۲۹۱۸۶۹
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

در تعقیب «شاه مازندران»!

بهت تلگرامی از حضور اراذل و اوباش! در چند روز اخیر فضای مجازی شاهد بروز و ظهور کلیپ‌های متعددی از افراد شرور شمال کشور است که با خط و نشان کشیدن برای یکدیگر، موجی از دلهره را میان بخش‌هایی از شمال ایران به وجود آورده است.

روزنامه قانون: بهت تلگرامی از حضور اراذل و اوباش! در چند روز اخیر فضای مجازی شاهد بروز و ظهور کلیپ‌های متعددی از افراد شرور شمال کشور است که با خط و نشان کشیدن برای یکدیگر، موجی از دلهره را میان بخش‌هایی از شمال ایران به وجود آورده است.

در این کلیپ‌ها که از تلگرام گرفته تا لاین و فیس بوک محل اکران مانور قدرت شرورهای شمالی شده، اراذل و اوباش با رکیک‌ترین کلمات، به بیان توانایی‌های خود در ایجاد ناامنی و گردن کلفتی می‌پردازند و ابزارهایی چون چاقو، قمه، اسلحه و... را به عنوان ابزاری برای قدرت به تصویر می‌کشند.

این روز‌ها کافی است سری به موتورهای جست‌وجو بزنیم و در این باره تحقیق کنیم تا از دیدن نتایج، شگفت زده شویم؛ آنقدر که باورمان نشود همه این اتفاقات در کوی و خیابان‌های برخی شهرهای کشورمان رخ می‌دهد. جست‌وجوی نام شرور تحت تعقیب کافی است تا به نام دیگر هم مسلکان وی در آن خطه برسیم و از درگیری‌های سابقه دار و قدیمی این اراذل‌ها، خبردار شویم. به صفحات، وبلاگ‌ها و مطالب منتشر شده درباره درگیری این اشرار با یکدیگر راهنمایی شویم و از همه عجیب‌تر، به فیلم‌هایی دست پیدا کنیم که نشان می‌دهد چه رقابتی در کسب نام میان این اراذل جاری است!

یاغی‌گری اراذل و اوباش

کلیپ‌هایی نگران کننده که در اغلب‌شان اراذل و اوباش بی‌هیچ واهمه از به تصویر کشیده شدن چهره و احتمال شناسایی‌شان، دست به اقدامات رعب آور می‌زنند، به وحشیانه‌ترین شکل ممکن به دیگران آسیب می‌رسانند، در فحاشی هیچ حد و حدودی نگه نمی‌دارند و نوعی رقابت سیاه با یکدیگر دارند؛ اینقدر که پیش از فیلمبرداری نیمه برهنه می‌شوند تا خالکوبی‌های فراوان روی تن‌شان را به دوربین نشان دهند و برای رقبا خط و نشان بکشند.

البته این تنها تغییر اراذل و اوباش فعلی نیست، بلکه نیم نگاهی به کلیپ‌های منتشره، نشان می‌دهد که ایشان دیگر به سلاح‌های سنتی هم اکتفا نمی‌کنند، بلکه ترجیح می‌دهند در فیلم‌هایشان، جز چاقو و قمه، اسلحه به دست هم ظاهر شوند؛ ولو در حد تیر اندازی هوایی در انتهای کلیپ! رویه‌ای که ظاهرا برای برخی اراذل و اوباش بسیار عادی است.

آنقدر که ترس آن می‌رود به زودی فیلم‌های تیراندازی هایشان به سمت دیگران هم منتشر شود و امنیت روانی در جامعه به پایین‌ترین سطح خود نزول کند. آن هم از طرف افرادی که تعداد بسیار بالای دستگیری‌های خود را مایه افتخار می‌دانند و به نوعی معتقدند تعدد رفت و آمدشان به زندان و تعداد روز‌ها و سال‌هایی که حبس کشیده‌اند، کارنامه درخشان‌شان را شکل می‌دهد. افتخاراتی که برای شهروندان بسیار نگران کننده بوده و اکنون موجی از نارضایتی‌ها را میان ساکنان شمال ایران به جود آورده است.

«شاه مازندران» در تعقیب

اما در پی انتشار فیلم ویدیوئی از یکی از اراذل‌واوباش شهرستان بابل به نام «محمود طالبی» که در آن، وی ضمن ربودن یکی از اوباش منطقه «گتاب» به ایجاد رعب و وحشت اقدام می‌کند، این فرد که به «شاه مازندران» ملقب است، به اتهام محاربه و افساد فی الارض تحت تعقیب قضایی قرار گرفت. علی مرادی، دادستان بابل با اعلام این خبر گفته این فرد با ربودن یکی از اوباش منطقه جویبار با زدن قمه به وی، قدرت‌نمایی کرده و با انتشار فیلم آن، موجبات ناامنی و رعب و وحشت را در منطقه به وجود آورده است.

وی با تأکید بر برخورد قاطع دستگاه قضایی با مخلان نظم و امنیت در جامعه تاکید کرده: «پس از انتشار این کلیپ، دادستانی بلافاصله وارد عمل و دستور جلب و ورود به مخفیگاه این فرد صادر شد. متأسفانه این فرد متواری است و تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد. دیروز یک مظنون در این رابطه دستگیر شده، ولی چون تحقیقات قضایی کامل نشده بود، این فرد بلاقید آزاد شد. دادستانی شاکی را احضار کرده که چون وی خود نیز از اوباش مناطق دیگر بود، به دادستانی مراجعه نکرد، ولی امروز دوباره دستور احضار وی صادر شد.»

مرادی در ادامه بخشی از سوابق محکومیتی متهم تحت تعقیب را برشمرده و گفته «محمود طالبي یک ماه پیش از زندان آزاد شده و پیش از این در زندان سیستان و بلوچستان به صورت تبعیدی بوده است و ۶ سال حکم برایش صادر شده بود که با رضایت شاکی خصوصی از زندان آزاد شد.» او با تأکید بر اینکه «متهم به اتهام محاربه و افسادفی‌الارض تحت‌تعقیب قضایی قرار دارد» افزوده هماهنگی‌های لازم بین فرماندهی شهرستان بابل و فرماندهی انتظامی استان مازندران انجام شده است که برای دستگیری وی از همه نیروهای انتظامی و نظامی استان استفاده شود. دادستان بابل در پایان از مردم خواست، در صورت شناسایی متهم به نیروی انتظامی شهرستان بابل مراجعه کنند.

اجازه گردن کلفتی را نخواهیم داد

رئیس پلیس مازندران نیز به دنبال انتشار کلیپ‌های اراذل و اوباش با تأکید بر فضاسازی بیشتر رسانه‌ها در حوزه شاخص‌های امنیتی مازندران گفت: اجازه گردن کلفتی اراذل و اوباش در برابر مردم مازندران را نخواهیم داد و برخورد پلیس مازندران با اراذل و اوباش تشدید می‌شود. سرتیپ دوم پاسدار مسعود جعفری نسب با بیان اینکه پلیس مازندران در برخورد با اراذل و اوباش با همکاری فعالان رسانه‌ای موجبات تقویت امنیت و آرامش مردم را دوچندان کرده است افزود: جنگ رسانه‌ای برای مقابله با اوباش و اراذل در مازندران را دوباره از سرمی‌گیریم تا استان برای وجود این افراد سابقه دار، ناامن نشود.

عضو شورای تامین مازندران با اشاره به اینکه رسانه‌های مازندران در تقویت امنیت در جامعه اثرگذار هستند، تصریح کرد: برخورد جدی با اراذل و اوباش سابقه دار در مازندران صورت گرفته است. جعفری نسب با بیان اینکه اشرافیت کامل پلیسی و اطلاعاتی در برخورد با اراذل و اوباش جدی‌تر شده است، افزود: باند اراذل و اوباش فضای مجازی در شهرهای آمل و نور شناسایی و در حال متلاشی شدن است. وی از شناسایی اراذل و اوباش دیگری از شهرستان آمل خبر داد و گفت: فردی دیگر از این باند متواری است که در حال شناسایی و دستگیری نهایی وی هستیم.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه پرونده اراذل و اوباش مجازی مازندران تقریبا شناسایی شده است، افزود: مادامی که در استان هستم، اجازه گردن کلفتی اراذل و اوباش به مردم مازندران را نخواهیم داد. وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی استان با جدیت و سرعت پرونده اراذل و اوباش را رسیدگی می‌کند، گفت: برخی افراد اراذل و اوباش در فضای سایبری حالت موعظه‌گر به خود گرفته ولی باید مردم و رسانه‌ها در مقابل توطئه آنان هوشیار باشند. هیچ رافت اسلامی من بعد با این گستاخان در جامعه نخواهیم داشت و برخورد سخت قضایی با این افراد سابقه دار خواهیم داشت.

نگرانی از نزاع قومی

این روز‌ها اما حضور پررنگ و ناگهانی اوباش‌گران در خطه‌ای از کشور و رقابت عجیب آن‌ها با یکدیگر، نوعی نگرانی از نزاع قومیتی را نیز سبب شده است. اکنون رقابتی سرشار از فحاشی که به ظاهر هواداران این اشرار با یکدیگر دارند و حتی رنگ و بوی قومیت گرایی هم به وضوح در آن دیده می‌شود که متاسفانه برای پیشگیری از آن فکری نشده است. اکنون گستره حضور این افراد و تاثیر رفتار زننده اخیرشان به جایی رسیده که این اراذل و هواداران‌شان به فخر فروشی پرداخته و به ساخت ترانه و نماهنگ روی آورده و در کمال شگفتی، به راحتی در دسترس عموم کاربران اینترنت قرار گرفته است.

عجیب‌تر اینجاست که می‌بینیم از تمامی حرکات و سکنات این اشرار سر‌شناس فیلم‌های متعددی در فضای مجازی به چشم می‌خورد. از بساط سور و سات این افراد و می‌گساری‌هایشان گرفته تا برگزاری جشن برای آزادی این اشرار از بند زندان، مطالبی در افسانه سرایی از درگیری‌های خونین ایشان، نزاع اشرار با پلیس و... با این حساب می‌توان نتیجه گرفت که انتشار سلسله کلیپ‌های خشونت آمیز از ایشان در روز‌ها و هفته‌های اخیر، نه اتفاقی شگفت آور و بی‌سابقه، که در راستای روند تکوینی این اراذل و اوباش است که لازمه کنترل و مهار آن، برخورد جدی و قاطع قضایی و انتظامی است تا حس امنیت دوباره به برخی نقاط آسیب دیده از رفتارهای اوباشگران باز گردد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      از نيروى انتظامى در حين اينكه كمال تشكر در برخورد با اراذل و اوباش را دارا هستيم، خواهش مند است كه سرى هم به شهرى كه در گذشته نچندان دور به شهر نخستين ها، علم و سواد معروف بود ،شهر مسجدسليمان با دارا بودن اولين چاه نفت در خاورميانه سرى بزنند تا متوجه شوند كه در انجا اين كليپها و قمه كشى بصورت زنده قابل مشاهده مى باشد و بدلايل بومى بودن خيلي از ماموران نيروى انتظامى، برخورد شايسته اى با اين قمه كشان نمى شود. بسيار تاسف اور است كه حتى در خيلي از مدارس هم به شخصه دانش اموزانى مشاهده كردم كه با قمه به مدرسه مى رفتند. از مسئولين محترم تقاظا مى شود كه نيم نگاهايي هم به اين شهر و اراذل و اوباش ان داشته باشند كه كم و بيش در هر نقطه شهر ديده مى شود كه باعث شده كه بسيارى از خانواده حتى بمجرد تاريك شدن از خارج شدن از خانه خوددارى مى كنند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج