۲۹۰۴۷۱
۳۴ نظر
۵۰۰۹
۳۴ نظر
۵۰۰۹
پ

شما که تاریخ نمی دانی، حرف خودت را بزن!

این روزها که سریال «شهرزاد» و «معمای شاه» به عنوان دو پروژه تاریخی موضوع صحبت محافل و سوژه مطبوعات هستند و بازار مچ گیری از سریال های تاریخی داغ است.

هفته نامه تماشاگران امروز - نرگس قوی زری: این روزها که سریال «شهرزاد» و «معمای شاه» به عنوان دو پروژه تاریخی موضوع صحبت محافل و سوژه مطبوعات هستند و بازار مچ گیری از سریال های تاریخی داغ است.

ماهم به دنبال گفتگو با خسرو معتضد درباره سریال معمای شاه خواستیم جانب انصاف را رعایت کنیم و درباره ایرادات تاریخی سریال شهرزاد اطلاعاتی کسب کنیم. از آنجایی که به جز خسرو معتضد «کارشناس فنی تاریخ» (!) دیگری وجود نداشت، باز هم سراغ او رفتیم اما معتضد گفت که به خاطر کمبود وقت نه تنها این سریال را نمی بیند، بلکه سریال هایی که از تلویزیون پخش می شوند را هم نمی بیند؛ پس موضوع گپ مان شد آخرین خبر داغ این روزها یعنی انتقاد تند و تیز و دور از انتظار شهاب مرادی به سریال محبوب معتضد. جواب های او ما را شوکه کرد.

شما که تاریخ نمی دانی، حرف خودت را بزن!

صحبت های شهاب مرادی درباره سریال معمای شاه را شنیده اید؟

- بله! اتفاقا ایشان با من هم دوست است. هفته پیش آمده در تلویزیون گفته سریال معمای شاه ایراداتی دارد. ایشان که اطلاعات تاریخی ندارد، برای چه درباره سریال تاریخی اظهار نظر کرده است؟ من شنیده ام که گفته در این سریال روابط زن ها و مردها نشان داده می شود. خب این واقعیت است! در تاریخ آمده ... اینها مطالبی است که ملکه ثریا در کتاب «کاخ تنهایی» که «لویی والنتین» نوشته، گفته است. خب آقای شهاب مرادی که تاریخ نمی خواند برای چه این حرف را زده و ایراد گرفته است.

پس انتقادهای ایشان را اساسا وارد نمی دانید؟

- او فقط کتاب های خودش را می خواند. گفته من به بچه هایم گفته ام این فیلم را نگاه نکنند. خب بچه های شما این سریال را نگاه نکنند. در فضای مجازی که مطالب خیلی بدتر و کثیف تری هست. او گفته این فیلم اخلاق مردم را فاسد می کند. خب آقای ورزی که معلم اخلاق نیست، فقیه نیست، عالم نیست. ورزی یک فیلمساز است. به او گفته اند این فیلم را بساز، او هم ساخته است. اگر بخواهد فیلم تاریخی محض بسازد که کسی نگاه نمی کند! برای همین یک داستان ملودرام هم در کنارش روایت می کند.

کسی با درام سریال مشکلی ندارد. به بخش های تاریخی ایراد وارد می کنند...

- بخش های تاریخی این سریال واقعیت است و اتفاق افتاده. آقای مرادی قبول ندارد، برود کتاب تاریخ بخواند. اسدالله علم در شش جلد کتابش می گوید، شاهنشاه امروز اراده فرمودند فلان دوشیزه از سوئد آمد. فلان دوشیژه از نروژ آمد. شاه که امام معصوم نبوده استغفرالله! خب همین کارها را کرده که حکومتش از بین رفته است. اغلب کسانی که به قدرت می رسند این کارها را می کنند. الان هم همین آقازاده ها و میلیونرها این کارها را می کنند. نمی شود زن را از تلویزیون حذف کرد. نمی شود بگوییم چهره زن را نشان ندهند.

ایشان ایرادهایی به باورناپذیری سریال گرفته اند؛ یک بخشش هم اطلاعات تاریخی است.

- اطلاع نداشتن از یک موضوع نباید باعث نفی آن بشود. خب من هم اطلاعات فقهی دارم. سوالاتم را از عالمان فقهی می پرسم. آقای عزیز! شما در تلویزیون می گویید من این برنامه را نمی بینم. شما هم نبینید. خب این برنامه با سرمایه این مملکت ساخته شده و تاریخ این مملکت را روایت می کند. وظیفه ندارد که از شاه تعریف کند.

بد مطلق هم باورپذیر نیست. به نظر شما نمی شود سیاه و سفید را با هم گفت تا اثر باورپذیر شود؟

- بله! آنها خوبی هایی هم داشته اند اما در زمان خودشان به اندازه کافی گفته شده است... هر جا شاه می رفت به دست و پایش می افتادند اما اینها را شما نمی توانید در تلویزیون بگویید چون مردم می گویند پس چرا انقلاب کردید؟ شاه اگر خوب بود که سقوط نمی کرد. در آن زمان مردم از رفتن شاه گریه خوشحالی کردند.

دقیقا بگویید کدام حرف آقای مرادی اشتباه بوده؟

- این آقا گفته سفیر آمریکا به رضا شاه دستور داده. آقای مرادی! شما هنوز نمی دانی در زمان رضاشاه سفیر آمریکا عددی نبوده. اصل، سفیر انگلیس بوده است و او دستور داده. تو اگر می توانی سفیران انگلیس در ایران را نام ببر! من بگویم؟ سر هرمان تورمن، سر رابرت کلایو، ریدر ویلیام بولارد، سر هوراس سی مور، نیکلاس جان برینگتون و ... [و همچنان ادامه می دهد] تازه الان هیچ کتابی هم جلوی من نیست! تو که درباره سریال تاریخی اظهار نظر می کنی، باید اطلاعات اولیه داشته باشی. شما برو حرف خودت را بزن. شما ۱۰ سال است برنامه اخلاق در خانواده و آیینه خانه را اجرا می کنی اما چقدر در این سال ها آمار طلاق پایین آمده؟ چقدر جنایات کمتر شده؟ خوش صحبتی، خوش قیافه هم هستی، باید حرف هایت روی مردم اثر گذاشته باشد، پس چرا هنوز در صفحه حوادث روزنامه ها پر از خبرهای جنایت های فجیع همسرکشی و خیانت است؟ به اینها پاسخ بده.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • صوفی

      آقایون داداشام تو رو خدا خونسردی خودتونو حفظ کنین..

    • راها

      به کی بخندم ؟

    • بدون نام

      راست میگه بنده خدا مرادی به سوالهای آخر جواب بده .

    • بدون نام

      باتشکراز آقای معتضدخواستم به شهاب مرادی عزیز بگویم شما حق داری به فرزندان خودت امر ونهی کنی ولی وقتی این اوامر در رسانه ملی نقل میشود تبدیل به سلیقه می شود مثل اینکه توخونه شما بچه حتما باید کنار والدین تلویزیون ببینه.این سلیقه شخصی شماست نمیشه تورسانه ملی نقل کرد چون حتی نقل بدون دستورهم تبلیغ سلیقه شخصی است مخصوصا درجایی که تخصص ندارید مثل تاریخ.البته گل بی خار خداست.موفق باشید.

    • هرمان

      اول اینکه شاه مرده تمام شده درضمن آین آقایان به جان هم افتادن بگن ما حالیمونه اتفاقا کسی که حالیشه ملت هستند.ملت میدانند کجای تاریخ هستند یینندگان این جورفیلم ها وسریالها ی تاریخی همه این سریال رامی بینند وباورکنند بزرگترها برای جوانترها روی فیلم تعریف میکنند که کدام دیالوگ وکوتم واقعه درسته کدام دروغ. مردمی که تاریخ رابراشون به تصویرکشیدین واقا دوست ندارند فقط جنبه منفی وچهره زشت تاریخ را نشانشان دهید لطفاً همه ی تاریخ. را وقت ساخت سریال درنظر بگیرید وبه ملت وتاریخ کشورخیانت نکنید. کسی که بجان دیگری افتاده بخاطر هیچ که چرا رابطه مر دوزن دراین سریال دیده شده. باید گفت .این همه د ر فیلم های ساخت داخل زن راازمرد دوزنشان دادیم که فهشا وفساد درجامعه نباشد چیکارکردیم فقط گنوزدیم به سینمای ایران الان اگه ازهمه سوال کنی سریال تلوزیونی میبینی میگن بله خیلی خوب بود امااگه سوال کنی کجاش خوب بود میگن ما خیلی جاهاش خواب بودیم. چرا چون سریالهایی هدف داردیگه کارساز نیست مردم دوست دارند بدنیا پیش برن ما فکرمیکنم ازبدیها ازفسادهای اخلاقی دورشون میکنیم قافل ازاینکه خودمون را گول میزنیم وقتی تکنولوژی هجوم آورده و نمیشه جلوش راگرفت مجبورم بدنیا پیش بریم وآقا باید تحقیق کنید بفهمیم جوانان چه میخواهند متاسفانه وقتی به جوان میگی بشین با بزرگها فیلم ببین میگه تلوزیون همه برنامه هاش برای شما قدیمی هاست. ما سرمون توی لباب گوشی گرمه چرا وآقا غربی ها هم سرشون توی این وسایل گرم است البته که نه چون برنامه دارند ما نداریم ما همه سنین را به یک چشم نگاه میکنیم توقع داریم جوانان امروز مثل جوانی خودمون چشم وگوش بسته باشه که این امروااقامحاله. لطفا به آقای مرادی نگین ملت ازبرنامه ایشان درس نگرفتن اتفاقا جوانانی هم داریم که ا ز برنامه ایشان درس گرفته ولذت میبرند. باید ا ین را قبول کنیم همه ی ملت ایران آنهایی نیستند که همسرکشی کردن وطلاق گرفتن لطفا اگرمیشود آمار آنهایی هم را که زندگیشون عالی وبدپایه ی دین بناشده رانشان دهید تا بدانیم هربرنامه تآثیر خودش را میگزارد

    • بدون نام

      سلام
      صداوسیما باید یک سری حدود اخلاقی را رعایت کند. همه میدانند شاه و خانواده اش فساد اخلاقی داشته اند اما این همه ماجرا نیست، به نظرم در ساخت یک سریال «تاریخی» با چنین بودجه کلانی باید به همه موضوعات آن زمان بپردازند. جنبه های سیاسی و حکومت مهمتر است نشان دادن زندگی مردم و محرومیتها مهمتر است تا این که زندگی خصوصی شاه با جزئیات کامل نمایش داده شود. جوری باید این بخشها را نشان بدهند که جزئی از کل داستان باشد نه همه داستان!

    • سلطانی

      سلام
      با نظر حاج آقا مرادی کاملا موافقم.

    • زهرا کشاورز

      سلام
      صحبتهای آقای معتتمد بسیار غیرمحترمانه، تند و غیر منطقی است. و کاملا گویای این است ایشان اصلا متوجه عمق نقد آقای مرادی نشده اند.
      نقد آقای مرادی بسیار صحیح، عالمانه و دقیق است که نشان از درایت و دوراندیشی ایشان دارد.
      ایشان نسبت به سریالی نقدی علمی و درست داشته اند ولی گویا افراد مختلف و صدا و سیما کاملا قضیه را شخصی کرده و با خصومت برخورد میکنند.
      سریالی که تمام حرف و تصویرش شاه و زندگی اوست حتی اگر به جنبه منفی آن بپردازد(که در این پرداخت هم ضعف زیادی دارد) حتما مروج شاه خواهد بود نه مروج انقلاب و شهدای انقلاب. نقشهای اصلی این سریال باید شهدا و روحانیونی باشند که انقلاب ایران را مدیون آنها هستیم. نه شاهی که به گفته امام خمینی(ره) ملعون است.
      من با نقد آقای مرادی کاملا موافق هستم.
      با ادامه پخش و ساخت این سریال مخالفم
      کارشناسی ارشد طراحی صنعتی-28ساله-تهران

    • بدون نام

      نظرو نقد آقای مرادی درباره این سریال کاملا بجا و صحیح بوده. نشان دادن شاه به عنوان یک عنصر ضعیف دارای فساد، نشان دادن درستی نیست. شاه قوی و فاسد بوده و اتفاقا نقش روحانیت خیلی پررنگ و قوی بوده که تونسته شاه رو کنار بزنه. این سریال ضعیف جای دفاعی نداره حالا صداو سیما به هر طریقی دنبال اثبات چی هست معلوم نیست! اینهمه پول و هزینه صرف شده برای این سریال، واقعا حیف وقت. بیننده ای هم نداره

    • بدون نام

      سلام
      از آقای معتضد انتظار نمی رود که اینگونه توهین آمیز در باره ی نظرات آقای مرادی سخن گفته باشند.
      آقای معتضد بهتر است بدانید که آقای مرادی یک نفر است و وظیفه ی ایشان تغییر و اصلاح کل جامعه نیست.اما ایشان شخصیت اثر گذاری بر روی اقشار مختلف جامعه در سنین. گوناگون داشته و دارند.

    • رادفر

      سلام. وقتی کسی یک سریال رو ندیده و از اون درباره انتقادات وارد به سریال میخوان که اظهارنظر کنه و اون هم قبول میکنه معلومه که نتیجه چی میشه. واقعا جای تاسف داره آقای معتضد. صحبتهاتون پر از اتهام زنی و خلاف انصاف و اخلاق بود...

    • بدون نام

      آنچه در این متن دیده می شود، چیزی غیر از تلاش برای تخریب یک روحانی فرهیخته و جامعه شناس نیست.نقد حجت الاسلام شهاب مرادی به رویه و سبک سریال بود ولی آنچه در متن بالا دیده می شود، حمله به شخصیت یک فرد است.رسانه ای که انتقاد وارد به خود را نمی پذیرد، چه هدفی را از تخریب کارشناس خبره ای هم چون حجت الاسلام شهاب مرادی دنبال می کند؟

    • بدون نام

      سلام ايشون مطلب آقاي مرادي رو اشتباه برداشت كردن... خوبه با هم مناظره كنن

    • بدون نام

      سلام
      این جناب که نه سریال را دیده اند و نه نقد آقای مردای را
      انقدر هم سریال ضعف داره که حالا حالا هم راجع بهش صحبت کنیم بازم حرف هست هنوز هم هستند آدمهایی که زمان قحطی و جنگ رو درک کردند دیگه وقتی تاریخ زنده است آدم به مکتوبات و فیلم از رو مکتوبات با این همه تناقض اعتماد نمیکنه که

    • بدون نام

      با حرف های اقای مرادی موافقم

    • ز ف

      سلام .قابل توجه آقای معتضد:خیلی ها هستن که از برنامه های آقای مرادی درس گرفتن و اینکه آمار طلاق پایین نیامده مقصر ایشون نیست مقصر اونهایی هستن که با سریالهای بی محتوایی مثل معمای شاه و شهرزاد فقط سعی میکنن مردم رو سرگرم حواشی تاریخ کنند.آقای مرادی منکر تاریخ نشدن ولی آقای ورزی که این سریال رو ساخته فقط چشم مردم رو با ظواهر تاریخ پر کردن نه قلب تاریخ.بپرسید از کسایی که این فیلم رو نگاه میکنند آیا به جز نوع آرایش خانمهای بازیگر این فیلم و ریزروابط بین درباریهای فاسد چه چیزی توجهشان رو جلب کرده اصولا چه معلوماتی به معلومات تاریخیشون اضافه کرده؟بعد منتقدان رو نقد کنید.

    • بدون نام

      من متاسف شدم از اين نوع اظهار نظر آقاى معتضد ، اتفاقا يكى از نقدهاى آقاى مرادى به اين سريال در مورد رعايت نكردن اخلاقيات خانواده ميباشد كه كاملا هم به حوزه ايشون مربوط ميباشد و لزومى ندارد كه براى نشان دادن اينكه شاه و خانواده اش افراد كثيف و پستى بودند اين همه هزينه اون هم از سرمايه اين مردم شود همان كتابهايى كه خود آقاى معتضد اشاره كردن بهشون در اين خصوص كفاف ميدهد ، در ضمن بهتره آقاى معتضد بدانند كه وقتى سريالى با سرمايه مردم ساخته ميشود همه حق اظهار نظر در مورد آن را دارند چه تارخ دان باشند و چه نباشند

    • بدون نام

      معتضد اصلا تلويزيون ميبينه؟ اصلا خودش ديده برنامه رو؟ چقدر پرت و پلا گفته!!!!!

    • aram

      سلام
      آخر بگو شما که منتقد تاریخی هستید و به تاریخ علاقه مند هستید چطور یک فیلم تاریخی را نمی بینید آیا این استنباط نمی شود که یک تاریخ دان این فیلم را نپسندیده و نگاه نمی کند... واقعا جای تعجب دارد چطور محبوبیت حاج آقا مرادی به خاطر علمشان با کلمات خوش صحبتی بیان می کنند... این مغالطه گری ضعف انسانیت است... از ایشان که استاد تاریخ اند تعجب کردم... امیدوارم ایشان همانطور که برای فیلم تاریخی که به ایشان هم مربوط می شود وقت نمی گذارند به این نظرات هم که به ایشان مربوط است اظهار بی تمایلی نکنند و بخوانند و در رویه شان تغییری حاصل کنند

    • بدون نام

      واقعا معتضد متوجه حرف‌های آقای مرادی نشده، اون قضیه سفیر آمریکا جوکی ست که برای سریال ساختند. واقعا حیف پول و و قت مردم. فقط از روی خشم حرف می زنید. آقای مرادی به یک سریال نمایشی بدون اشاره به کسی نقد کردند. شما به شخص ایشان نقد میکنید. بی انصاف اید.

    • فاطمه

      سلام واقعا با خواندن این مصاحبه متاسفم شدم. نکته قابل توجه اینجاست که حاج آقا به یک روند فیلم سازی اعتراض کردند و نقدشون رو گفتند. ولی آقای معتضد به شخصیت حاج آقا مرادی توهین میکنند. و صحبتهاشون پر از مغلطه و عوام فریبی هستش. و این اصلا منصفانه و اخلاقی نیست.

    • محمود زاده

      سلام
      به نظرم اين تاريخ دان همه چيز دان، يك بار نكرده صحبتهاي مرادي را گوش بده، خدا به ما رحم كنه كيا دارن برامون تاريخ رو تعريف مي كنن، مرادي حق گفته اين رو همه ميدونن و معتضد هم كاملا سفارشي عمل كرده البته از ايشون بعيد نيست

    • فاطمه

      صداوسیمابه جای یه پاسخ درست همچنان داره به تخریب ادامه ذمیده ،وقتی اقای معتضد نه سریال رو میبینند و نه نقد حاجاقای مرادی رو شنیدند چه طور میتوانند با این صراحت اظهار نظر کنند.

    • بدون نام

      معتضد که حرف مرادی رو که به این واضحی است نفهمیده!!تاریخ چطور فهمیده ؟؟؟!!!!

    • بدون نام

      به نظر می‌رسه آقای معتضد صحبت‌های آقای مرادی رو گوش ندادن اصلا، همین‌طوری واکنش نشون دادن!!
      فیلم ایرادات و نقص‌های فراوانی داره. از جمله اینکه در بعضی مسائل به شدت وارد جزئیات شده در حالیکه صرف اشاره کوتاه و مختصر به این مسائل هم کافی بوده و از طرف دیگه بخش‌هایی از تاریخ (مثل شرایط واقعی زندگی مردم، خفقان شدید، نقش حقیقی روحانیت و اندیشمندان و ...) کلا سکوت اختیار کرده.
      به این می‌گن «کاریکاتور» و نه سریال! کاریکاتوری از تاریخ که دماغ گنده با هیکل و صورت کوچیک رو برای «طاغوت» رسم کرده.
      طاغوت ارزشمند نیست که این همه هزینه برای نشون دادن جزئیات شخصی زندگیش بشه!
      هر چی بیشتر واکنش‌های رسانه‌ی ملی و اعوانش رو نسبت به نقد آقای مرادی می‌بینم، بیشتر برای این «زبان ناگویای انقلاب و نظام» متاسف می‌شم.
      کاش پخش این سریال ضعیف متوقف بشه

    • بدون نام

      سلام
      بنظر من آقای معتضد با بی احترامی و خشم پاسخ دادند گویا نقد جناب مرادی رو به خود گرفته اند!!! نقد ایشون دقیقا ناظر بر محتوی سریال بود, آیا آقای معتضد غیر از تاریخ و مسایل تاریخی به جنبه ها و تأثیرات اخلاقی و اجتماعی سریال هم دید مثبتی دارند, آقای مرادی از منظر اجتماعی و اخلاقی پرداختن به مسایل گزینشی تاریخی در این سریال رو مورد نقد قرار دادن, ینی واقعا آقای معتضد متوجه این موضوع نشدند؟؟شاید نیاز بود کمی منصفانه تر نقد رو نقد میکردند!! میفرمایند اینکارها انجام میشده خب بشه, باید بیاییم چوری به نمایش بذاریم که جذابیت ایجاد بشه بجای انزجار؟ آیا باید فقر و تنگدستی مردم درون دوران رو با پرداختن نود درصدی به خانواده مرفه وزیری تحت الشعاع قرار بدیم؟ دربار وابسته به قدرت های اون زمان و فاسد بوده درست, چند قسمت باید اینو با ریز جزییات نمایش بدن

    • جعفري

      با نظرها و انتقادات حاج آقا مرادي كاملاً موافقم. آقاي معتضد اگر ادعاي تاريخ شناسي دارد اول اين سريال رو تماشا كند بعد مصاحبه كند. در ضمن آقاي مرادي به سريال و ساختارش نقد داشتن فكر كنم به معتضد صحبت هاي آقاي مرادي را كامل انتقال ندادن چون ايشون وقت شنيدن صحبت هاي ايشون رو هم حتماً ندارن.
      آقاي معتضد شما چند ساله در صداوسيما و همين شبكه ٢فعال هستين ولي دوستانتون تاريخ رو به درستي ياد نگرفتن تا براي مردم به تصوير بكشن. به جاي صحبت در مورد فرهنگ سازي و انتقادحرف خودت را درست بزني،تا سريالي ساخته بشه كه هم مردم و هم خودتون براش وقت بزارين و اونو تماشا كنيد.

    • بدون نام

      سلام
      صداوسیما باید یک سری حدود اخلاقی را رعایت کند. همه میدانند شاه و خانواده اش فساد اخلاقی داشته اند اما این همه ماجرا نیست، به نظرم در ساخت یک سریال «تاریخی» با چنین بودجه کلانی باید به همه موضوعات آن زمان بپردازند. جنبه های سیاسی و حکومت مهمتر است نشان دادن زندگی مردم و محرومیتها مهمتر است تا این که زندگی خصوصی شاه با جزئیات کامل نمایش داده شود. جوری باید این بخشها را نشان بدهند که جزئی از کل داستان باشد نه همه داستان!

    • ناشناس

      جناب معتضد! آقای مرادی حرف خودشان را زدند اما ظاهرا شما حتی یکبار هم فرمايشات ایشان را ندیده آید که اظهار نظر میکنید!!

    • بدون نام

      چطور میشه سریالی رو ندید و به انتقادهای وارد شده بهش، جواب داد؟!؟
      این همه خشم و بی احترامی مایه ی تعجبه!

    • بدون نام

      چطور میشه سریالی رو ندید و به انتقادهای وارد شده بهش، جواب داد؟!؟
      این همه خشم و بی احترامی مایه ی تعجبه!

    • زهرا

      سلام
      جالبه تو این مدت نظرهای منتشر شده در صفحات مختلف از اینستاگرام گرفته تا سایت های خبری مختلف در رابطه با نقد معمای شاه، حرف مردم تایید نقد آقای مرادی و اعلام عدم رضایت نسبت به سریال "معمای شاه" بوده. ولی مسئولین صدا و سیما و افرادی که به این ارگان وابسته هستند همه سعی در تخریب روحانی عالم و فهیمی چون آقای مرادی که در بین مردم بخصوص قشر جوان محبوب هستند را دارند!!!!!!!
      واقعا جای تأسف و نگرانی دارد

      صدا و سیما باید رسما از آقای مرادی عذرخواهی کند
      هم برای جلوگیری از پخش آیینه خانه و سانسورهای صحبتهای ایشان در تکرار آن قسمت و هم اخبار کذب و بی ادبانه برنامه بیست و سی
      عذرخواهی رسمی و محترمانه

    • f m

      با آقای مرادی کاملا موافقم.
      ببخشید آقای معتضد این سریال با پول چه کسی ساخته شده ؟ و شما از کی پول گرفتی که با این همه خشونت در مورد ایشون صحبت می کنید؟

    • نا شناس

      واقعیت اینه .. فیلم ساختین عین مستند. های بی بی سی فارسی !! با بودجه بیت المال ! ملت هم نگاه نمی کنن .. حالا هی هی خودتون از خودتون تعریف کنید..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج