      خيلي ممنون از راهنمايي تون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج