۲۹۱۵۴۸
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

چرا نشستن طولانی سلامت‌تان را تهدید می‌کند؟

در این مطلب به بررسی این دلیل که چرا نشستن بیش از حد به طور جدی برای سلامتی شما بد است می پردازیم.

وب سایت رژیم سلامتی - دکتر فتحی: نشستن طولانی سبب بیماری استجامعه مدرن برای نشستن طراحی هایی دارد در نتیجه، انسان نسبت به قبل، زمان بیشتری را صرف نشستن می کند با این حال، مطالعات اخیر نشان می دهد که این نشستن سبب آسیب بسیار بیشتر به هر کسی می شود .این مقاله به بررسی این دلیل که چرا نشستن بیش از حد به طور جدی برای سلامتی شما بد است می پردازد.

مردم بیشتر از هر زمانی در حال نشستن هستند

این ایده که نشستن می تواند مضر باشد در فکر اول به نظر مسخره می رسد. نشستن به طور پیش فرض یک وضعیت بدن انسان است و هنگامی که مردم در حال کار کردن، معاشرت، مطالعه و یا سفر هستند آنها اغلب این کار را در یک موقعیت نشسته انجام می دهند و این زندگی دوم است.

چرا نشستن طولانی سلامت‌تان را تهدید می‌کند؟

با این حال، این بدان معنا نیست که نشستن بی ضرر است آن مانند غذا خوردن ضروری است و در عین حال فوق العاده مضر اگر شما بیش از حد انجام دهید. متاسفانه، رفتار بی تحرک و یا نشستن بیش از حد در حال حاضر در اکثر اوقات زیاد است.

افراد به طور متوسط بیش از نیمی از روز را در حال نشستن در انجام کارهایی مانند رانندگی، کار در پشت میز و یا تماشای تلویزیون به سر می برید. در واقع، کارگر دفتر معمولی ممکن است ۱۵ ساعت از روز را نشسته صرف کند در حالیکه کارگران کشاورزی، از سوی دیگر، تنها در حدود ۳ ساعت در روز می نشینند.

نشستن مقدار کالری سوختن را محدود می کند

فعالیت های غیر ورزشی روزمره شما مانند ایستادن، راه رفتن و حتی بی قراری، هنوز هم کالری می سوزاند. این مقدار انرژی به عنوان فعالیت های غیر ورزش گرمازایی (NEAT) شناخته شده است عدم فعالیت یک عامل خطر مهم برای افزایش وزن است.

رفتار بی تحرک، مانند نشستن و یا دراز کشیدن، شامل مصرف انرژی بسیار کم است این محدودیت به شدت از کالری شما از طریق فعالیت های غیر ورزش گرمازایی (NEAT) می سوزاند. مطالعات نشان داده است که کارگران کشاورزی نسبت به مردم با شغل پشت میز نشینی تا ۱۰۰۰ کالری بیشتر در روز می تواند بسوزانند.

به این دلیل است که کارگران مزرعه بیشتر وقت خود را به راه رفتن و ایستادن به جای نشستن در صندلی صرف می کنند.

نشستن طولانی سبب چاق شدن شما می شود

هنگامی که در مدیریت وزن، کالری کمتری می سوزانید به احتمال زیاد شما اضافه وزن پیدا می کنید. این است که چرا رفتار بدون تحرک به چاقی مرتبط است. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که افراد چاق به طور متوسط ۲ ساعت در هر روز بیشتر از افراد لاغر می نشینند.

چرا نشستن طولانی سلامت‌تان را تهدید می‌کند؟

نشستن طولانی با مرگ زودرس مرتبط است

داده های مشاهده ای در بیش از ۱ میلیون نفر نشان می دهد که کم تحرکی با احتمال بیشتر به مرگ زودرس مرتبط است. در واقع، افراد غیر فعال تر ۲۲ - ۴۹٪ خطر بیشتر مرگ زودرس داشته اند.

با این حال، یک مطالعه نشان می دهد که حتی اکثریت شواهد از این یافته ها نشان می دهد که هیچ ارتباطی بین زمان نشستن و مرگ و میر کلی وجود ندارد. این مطالعه دارای برخی از معایب است که به احتمال زیاد توضیح دهد که چرا آن در تضاد با تمام تحقیقات دیگر در این زمان است.

وضعیت نشستن با بیماری مرتبط است

حالت بدون تحرک به طور مداوم با بیش از ۳۰ بیماری مزمن مرتبط است. این شامل افزایش ۱۱۲ ٪ خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و افزایش ۱۴۷٪ خطر بیماری قلبی است مقاومت به انسولین یک کلید حرکت به دیابت نوع ۲ بوده است.

مطالعات نشان داده اند که راه رفتن کمتر از ۱۵۰۰ قدم در روز و یا نشستن برای مدت طولانی بدون کاهش مصرف کالری، می تواند سبب افزایش عمده ای در مقاومت به انسولین شود. محققان معتقدند که بی تحرک بودن دارای یک اثر مستقیم بر مقاومت به انسولین است و این می تواند در کمتر از ۱ روز اتفاق می افتد.

ورزش به طور کامل نمی تواند ریسک بیماری ناشی از نشستن طولانی را از بین ببرد. در حالی که ورزش منظم همیشه توصیه می شود ولی نمی تواند به طور کامل تمام خطرات سلامتی ناشی از نشستن بیش از حد را از بین ببرد.

چرا نشستن طولانی سلامت‌تان را تهدید می‌کند؟

چرا نشستن طولانی سلامت‌تان را تهدید می‌کند؟ یک مطالعه این نظریه با اندازه گیری شاخصهای متابولیک در ۱۸ نفر که زیر پروتکل های ورزش های مختلف تست شده است. هنگامی که تمام روز را صرف نشستن می کنید یک ساعت ورزش شدید نمی تواند اثرات منفی عدم فعالیت را جبران کند.

علاوه بر این، بررسی های اخیر در مطالعات زیادی نشان داده است که نشستن به مدت طولانی صرف نظر از میزان فعالیت ورزشی به شدت با پیامدهای منفی سلامت در ارتباط بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کسانیکه جوان هستند خطر نشستنهای طولانی را به سادگی متوجه نمی شوند باید پا به سن که می گذاریم حس کنیم که خیلی هم خطرناکه .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج