۲۹۱۱۱۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

چگونه جلوی حواس پرتی مان را بگیریم؟

شما انجام کاری را آغاز می‌کنید، اما در بین کار دچار حواس‌پرتی و یا سردرگمی می‌شوید. قبل از آن‌که متوجه شوید، در حال انجام هر کاری به غیر از آنچه که قصد انجام آن را داشتید، هستید.

وب سایت خوارزمی: شما انجام کاری را آغاز می‌کنید، اما در بین کار دچار حواس‌پرتی و یا سردرگمی می‌شوید. قبل از آن‌که متوجه شوید، در حال انجام هر کاری به غیر از آنچه که قصد انجام آن را داشتید، هستید. آیا شما می‌توانید بر روی انجام یک کار برای بلند مدت متمرکز شوید و آن را به اتمام برسانید؟

چگونه جلوی حواس پرتی مان را بگیریم؟

بهره‌وری بالا برابر است با حواس پرتی بالا

ابزارهایی که ما امروزه برای بهره‌وری در اختیار داریم ، بسیار شگفت انگیز هستند. شما می‌توانید کسب‌وکار خود را به کمک وسایلی که در اختیار دارید بگردانید، و می‌توانید کارهای مهم خود را، از هر نقطه‌ی کره‌ی زمین که هستید انجام دهید. از طرفی، با در اختیار داشتن قدرت بهره‌وری، حواس پرتی نیز به وجود می‌آید. زمانی که از ابزارهای ارتباطی مختلف استفاده می‌کنید، ممکن است همزمان، از هر کسی در هر مکانی پیامی دریافت کنید. شما می‌توانید به خواندن داستان‌های تمام نشدنی مشغول شوید و شروع به جستجو و مرور اطلاعات، عکس‌ها و تصاویر نامحدود موجود در فضای مجازی کنید.

شما تلفن همراه خود را به قصد انجام کار روشن می‌کنید، اما ۳۰ دقیقه به بررسی پست الکترونیکی خود، چک کردن فیسبوک و یا گشتن در شبکه‌های اجتماعی مختلف می‌گذرانید. با وجود تمام حواس‌پرتی‌هایی که وجود دارند، چگونه می‌توانید به غیر از چند لحظه، واقعا بر روی کار خود متمرکز شوید؟

برای انجام وظایف خود زمان مشخصی را تعیین کنید.

انجام دادن یک کار و به اتمام رساندن آن نیاز به نظم و انضباط و همچنین نیاز به تمرین دارد. یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت تمرکز و افزایش بهره‌وری این است که برای انجام کار خود، زمان مشخصی را تعیین کنید. در حقیقت، شما باید یک محدودیت زمانی مشخص، به هر یک از فعالیت‌های خود اختصاص دهید.

چگونه جلوی حواس پرتی مان را بگیریم؟

استفاده از یک زمان‌سنج برای انجام کارها، می‌تواند به شما برای متمرکز شدن بر روی کارتان و جلوگیری از ایجاد حواس‌پرتی کمک کند. به منظور متمرکز ماندن بر روی کار، ساعت خود را بر روی ۵، ۱۰ و یا حتی ۳۰ دقیقه، با توجه به کاری که قصد به اتمام رساندن آن را دارید تنظیم کنید.

در این جا به برخی از فعالیت‌ها که نمونه‌های خوبی برای ایجاد محدودیت زمانی هستند، اشاره می‌کنیم:

• ۱۵ دقیقه برای بررسی پست الکترونیکی خود وقت بگذارید.

• به مدت ۱۰ دقیقه چندین کار کوچک از لیست کارهایی که باید به انجام برسانید، را انجام دهید.

• هر روز به مدت ۲۰ دقیقه کتاب بخوانید.

• برای روز خود به مدت ۱۵ دقیقه برنامه‌ریزی کنید.

• به مدت ۴۵ دقیقه به صورت فشرده ورزش کنید.

استفاده از یک زمان‌سنج، سبب ایجاد انتظاراتی در ذهن شما شده که باعث به وجود آمدن تمرکز بر روی کار تعیین شده می‌گردد. حال بررسی می‌کنیم که استفاده از یک زمان‌سنج چگونه به افزایش بهره‏‌وری کمک می‌کند:

۱- یک کانون توجه خاص ایجاد می‌کند.

استفاده از یک زمان‌سنج سبب به وجود آمدن انتظاراتی می‌گردد که در یک چهارچوب زمانی، به شما کمک می‌کند تا تنها بر روی یک مورد خاص متمرکز شوید. تا وقتی که زمان شما به پایان می‌رسد تمرکز خود را بر روی کار مورد نظر حفظ کنید. سپس می‌توانید به انجام کارهای دیگر بپردازید.

۲- نظم تدریجی ایجاد می‌کند.

چگونه جلوی حواس پرتی مان را بگیریم؟

آیا شما می‌توانید بر روی کار خود متمرکز بمانید؟ برای ۱۰ دقیقه؟ یا حتی برای ۵ دقیقه؟ بهتر است در این زمینه برای خود چالشی ایجاد کنید یا اگر لازم است آن را به یک بازی تبدیل کنید. اما تا وقتی که زمان شما به پایان نرسیده است، تسلیم نشوید.

۳- منجر به افزایش بهره‌وری می‌شود.

وظایف شما می‌توانند با توجه به زمانی که به آن‌ها اختصاص می‌دهید، به طول بیانجامند. اگر شما تنها ۲۰ دقیقه را به انجام کاری اختصاص دهید ، شگفت زده خواهید شد که با چه سرعتی می‌توانید به جمع بندی کارهای خود بپردازید.

۴- انگیزه و شتاب ایجاد می‌کند.

برای انجام کارهای دشوار و ناخوشایند، تنظیم زمان سنج، امکان شروع کار را در اختیار شما قرار می‌دهد. حتی شما می‌توانید با اختصاص دادن ۲۰ دقیقه به یک پروژه‌ی دشوار، شروع به کار کنید. زمانی که در آن مسیر شروع به حرکت کردید، مطمئن باشید که تمایل به ادامه آن را خواهید داشت.

۵- از ایجاد وقفه جلوگیری می‌کند.

از زمان سنج خود به منظور جلوگیری از بروز وقفه، استفاده کنید. چه زمانی که تلفن شما در حال زنگ خوردن است، و یا پیامکی برای شما فرستاده شده است و یا کسی پشت در است. همه‌ی آن‌ها می‌توانند تا تمام شدن زمان شما صبر کنند. شما می‌توانید بگویید "من ۱۵ دقیقه‌ی دیگر کار دارم، آیا ممکن است ۱۵ دقیقه‌ی دیگر بیایید؟"

بر روی زمان‌بندی و انجام کار خود متمرکز بمانید.

چگونه جلوی حواس پرتی مان را بگیریم؟

استفاده از زمان‌سنج، از به تعویق انداختن کارها جلوگیری می‌کند. همچنین، ایجاد محدودیت زمانی شما را بر روی انجام کار متمرکز کرده و بهره‌وری شما را افزایش می‌دهد. این روند احتیاج به نظم دارد.شما باید در برابر وسوسه‌ی استفاده از تلفن همراه خود برای سرگرمی و یا سایر تفریحات مقاومت کنید. تا زمانی که کارتان تمام می‌شود تمرکز خود را حفظ کنید، سپس می‌توانید به انجام کارهای دیگر بپردازید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج