۲۹۰۷۶۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

خنده های زمستانی در «باغ بهشت»

مدتی است پنج شنبه ها و جمعه ها برنامه ترکیبی جدیدی به نام «سه شو» روی آنتن شبکه سه می رود. برنامه ای که در آن موضوعات اجتماعی در قالب آیتم های نمایشی مطرح می شده و از این طریق مفاهیم مهمی به مخاطب منتقل می شود تا به میزان تاثیر گذاری اش بیفزاید.

وب سایت بانی فیلم - زینب علیپور: مدتی است پنج شنبه ها و جمعه ها برنامه ترکیبی جدیدی به نام «سه شو» روی آنتن شبکه سه می رود. برنامه ای که در آن موضوعات اجتماعی در قالب آیتم های نمایشی مطرح می شده و از این طریق مفاهیم مهمی به مخاطب منتقل می شود تا به میزان تاثیر گذاری اش بیفزاید.

البته در کنار این آیتم ها بخشهای مختلف بسیاری نیز به بیننده ها ارائه می شود که می تواند دقایق مفرحی را برای خانواده های ایرانی فراهم کند؛ از جمله آیتم مسابقه خوانندگی و گزارش های شهری و...

این برنامه به کارگردانی جواد رضویان و با اجرای وی و مهران غفوریان آخر هر هفته مقابل دوربین می رود. جالب اینکه رضویان همزمان مجموعه طنز «در حاشیه» را نیز روی آنتن همین شبکه دارد.

از این رو در یکی از روزهایی که این گروه در حال ضبط آیتم نمایشی برنامه بودند، به پشت صحنه این برنامه رفتیم و گزارشی در این باره تهیه کردیم که در ادامه می خوانید:

مجموعه باغ بهشت مدتی است که میزبان تیم تولید برنامه «سه شو» است. زمانی که من برای تهیه گزارش به این مجموعه قدم گذاشتم، گروه دکور سرگرم ساخت بخشی از دکورهای دهه ۶۰ و ۹۰ بودند.

خنده های زمستانی در «باغ بهشت»

رضویان و مهام نیز در استودیو آیتم اجرا درباره برنامه با یکدیگر صحبت و تبادل نظر می کردند. یکی از مهمترین نکاتی که باعث شده گروه این لوکیشن را برای ضبط برنامه استفاده کنند، فضای وسیعی است که در این مکان در اختیار دارند و از این رو می توانند چشم اندازهای زیبایی را برای مخاطب ترسیم کنند.

حمید لولایی، محسن قاضی مرادی و مریم و سعادت و سحر زکریا در قسمتی دیگر از محوطه به همراه دو بازیگر کودک و نوجوان در حال تمرین آیتمی هستند که به دهه ۶۰ مربوط می شود. به همین دلیل بازیگران با گریم و لباس این دهه در حال تمرین هستند.

رضویان درست مانند نقشهایی که بازی می کند، بسیار پر انرژی و خوش اخلاق و خوشرو است و با خونسردی و لبخندی که همواره روی لب دارد، اعضای گروه از همکاری با وی اظهار رضایت خاطر می کنند.

همچنین بحث داغ فوتبال که بین بچه های پشت صحنه وجود دارد، یکی از نکاتی است که در زمان حضور در این لوکیشن نظر من را به خود جلب می کند.

دستیار کارگردان و برنامه ریز می گوید که مهران غفوریان امروز حضور ندارد. به این خاطر که امروز صرفا آیتم نمایشی ضبط خواهد شد. همه در حال رفت و آمد و کار و تلاش هستند تا همه چیز برای ضبط یک آیتم مهیا شود.

خنده های زمستانی در «باغ بهشت»

المانهای دهه ۶۰ در باغ بهشت

بعد از اینکه صحنه چیده می شود و در میان باغ و فارغ از هر گونه مزاحمتی از جمله سر و صدای خیابان و ساخت و سازهای شهری، آتش کوچکی روشن کرده و لوازم صحنه چیده شده و بازیگران در آنجا حاضر شده و در حضور کارگردان تمرین می کنند.

امروز روز تولد بازیگر خردسال این گروه یعنی امیر حسین کافتری است که به گفته مادرش پس از ضبط قرار است که برای وی جشن کوچکی بگیرند. به هر حال پس از چند برداشت، این آیتم ضبط می شود و مورد تایید کارگردان قرار می گیرد.

یکی از نکات مهمی که نظرم را به خود جلب کرد، حساسیت و دقتی بود که رضویان روی این بخش از کار داشت. با وجود اینکه در ظاهر یک آیتم ساده و کوتاهی است، اما دقت بسیاری را به کار می گیرد تا نتیجه خوبی حاصل شود. در این میان فرصتی مهیا می شود تا با مهدی توکلی دستیار کارگردان و برنامه ریز این برنامه درباره روند تولید آن گپ بزنیم.

توکلی می گوید: ضبط برنامه از ۲۲ آبان آغاز شده و نخستین برنامه «سه شو» شب یلدا روی آنتن رفت. این برنامه شامل ۷۰ قسمت است که ما در تولید دو قسمت جلوتر از پخش هستیم. وی همچنین ادامه می دهد: یکی از دلایلی که باعث شد این لوکیشن را انتخاب کنیم در وهله نخست نزدیکی اینجا به لوکیشن مجموعه «درحاشیه» است.

آن هم درست زمانی که آقای رضویان همزمان سر آن کار هم بود. در ضمن کل مجموعه در اختیار گروه است و از سروصدای اضافی هم خبری نیست. توکلی همچنین درباره زمان پخش این برنامه عنوان می کند: ما احتمالا در دهه فجر هر شب پخش داشته باشیم و برنامه طبق پیش بینیهای انجام شده تا ۱۵ فروردین روی آنتن است.

پس از گفت و گوی کوتاهی که با برنامه ریز و دستیار کارگردان برنامه داشتم، شاهد ضبط آیتم نمایشی این برنامه بودم. این آیتم درباره فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است و حمید الهیاری در نقش یک گزارشگر به این خانواده نزدیک شده و در این باره با آنها صحبت می کند. این پلان با سه دوربین و از زاویه های مختلف برداشت می شود.

من هم ترجیح می دهم از زاویه های متفاوت بیننده این پلان باشم. یکبار در کنار کارگردان و بار دیگر در کنار فیلمبردارها. صدای کلاغها و آسمان که گاهی آفتابی است و گاهی ابری می شود، کار را برای گروه سخت می کند. اما رضویان و همکارانش با خونسردی و بدون کوچکترین استرس و نگرانی کار را پیش می برند.

خنده های زمستانی در «باغ بهشت»

حضور همزمان زکریا در «سه شو» و «درحاشیه»

سحر زکریا که این روزها در مجموعه «در حاشیه» نیز حضور دارد، با گریم و لباسهای دهه ۶۰ در حال بازی و گفتن دیالوگهایش است. وی درباره حضورش در این دو مجموعه به بانی فیلم می گوید: فضای مجموعه «در حاشیه» بیشتر مردانه است و خانمها حضور کمتری در این مجموعه دارند. ضمن اینکه مدتی است تصویربرداری این کار به پایان رسیده است. بنابراین من یک ماه است که به این گروه پیوسته ام.

وی همچنین ادامه می دهد: آیتم های نمایشی یکی از بخشهای این برنامه است که قصه آنها به دهه ۶۰ و دهه ۹۰ بر می‌گردد و این خانواده در هر دو آیتم ها حضور دارند. در این آیتم ها بیننده می تواند اتفاقات مربوط به این دهه ها را ببیند و از این طریق می توانند خاطرات بسیاری را در ذهن تداعی کرده و به یاد آن سالها و خاطرات خوبشان بیفتند.

ضمن اینکه برخی مفاهیم و موضوعات اجتماعی در این آیتم ها مطرح می شود که می تواند برای مخاطب هم جذابیت داشته باشد. به این دلیل که برخی مسائل مهم را می توان با قالب های نمایشی به مخاطب منتقل کرد و تاثیر بیشتری هم دارد.

زکریا در ادامه با اشاره به اینکه هنوز فرصت دیدن برنامه را پیدا نکرده درباره این همکاری با رضویان عنوان می کند: همانطور که می دانید من پیش از این هم با جواد رضویان همکاری داشته ام و در کل می توانم بگویم هم کارگردان و هم اعضای گروه همکاران خوبی هستند و بعد از این همه تجربه و کار تقریبا با بیشتر گروه هایی که کار می کنم آشنا هستم و شناخت خوبی از یکدیگر داریم.

البته هنوز برای قضاوت این کار زود است و پخش برنامه به تازگی آغاز شده و من بازتاب خاصی ندیده ام که بدانم مردم چه قضاوتی از کار دارند، چون نظر مردم در این زمینه خیلی مهم است. اما تصور می کنم کار خوبی باشد و مردم دوست داشته باشند.

زکریا در پایان درباره بازپخش «پاورچین» که روی آنتن آی فیلم است، توضیح می دهد: این مجموعه هر زمانی که از هر شبکه ای پخش می شود، مخاطب خود را دارد و کار بسیار خوبی بوده است. البته باز هم من فرصت نکرده ام بازپخش آن را از این شبکه ببینم، اما خوشحالم که مردم با این کار خاطره دارند و هنوز هم استقبال می کنند.

خنده های زمستانی در «باغ بهشت»

روز، سر صحنه«سه شو» و شبها اجرای نمایش

مریم سعادت که آخرین حضورش در تلویزیون بازی در مجموعه «درد سرهای عظیم ۲» بود، درباره حضورش در این برنامه و آیتم های نمایشی اش می گوید: من حدود دو ماه است که به این گروه پیوسته ام و به همراه دوستان در آیتم های دهه ۶۰ و ۹۰ حضور دارم.

البته به دلیل اینکه هر شب اجرای نمایش دارم، فرصت نکرده ام برنامه و بازتاب مخاطب را از آن دنبال کنم، اما فکر می کنم اینگونه برنامه ها برای مردم همواره جذابیت داشته است و این برنامه را دنبال می کنند، چون زمان پخش خوبی دارد و آخر هفته مفرحی را می توانند با این برنامه بگذرانند. بنابراین این برنامه می تواند خواسته های مردم را تا حدودی برآورده کند.

وی همچنین درباره انتقال مفاهیم و مضامین مهم به مخاطب در قالب آیتم های نمایشی و میزان تاثیر گذاری اش عنوان می کند: به هر حال برنامه ای که در آن در قالب نمایش و با زبان نمایش بتوانند موضوعات مهم را به مخاطب ارائه بدهند خیلی تاثیر گذارتر از این است که از زبان یک کارشناس بشنوند.

اما در کل مردم زمانی با یک ماجرا ارتباط برقرار می کنند که عین همان اتفاق برای خودشان هم رخ داده باشد. از این رو ماجراهایی که در این برنامه در قالب آیتم ارائه می شود، نکاتی است که ممکن است برای هر کسی پیش آمده باشد. بنابراین هر چقدر از غلو کردن دوری کنیم و بیشتر به مردم شبیه باشیم، مردم بیشتر دوست دارند و ارتباط برقرار می کنند.

سعادت در پایان درباره همکاری با کارگردان نیز توضیح می دهد: من تا به حال با آقای رضویان نه به عنوان کارگردان و نه به عنوان بازیگر همکاری نداشتیم تا این کار مهیا شد. کارگردانی بسیار خونسرد و آرامی و به شدت انسان مودب و خوبی است و کار کردن با وی لذت دارد.

اما امیدورام برنامه جای خودش را بین مردم باز کرده و اگر کمبود و کاستی هم هست، در برنامه های بعد و در ادامه کار رفع شود. ما که تا اینجا از همکاری با این پروژه راضی هستیم.

خنده های زمستانی در «باغ بهشت»

سه شو در نوروز

پس از گفت و گوی کوتاهی که با مریم سعادت داشتم، می خواستم درباره روند تولید و کارگردانی و ویژگیهای این برنامه و آیتم هایی که دارد با رضویان صحبت کنم. اما وی گفت که تمام تمرکزش روی کار است و ترجیح می دهد کمتر در این باره صحبت کند.

بنابراین با تهیه کننده برنامه در این باره صحبت کردیم. علیرضا ابراهیمی در این باره به بانی فیلم می گوید: طرح این برنامه متعلق به آقای رضویان است و او پیش از سریال «در حاشیه» این طرح را به شبکه ارائه داده بود و بنابراین ما در این کار همکار شدیم. البته همکاری من و آقای رضویان در مقام تهیه کننده و کارگردان برای نخستین بار است که اتفاق افتاده.

وی در ادامه درباره کلیت برنامه ادامه می دهد: از ابتدا هم با صحبتهایی که با کارگردان در این زمینه داشتیم، قرارمان بر این بود که به موضوعات مهم اجتماعی بپردازیم و در قالب طنز بتوانیم این مفاهیم را به بیننده ها منتقل کنیم.

البته در این فکر بودیم که از کارشناس هم در برنامه استفاده کنیم، اما میزان تاثیر گذاری آیتم نمایشی بیشتر از حضور کارشناس در برنامه است. گرچه منتظر بازخورد مخاطب هم هستیم تا روی آیتم ها نیز در ادامه تغییراتی را اعمال کنیم، اما کلیت برنامه همین است که شاهد هستید.

وی درباره حضور بازیگران جدید و چهره های جدید نیز عنوان می کند: متن هایی که نویسندگان برای ما می نویسند در حضور بازیگران جدید موثر است. ما در این برنامه از بازیگران بسیاری تست گرفته و گزینش کردیم تا از بهترین ها در آیتم های نمایشی دعوت به همکاری کنیم.

ابراهیمی درباره پخش برنامه در سال جدید هم می گوید: در فروردین و ایام نوروز ما هر شب برنامه خواهیم داشت و زمان برنامه هم افزایش پیدا خواهد کرد. البته حال و هوای برنامه نیز با نوروز تغییراتی خواهد کرد. به هر حال امیدواریم که توانسته باشیم رضایت مخاطبان را جلب کنیم.

خنده های زمستانی در «باغ بهشت»

لولایی پدر خانواده سه شو

حمید لولایی که پیش از این با این گروه در مجموعه «خروس» هم همکاری داشته بود، در این برنامه و در آیتم های نمایشی نقش پدر خانواده را در دهه ۶۰ و ۹۰ بازی می کند. وی درباره کلیت برنامه و رقابت تلویزیون با ماهواره به بانی فیلم می گوید: این برنامه به تازگی آغاز شده و هنوز برای قضاوت زود است.

البته ما که فقط در بخش آیتم های نمایشی هستیم و آیتم اجرا که آقای رضویان حضور دارند، تاثیر گذار بوده و با افرادی که برخورد کرده ام گفتند که آموزنده بوده است. ما هم در این بخش تلاش خودمان را می کنیم تا رضایت مخاطب را کسب کنیم. خود کارگردان هم در این کار حساسیت دارند و تلاش خودشان را می کنند که نتیجه خوبی حاصل شود.

البته چون فقط این برنامه آخر هفته پخش می شود، به هر حال کمی فاصله می اندازد. وی درباره قالب آیتم و توجه مخاطب نیز عنوان می کند: البته پایه کار آیتم نیست. برنامه ترکیبی است که شامل نمایش هم می شود. اما در کل مخاطب با قالب آیتم ارتباط برقرار می کند و دوست دارد. این برنامه را هم فکر می کنم مردم دوست داشته باشند.

برخی از عوامل برنامه سه شو عبارتند از: تهیه کننده: علیرضا ابراهیمی، کارگردان: جواد رضویان، نویسنده: گروه هلیوم، مدیر تولید: مهدی رجبی، مدیر صحنه: احمد عبدالهی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: مهدی توکلی زانیاری، منشی صحنه: سمیه شهرابی، طراح صحنه و لباس: قاسم ترکاشوند، طراح چهره پردازی: جواد کریمی، موسیقی: مهدی غفوریان.

تدوین: امیر ولی خانی، عکاس: مهدی دلخواسته، صدابردار: امیر پرتوزاده، مدیر فیلمبرداری: جمال شمس، مدیر تدارکات: مرتضی اسکندری، مشاور تهیه کننده: مهران مهام، بازیگران: حمید لولایی، مریم سعادت، محسن قاضی مرادی، سحر زکریا، ماندانا سوری، ایمان صفا، بیتا خردمند، بیژن پیشدادی، حمیدرضا الهیاری، سید رضا حسینی، ملیحه شیخ لو، مهدی دانایی مقدم، بازیگر خردسال: امیرحسین کافتری.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج