جاباما
۲۹۰۴۹۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

«هایدی» دخترک محبوب اروپا

فیلم سینمایی «هایدی» تازه‌ترین ساخته آلن گشپونر فیلمساز سرشناس سویسی که از یک هفته پیش در سینماهای سویس روی پرده رفته، با فروش بیش از ۱.۵ میلیون بلیت به رکوردی بی‌سابقه در تاریخ سینمای این کشور دست یافته است.

آی سینما: فیلم سینمایی «هایدی» تازه‌ترین ساخته آلن گشپونر فیلمساز سرشناس سویسی که از یک هفته پیش در سینماهای سویس روی پرده رفته، با فروش بیش از ۱.۵ میلیون بلیت به رکوردی بی‌سابقه در تاریخ سینمای این کشور دست یافته است.

«هایدی» دخترک محبوب اروپا

اکران جهانی فیلم نیز به صورت همزمان آغاز شده و فروش فیلم در کشورهای اروپایی مانند آلمان، اتریش و پرتغال نیز فوق‌العاده چشمگیر و فراتر از حد انتظار بوده است.

به گزارش «سینه‌یوروپا»، این فیلم که تولید مشترک آلمان و سوییس محسوب می‌شود توسط آلن گشپونر فیلمساز ۳۹ ساله سویسی کارگردانی شده و اقتباسی سینمایی از محبوب‌ترین قصه ادبیات کلاسیک سویس به قلم یوهانا اشپیری است. «هایدی» حدود یک هفته است که در سینماهای این کشور اکران شده و به فروشی بی‌سابقه دست یافته است. در حال حاضر، حقوق پخش جهانی این فیلم که متعلق به «استودیو کانال» کمپانی فرانسوی است در بیش از ۵۰ کشور دنیا به فروش رسیده و به نظر می‌رسد اقتباس سینمایی جدید «هایدی» بتواند به موفقیتی بین‌المللی دست پیدا کند.

در فیلم «هایدی» تعدادی از بازیگران مطرح و طراز اول سینمای سوییس ایفای نقش کرده‌اند، از جمله برونو گانتس (ستاره فیلم‌های «نان و لاله‌ها» و «زیر آسمان برلین» ساخته ویم وندرس) که بی‌شک در نقش پدربزرگ هایدی ظاهر شده است. همچنین پترا ولپه (کارگردان فیلم تحسین‌شده «سرزمین رویا») نگارش سناریوی فیلم را به عهده داشته و نیکی رایزر آهنگساز معروف، ساخت موسیقی متن «هایدی» را به انجام رسانده است. انوک استفن بازیگر خردسال نیز در نقش «هایدی» ستاره فیلم بازی کرده است.

اکران «هایدی» به زودی در کشورهای ترکیه، فرانسه و ایتالیا آغاز می‌شود. بعد از آن، سایر کشورهای اروپایی مانند اسپانیا، ایسلند، یونان، لهستان، رمانی، بلژیک و ... این فیلم را روی پرده خواهند برد.

علاوه‌بر این، تازه‌ترین ساخته گشپونر جزو آثاری است که در بخش «لولا» (Lola) جشنواره فیلم برلین روی پرده خواهد رفت (بخش «لولا» به نمایش آثاری اختصاص دارد که به فهرست مقدماتی نامزدهای جوایز فیلم آلمان راه یافته‌اند.

این اولین‌بار نیست که فیلمی سینمایی با اقتباس از قصه محبوب «هایدی» ساخته می‌شود. معروف‌ترین نسخه فیلم به سال ۱۹۳۷ بر می‌گردد که در آن شرلی تمپل نقش هایدی را بازی می‌کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج