۲۹۱۰۸۷
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

بدون پیدا کردن شغل جدید می خواهید استعفا دهید؟!

اکثر مردم در شرایط کنونی بدون زیر سر داشتن یک شغل جدید، شغل فعلی خود را ترک نمی کنند. ترک شغل برای اغلب ما اینگونه است که پنجشنبه با یک اتاق خداحافظی می کنیم و صبح شنبه به اتاقی دیگر سلام می دهیم.

وب سایت دیجیاتو - پیام ادیب: اکثر مردم در شرایط کنونی بدون زیر سر داشتن یک شغل جدید، شغل فعلی خود را ترک نمی کنند. ترک شغل برای اغلب ما اینگونه است که پنجشنبه با یک اتاق خداحافظی می کنیم و صبح شنبه به اتاقی دیگر سلام می دهیم. فکر می کنیم ترک شغل بدون داشتن برنامه ی دیگری در آستین، غیر ممکن و نابخردانه است و به این ترتیب زندگی شغلی، اوضاع مالی و حتی خانواده ی خود را با آینده ای تاریک مواجه می کنیم.

بدون پیدا کردن شغل جدید می خواهید استعفا دهید؟!

با تمام این تفاسیر شاید اگر تعداد بیشتری از ما وقتی حس کردیم باید از محل کار خود جدا شویم، این کار را کرده بودیم الان در جایگاه بهتری قرار داشتیم. پول بیشتری در می آوردیم؛ چون اغلب افزایش حقوق افراد به حین یا بعد از تغییر شغل آنها بر می گردد. گذشته از پول، احتمالاً خوشحال تر هم می بودیم.

درصد عظیمی از کسانی که مشغول به کار هستند با شغل خود ارتباط خاصی برقرار نمی کنند و صرفاً برای گذران زندگی به انجام آن مشغول اند. اگر شما هم از شغل خود رضایت ندارید، قویاً توصیه می شود آن را ترک کنید. اما باید دید برای اطمینان از فرود در محل مناسب بعد از این سقوط آزاد، چه کارهایی باید انجام داد. اول از همه اینکه اگر به اندازه ی کافی پس انداز نداشته باشید نمی توانید شغل خود را ترک کنید. پس اگر از شغل خود رضایت ندارید، به فکر پس انداز کردن باشید. بدترین سناریوی ممکن را در نظر بگیرید و ببینید چه مقدار کاهش درآمد را برای چه مدت حاضرید تحمل کنید.

با کسانی که به طور مستقیم تحت تأثیر این تصمیم شما قرار خواهند گرفت در این باره صحبت کنید؛ برای مثال همسر یا اعضای خانواده ی شما که در حال حاضر تحت حمایت شما قرار دارند و یا ممکن است در صورت لزوم به کمکشان نیاز پیدا کنید. بحث بر سر پول هیچگاه خوشایند نیست، اما در این مورد خاص، باید انجام شود. ریسک دیگری که در این میان وجود دارد این است که خط آسایش اقتصادی خود را آنقدر بالا در نظر بگیرید که خواسته هایتان هیچگاه محقق نشوند. اگر فکر می کنید تا وقتی مثلاً به اندازه ی پنج سال پس انداز نکرده اید نباید شغلتان را ترک کنید، هیچگاه موفق به کنار گذاشتن شغل خود نخواهید شد. با اهداف دست نیافتنی، خودتان را گول نزنید.

این، جنبه ی عملی ترک شغل بود. جنبه ی نظری آن بیشتر به آمادگی روانی و اجتماعی برای ترک شغل بر می گردد و می توان گفت بخش دشوارتر کار همین بخش است. پیش از آنکه بدون فکر به قدم بعدی خود شغلتان را ترک کنید، باید خود را برای این دیدگاه آماده کنید که قصد دارید زندگیِ خود را بر خلاف آنچه دنیای اطرافتان به شما دیکته می کند اداره کنید. اطرافیان شما احتمالاً به عقل شما شک خواهند کرد. آنها این را رو در روی شما به زبان نخواهند آورد، اما این را حس خواهید کرد.

شما باید برای آثار این مسأله روی احساس ارزش، اعتماد به نفس، و اهمیت نقشتان در دنیای اطراف خود، حد اقل در کوتاه مدت، آمادگی داشته باشید. حتی گپ و گفت با یک فرد تازه در یک میهمانی نیز می تواند روی روحیه ی شما اثر منفی داشته باشد چرا که اولین سؤال او به احتمال زیاد راجع به شغل شما خواهد بود. بنابراین از پیش پاسخی برای این سؤال حیاتی آماده کنید. پاسخ های شما می توانند چیزی شبیه به این ها باشند:
  • «بعد از سال ها کار به عنوان … تصمیم گرفته ام مدتی به خودم استراحت بدهم تا ببینم با باقی زندگی ام چه کار می خواهم بکنم».
  • «مدتی از کار منظم فاصله گرفته ام تا روی خانواده ام متمرکز باشم و به این فکر کنم که آیا دوست دارم باقی عمرم هم به همین کار مشغول باشم یا نه».
توجه داشته باشید که عبارت «باقی عمر» اهمیت زیادی دارد. اینکه با باقی عمر خود چه کار می خواهید انجام دهید می تواند دلیل خوبی برای فاصله گرفتن از شغلتان باشد.

lبدون پیدا کردن شغل جدید می خواهید استعفا دهید؟!

هویت شغلی بخش مهمی از شخصیت شما را تشکیل می دهد و شما باید خود را برای احساس بدی که ممکن است بدون آن داشته باشید آماده کنید. اگر پیش از ترک شغل در مورد آن فکر کنید در این بازی روانی بسیار جلو خواهید بود.

در نهایت، وقتی شغل خود را ترک کردید، به خودتان زمان بدهید. احتمالاً پیش از آنکه بتوانید زندگی شغلی تازه ای را آغاز کنید دوره ی دشوار و پر تنشی را تجربه خواهید کرد. به ویژه در ابتدا، برای اینکه کاری در جهت پیدا کردن شغل انجام دهید تحت فشاری مستمر قرار خواهید گرفت و سعی خواهید کرد روز پر کاری برای خود رقم بزنید؛ هرچه باشد نباید تمام روز را روی کاناپه لم بدهید و تنقلات بخورید و احساس افسردگی کنید. اما بخشی از زمان خود را برای لذت بردن از زندگی صرف کنید و در عین حال به این فکر کنید که چه کار باید بکنید.

با این تفاسیر، شبکه سازی را از یاد نبرید. از چیزهایی که در مورد شغل گذشته ی خود می پسندید یا نمی پسندید فهرستی تهیه کنید. ببینید اولویت هایتان برای یک محیط کاری جدید کدام اند. اما صرفاً به این دلیل که می خواهید کار کنید با دریافت اولین پیشنهاد شغلی برای پذیرش نسنجیده ی آن وسوسه نشوید.

به یاد داشته باشید، در حالی که تغییر شغل می تواند کار استرس زایی باشد، می تواند دوره ی لذتبخشی هم به شمار بیاید. این دوره به ویژه می تواند اعتماد به نفسی به شما ببخشد که هیچگاه پیش از این نداشته اید. آگاهی از ارزشی که خارج از محیط کار می توانید داشته باشید به شما جرأتی می دهد که در غیر این صورت نداشتید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج