۲۹۰۹۴۷
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

فرمان قتل پسر در کره شمالی

در کتاب جدیدی فاش شد، پدربزرگ کیم جونگ اون به تمام نزدیکانش یک تپانچه نقره داده و گفته بود که اگر پسرش روزی برای اصلاح این کشور استالینی تلاش کرد، او را بکشند.

ایسنا نوشت: در کتاب جدیدی فاش شد، پدربزرگ کیم جونگ اون به تمام نزدیکانش یک تپانچه نقره داده و گفته بود که اگر پسرش روزی برای اصلاح این کشور استالینی تلاش کرد، او را بکشند.

به نوشته روزنامه دیلی میل، را جونگ-ییل، رئیس سابق سرویس اطلاعات ملی کره‌جنوبی در کتابی با عنوان "راهی که از جانگ سونگ-تائک گرفته شد: یک بیگانه سرکش" گفته است که کیم ایل سونگ، بنیانگذار کره‌شمالی از شورش جانشین خود کیم جونگ ایل می‌ترسید. وی مدعی شد که سونگ به تمام نزدیکانش یک تپانچه داده بود تا اگر پسرش برای تغییر سیستم کنونی پیونگ‌یانگ تلاش کرد، او را بکشند.

در این کتاب همچنین ادعا شده است که کیم جونگ ایل، رهبر سابق کره‌شمالی می‌خواست که به سیستم حکومتی موروثی پایان دهد و نگذارد فرزندش کیم جونگ اون قدرت را به دست گیرد.

رئیس سابق سرویس اطلاعات ملی کره‌جنوبی در مصاحبه با تلگراف گفت: کیم ایل سونگ با توجه به تجربه‌ای که از اتحاد جماهیر شوروی گرفته بود، می‌دانست که اگر روند اصلاحات و یا مداخله در سیستم ناکارآمد آغاز شود، چه اتفاقی می‌افتد. کل سیستم به صورت اجتناب‌ناپذیری سقوط می‌کرد. او نمی‌توانست چنین چیزی را تحمل کند.

را جونگ-ییل که سابقا سفیر در لندن و توکیو بوده، در مصاحبه با دیلی تلگراف گفت که کیم جونگ ایل می‌خواست به سیستم جانشینی موروثی در این کشور کمونیست پایان دهد اما این روند به دلیل مرگ ناگهانی وی در دسامبر ۲۰۱۱ متوقف ماند و کیم جونگ اون به قدرت مطلق رسید.

را جونگ-ییل گفت: حتی زمانی که حال او خوب بود، برخی از نزدیکان کیم جونگ ایل پیشنهاد می‌دادند که یکی از فرزندان او به عنوان جانشین معرفی شود اما او حداقل در دو مورد مخالفت کرد. او می‌گفت که منطقی‌ترین حالت این است که کمیته رهبری 10 عضوی منصوب شود و خانواده کیم به صورت نمادین ریاست کند و کنترلی بر امور روزانه کشور نداشته باشد.

این کتاب بر روی زندگی جانگ که شوهر عمه رهبر کنونی کره‌شمالی بود، تمرکز دارد. تائک در ماه‌های اول پس از مرگ کیم جونگ ایل، رهبر جوان جدید را راهنمایی می‌کرد و به این جوان ۲۷ ساله درس رهبری می‌آموخت اما نهایتا در دسامبر ۲۰۱۳ به اتهام‌هایی از جمله "کارشکنی در وحدت و انسجام حزب" اعدام شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج